Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Net n offerte van EAS mogen ontvangen (te laat), is via ALLIANZ. Wellicht voor anderen interessant:
MS 100D
Nw waarde ex 108.000
11kr schadevrij
N-Brabant
Km onbeperkt
Btw: Ex btw verzekerd
Alarm eis: tesla alarm
Stallingseis: geen
Nieuwwaarde regeling: 12 maanden (!)
Eigen risico: 1500
€ 1871,52 / jr (Inc belasting)
€ 156 / mnd (Inc)
Rechtsbijstand: € 37/jr
SVI: € 44 / jr

Premie (163/mnd) is dus vergelijkbaar met Turien (175/mnd), maar dan slechts 1 jr nieuwwaarde!

Hoi Erik,

Ik krijg mijn Model X de 13de december, maar kom er verzekeringstechnisch moeilijk aan uit:
- Tesla heeft net een nieuwe verzekering gelanceerd i.s.m. March......2 jaar tegen nieuwwaarde, maar je moet je hele woonhuis voorzien van SKF goedgekeurd sluitwerk met ook een klasse er aan gekoppeld. Best stom voor iemand die in een bovenhuis woont. Voordeel is geen Lojack.
- Ondank het weinige nieuwaarde verschil tussen jou S en mijn X (mijn kost 116000 ex btw), is het premieverschil aanzienlijk. Komt misschien door de tussenpersoon? Heb jij een goede?
- Alianz heeft een mooie premie in vergelijk tot de rest, maar geen nieuwwaarderegeling. Dat is toch wel een zeer flink nadeel. De waarde wordt bepaald via de ANWB koerslijst, dus als ie naar 6 maanden gejat wordt, heb je direct 20k verlies aan de broek. Niet wenselijk lijkt me.

Heeft iemand nog andere tips?

Groet Eric
 
Hoi Erik,

Ik krijg mijn Model X de 13de december, maar kom er verzekeringstechnisch moeilijk aan uit:
- Tesla heeft net een nieuwe verzekering gelanceerd i.s.m. March......2 jaar tegen nieuwwaarde, maar je moet je hele woonhuis voorzien van SKF goedgekeurd sluitwerk met ook een klasse er aan gekoppeld. Best stom voor iemand die in een bovenhuis woont. Voordeel is geen Lojack.
- Ondank het weinige nieuwaarde verschil tussen jou S en mijn X (mijn kost 116000 ex btw), is het premieverschil aanzienlijk. Komt misschien door de tussenpersoon? Heb jij een goede?
- Alianz heeft een mooie premie in vergelijk tot de rest, maar geen nieuwwaarderegeling. Dat is toch wel een zeer flink nadeel. De waarde wordt bepaald via de ANWB koerslijst, dus als ie naar 6 maanden gejat wordt, heb je direct 20k verlies aan de broek. Niet wenselijk lijkt me.

Heeft iemand nog andere tips?

Groet Eric
Postcode kan ook nogal eens tot grote verschillen leiden.
 
Hoi Erik,

Ik krijg mijn Model X de 13de december, maar kom er verzekeringstechnisch moeilijk aan uit:
- Tesla heeft net een nieuwe verzekering gelanceerd i.s.m. March......2 jaar tegen nieuwwaarde, maar je moet je hele woonhuis voorzien van SKF goedgekeurd sluitwerk met ook een klasse er aan gekoppeld. Best stom voor iemand die in een bovenhuis woont. Voordeel is geen Lojack.
- Ondank het weinige nieuwaarde verschil tussen jou S en mijn X (mijn kost 116000 ex btw), is het premieverschil aanzienlijk. Komt misschien door de tussenpersoon? Heb jij een goede?
- Alianz heeft een mooie premie in vergelijk tot de rest, maar geen nieuwwaarderegeling. Dat is toch wel een zeer flink nadeel. De waarde wordt bepaald via de ANWB koerslijst, dus als ie naar 6 maanden gejat wordt, heb je direct 20k verlies aan de broek. Niet wenselijk lijkt me.

Heeft iemand nog andere tips?

Groet Eric
Raar, ik heb bij Allianz 3 jaar nieuwwaarderegeling!
Model S, 10-2017
 
Heb net nogmaals Allianz gebeld......tot een cateloguswaarde van 100k krijgt men de 3 jaar nieuwaarderegeling. Dus helaas valt Allianz af voor mij :-(
Heb zelf gekozen voor Turien + LoJack (ook voor mijn gemoedsrust) + 3 jr nieuwwaarde, ik via VvAA.
Mijn collega ook, via KIN.
Hij kreeg korting omdat ie al z’n polissen daar heeft. Ik heb dus gepiept bij VvAA, kreeg ik ook korting.
Beide zelfde auto, hij 172/mnd ik 175 Inc belasting/SVI/rechtsbijstand.

VvAA gaf al aan dat X n stuk duurder is. Kan me wel voorstellen: onhandig groot = snel schade? FW-deuren lijken me ook duur als r wat mis is?

Woon je in de randstad ben je duur uit, weinig schadevrije jaren: idem, jong? Idem
 
Heeft iemand nog andere tips?

Voor verzekeren Tesla boven 100k met nieuwwaarde regeling van 2 tot 3 jaar blijven er niet veel partijen over. Bijna alles lijkt terecht te komen bij Turien of Allianz. Echter zoals vaker genoemd, het verandert met de dag. Mijn lijstje:

EAS, European Automotive Services
verzekeren bij Allianz.
Model S

C.M. van Tol & Zn
verzekeren bij Turien en Allianz
UW TESLA MODEL S VERDIENT EEN XCLUSIEVE VERZEKERING!

