Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Ff n vraagje over Allianz en lage premie.
Als je de oude threads leest zie je dat de verzekeraars die starten met Tesla de last te laag inschatten en daarna tig verhogen om goed uit te komen.
Is Allianz nieuw in deze business, verhogingen volgen, of hebben ze al ervaring?

Wat ik van een tweetal Allianz medewerkers heb begrepen, is dat Allianz nu ook een samenwerking heeft met Tesla. Hierdoor voldoet het standaard alarmsysteem, en is een LoJack niet vereist.

Verder heeft Allianz echt goede voorwaarden en een lage premie, mits je onder de 100K blijft inderdaad. Ik heb mijn S tegen een lage premie kunnen verzekeren. Een vriend van me kan zijn X echter niet verzekerd krijgen bij Allianz ivm de nieuwwaarde.

Hij zit overigens bij Turien via sportwagenpolis.nl
 
Last edited:
  • Like
  • Informative
Reactions: GIO1974 and ElecFan
Ondertussen ook de beruchte brief van Amlin/EAS ontvangen, opzeggen per 2 januari, dus nog voor het aflopen van het huidige contract (half februari).

Afijn, Alianz dus maar eens gebeld, behulpzame dame die echter nog niet zoveel van de details van een Tesla afwist. Afwachten wat de offerte precies zegt, maar de door haar hgenoemde premie 144/maand incl. alles zou niet gek zijn.

Al zoekende kwam ik de volgende tekst tegen op de Turien website:

"
Nadat afgelopen maand een aantal diefstallen van Tesla’s is geconstateerd, hebben Turien & Co. Assuradeuren en Tesla, gezien de unieke positie van Tesla in car connectivity, gesproken over een technologische oplossing. Als marktleider in het verzekeren van exclusieve auto’s in Nederland heeft Turien & Co. de ervaring dat het uitrusten van diefstalgevoelige auto’s met peilzenders zoals bijvoorbeeld van LoJack, over het algemeen een afdoende methodiek is om gestolen auto’s terug te vinden. Per merk en type wordt doorlopend afgewogen of dit de meest effectieve benadering is, hetgeen per merk en type kan verschillen. Overleg met Tesla over deze auto’s heeft geleerd dat Tesla werkt aan software die er voor zorgt dat gestolen auto’s direct worden geïdentificeerd en stopgezet. Dit wordt gezien als een nog effectievere aanpak en wij zijn erg content met deze oplossing.

Jon McNeill, President Global Sales and Service van Tesla:
“We have rapidly investigated the reported thefts and are working closely with Turien & Co. to offer solutions to our mutual customers. Turien & Co. has been a valuable partner by assisting in our investigation. While the tactics used to facilitate these thefts apply to many vehicles and are certainly not unique to Tesla, we are uniquely positioned to try to stop them and are developing a software update to do so.”

Op dit moment past Turien & Co. het acceptatiebeleid nog niet aan. “Wij volgen de ontwikkelingen op de voet en werken nauw samen met Tesla om een effectieve oplossing te realiseren”, aldus Jan Hamburger, commercieel manager Turien & Co. Assuradeuren.
"

Interessant, Tesla werkt dus aan software die de auto bij diefstal stil zet. Nou is de algemene mening hier dat die gelijk een container ingaat, dus dat zal niet veel helpen, maar kennelijk is het wel in gesprek om die oplossing te accepteren bij verzekeringen. Kan marketing blabla zijn maar laten we er maar het beste van hopen.
 
Wat ik van een tweetal Allianz medewerkers heb begrepen, is dat Allianz nu ook een samenwerking heeft met Tesla. Hierdoor voldoet het standaard alarmsysteem, en is een LoJack niet vereist.

Verder heeft Allianz echt goede voorwaarden en een lage premie, mits je onder de 100K blijft inderdaad. Ik heb mijn S tegen een lage premie kunnen verzekeren. Een vriend van me kan zijn X echter niet verzekerd krijgen bij Allianz ivm de nieuwwaarde.

Hij zit overigens bij Turien via sportwagenpolis.nl
Vreemd want ik heb ook scherp voorstel gekregen voor mijn X. En deze zit ruim boven de 100K.
 
Vreemd want ik heb ook scherp voorstel gekregen voor mijn X. En deze zit ruim boven de 100K.

Je kunt wel boven de 100k verzekeren bij Allianz, alleen de nieuwwaarde regeling van 1 jaar (standaard) bij Allianz gaat tot 100k. Zie polisvoorwaarden. Als jij andere voorwaarden voor elkaar krijgt zou dat goed zijn om te weten. Tot nu toe heb ik nog geen definieve bevestiging gezien van iemand die dit bij Allianz voor elkaar heeft gekregen voor autos boven 100k, zonder tussenpersoon.
 
Attentie voor nieuwe aanvragen bij Allianz.
Mijn verzekeringstussenpersoon, teleurgesteld dat ik bij hem opzegde, heeft vanmorgen overleg gehad met Allianz.
Allianz zegt dat zij vanaf nu een eigen risico hanteert van 1.500 euro. Zij geven wel toe een aantal polissen te hebben opgemaakt met 0 euro eigen risico.
Kijk dus goed je polis na en vergelijk die met je oorspronkelijke offerte.
 