Mees & Zonen
Home - Mees & Zoonen

PMP, Paulowski, Müller & Partners B.V.
verzekeren bij Turien
Tesla verzekering - Dé autoverzekering voor uw Tesla

Veenstra en de Jong
verzekeren bij Turien
https://www.veenstradejong.nl
Tesla Verzekering - Goed en voordelig je Tesla verzekeren

En uiteraard komen er nog minder bekende tussenpersonen langs op dit forum.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: FrankNL
Ik heb mijn S via PMP bij Turien verzekerd. Voordeel van PMP is ook dat zij garanderen dat je 20.000 kilometer per jaar rijdt op in Nederland opgewekte zonne- en windenergie. PMP is gelieerd aan Pure Energie (daar zit ik trouwens ook qua elektriciteit leverancier).
Mijn S rijdt ook op groene stroom van Pure Energie. Die stroom lever ik met totaal 45 zonnepanelen weer terug.
PMP biedt mij een prijs van 1783 euro, Allianz 1121 euro. Dan eist PMP een Lojack, Allianz niet.
Tenslotte 500 eigen risico bij PMP, bij Allianz 0 euro.
Allianz heeft voor mij een bijzonder goede aanbieding gedaan die inmiddels ook door hen definitief is geaccepteerd.
 
  • Informative
Reactions: HWS
Op 5 december jl mijn model S 75D opgehaald in Tilburg; verzekerd via Van Lanschot Chabot in Den Bosch; de auto staat op mijn BV, dus zakelijk rijder.
In het kort de belangrijkste voorwaarden;
- verzekerd bedrag 90k (exclusief BTW)
- 25.00 km per jaar
- 10 jaar schadevrij (80% korting)
- eigen risico 135 euro
- Tesla beveiliging is voldoende; geen aanvullende eisen
- 3 jaar nieuwwaarde-regeling
- regio: Amstelveen/Amsterdam

Premie is zo’n 120 euro per maand (inclusief assurantiebelasting). Als ik kijk naar de bedragen die hier worden genoemd, ben ik best tevreden!
 
Mijn S rijdt ook op groene stroom van Pure Energie. Die stroom lever ik met totaal 45 zonnepanelen weer terug.
PMP biedt mij een prijs van 1783 euro, Allianz 1121 euro. Dan eist PMP een Lojack, Allianz niet.
Tenslotte 500 eigen risico bij PMP, bij Allianz 0 euro.
Allianz heeft voor mij een bijzonder goede aanbieding gedaan die inmiddels ook door hen definitief is geaccepteerd.
Voor mij ook een prima aanbieding gedaan en ga waarschijnlijk hier voor.
 
Ff n vraagje over Allianz en lage premie.
Als je de oude threads leest zie je dat de verzekeraars die starten met Tesla de last te laag inschatten en daarna tig verhogen om goed uit te komen.
Is Allianz nieuw in deze business, verhogingen volgen, of hebben ze al ervaring?
 
Op 5 december jl mijn model S 75D opgehaald in Tilburg; verzekerd via Van Lanschot Chabot in Den Bosch; de auto staat op mijn BV, dus zakelijk rijder.
In het kort de belangrijkste voorwaarden;
- verzekerd bedrag 90k (exclusief BTW)
- 25.00 km per jaar
- 10 jaar schadevrij (80% korting)
- eigen risico 135 euro
- Tesla beveiliging is voldoende; geen aanvullende eisen
- 3 jaar nieuwwaarde-regeling
- regio: Amstelveen/Amsterdam

Premie is zo’n 120 euro per maand (inclusief assurantiebelasting). Als ik kijk naar de bedragen die hier worden genoemd, ben ik best tevreden!
Gefeliciteerd! Premie klinkt top, maar bij wie is de verzekering ondergebracht?
 
Ff n vraagje over Allianz en lage premie.
Als je de oude threads leest zie je dat de verzekeraars die starten met Tesla de last te laag inschatten en daarna tig verhogen om goed uit te komen.
Is Allianz nieuw in deze business, verhogingen volgen, of hebben ze al ervaring?
Allianz loopt al wat jaartjes mee. Volgens een medewerker bij Allianz komen er veel Tesla's bij en kunnen ze die markt niet negeren.
Het lijkt er ook op dat de gemiddelde schadelast en het relatieve aantal schades van de Tesla's wat daalt.
In de beginperiode kwamen er nogal wat lieden op Tesla af die de prestaties maximaal benutten en onderschatten dat ruim 2 ton gewicht niet zomaar stil staat.
Zelf denk ik dat de AP een rol speelt in het verlagen van de kop-staart botsingen.
In de VS is het aantal ernstige ongevallen met Tesla's met AP 40% lager dan met Tesla's zonder AP.
Je ziet dat nu al terug in de premies, maatschappijen geven korting als de AP geactiveerd is.
 
Allianz loopt al wat jaartjes mee. Volgens een medewerker bij Allianz komen er veel Tesla's bij en kunnen ze die markt niet negeren.
Het lijkt er ook op dat de gemiddelde schadelast en het relatieve aantal schades van de Tesla's wat daalt.
In de beginperiode kwamen er nogal wat lieden op Tesla af die de prestaties maximaal benutten en onderschatten dat ruim 2 ton gewicht niet zomaar stil staat.
Zelf denk ik dat de AP een rol speelt in het verlagen van de kop-staart botsingen.
In de VS is het aantal ernstige ongevallen met Tesla's met AP 40% lager dan met Tesla's zonder AP.
Je ziet dat nu al terug in de premies, maatschappijen geven korting als de AP geactiveerd is.
Mooi! Heb je daar een bron van? Welke maatschappijen?