Mijn offerte bij Allianz zegt €500 eigen risico en 36 maanden nieuwwaarde regeling. Lijkt goed te gaan.....
Er wordt dus al wel aan gesleuteld, ik heb, en nog een aantal forumleden, 0 euro eigen risico.
Overigens ben ik een voorstander van een hoog eigen risico.
Het eerste jaar 2013 - 2014 was de premie bij Centraal Beheer 750 euro zonder ER.
Daar leidde tot een zeer groot aantal claims en werden wij, zo ongeveer als een hond, Apeldoorn uitgeschopt.
 
Allianz doet mij ook een aanbieding met een eigen risico van 1.500 euro. En geen nieuwwaarderegeling. Zo kan ik de premie ook laag houden.
Toch is dit wel de goede weg. Kleinere schades, inderdaad tot bedragen als 1500 euro zijn nog zelf op te hoesten, grote aanrijdingen niet.
Stel dat je 0 euro eigen risico had gehad en je claimt een schade van zeg 1200 euro, dan is de terugval in bonus malus en de daarop volgende premieverhogingen vermoedelijk duurder dan die schade zelf betalen.
Nieuwwaarde verzekering is wat anders, het schijnt dat je die er alsnog kunt uitonderhandelen.
 
Hi Wim, wie is jouw tussenpersoon? Mij is vandaag verteld dat " onderhandelen" met Allianz niet mogelijk is en vind het voorstel voor mijn X met EUR 2200,- excl, zonder nieuwwaarde garantie en EUR 1500 ER erg hoog (5 jaren schadevrij).

Bedankt alvast!
 
Hi Wim, wie is jouw tussenpersoon? Mij is vandaag verteld dat " onderhandelen" met Allianz niet mogelijk is en vind het voorstel voor mijn X met EUR 2200,- excl, zonder nieuwwaarde garantie en EUR 1500 ER erg hoog (5 jaren schadevrij).

Bedankt alvast!
Ik heb geen tussenpersoon, gewoon rechtstreeks gebeld met 088 - 577 55 00
5 jaar schadevrij is natuurlijk niet heel lang.
 
Ik heb voor mijn nieuwe Tesla ook een verzekering bij Allianz afgesloten. Omdat het een nieuwe auto betrof kon ik het niet online afsluiten, omdat de meldcode niet herkend werd. Telefonisch ging het prima. Eigen risico 0, en één jaar nieuwwaarde. Vreemd genoeg was bij Allianz afsluiten via mijn tussenpersoon fors duurder. De tussenpersoon was 20% duurder en ook de voorwaarden waren minder. Het eigen risico bij Allianz via de tussenpersoon bedroeg 1.500 euro en ook een nieuwwaarderegeling was niet mogelijk. Kennelijk is de strategie van Allianz om direct veel beter en scherper te offreren. Doe er je voordeel mee!

Aan de telefoon was het alleen nog onduidelijk of het alarmsysteem van de Tesla voldoet aan de eisen van Allianz. De dame aan de telefoon zei van wel, maar in de polis staat nog expliciet klasse 3 genoemd. Daarom nog apart een mail gestuurd met de vraag of de standaard uitrusting van de Tesla voldoet. Gezien de vorige posts in deze thread zou dat geen probleem moeten zijn.
 
  • Informative
Reactions: basvk
Ik heb voor mijn nieuwe Tesla ook een verzekering bij Allianz afgesloten. Omdat het een nieuwe auto betrof kon ik het niet online afsluiten, omdat de meldcode niet herkend werd. Telefonisch ging het prima. Eigen risico 0, en één jaar nieuwwaarde. Vreemd genoeg was bij Allianz afsluiten via mijn tussenpersoon fors duurder. De tussenpersoon was 20% duurder en ook de voorwaarden waren minder. Het eigen risico bij Allianz via de tussenpersoon bedroeg 1.500 euro en ook een nieuwwaarderegeling was niet mogelijk. Kennelijk is de strategie van Allianz om direct veel beter en scherper te offreren. Doe er je voordeel mee!

Aan de telefoon was het alleen nog onduidelijk of het alarmsysteem van de Tesla voldoet aan de eisen van Allianz. De dame aan de telefoon zei van wel, maar in de polis staat nog expliciet klasse 3 genoemd. Daarom nog apart een mail gestuurd met de vraag of de standaard uitrusting van de Tesla voldoet. Gezien de vorige posts in deze thread zou dat geen probleem moeten zijn.

Qua prijsstelling heb ik inderdaad dezelfde ervaring. Direct via Allianz een stuk goedkoper én betere voorwaarden.

De vraag mbt standaard Tesla alarm heb ik ook gesteld, en positief beantwoord gekregen per mail;

Bij een Tesla mogen geen wijzigingen worden aangebracht anders dan door Tesla zelf. Om deze reden is daarom de afspraak gemaakt dat het optionele veiligheidspakket dat Tesla heeft voldoende is voor onze acceptatie. Dit pakket is vergelijkbaar met de oude SCM 3 beveiligingseis.

Het uitgebreide beveiligingspakket (klasse SCM 4 of 5) zit tegenwoordig standaard op de auto (Model S en X ). Bij occasions kan Tesla kijken of deze het veiligheidspakket wel of niet hebben.

Overigens: Op 6 december ontving ik de bevestiging van de afhaaldatum van Delivery. Nadat ik de datum een dag heb vervroegd ontving ik gisteren een nieuwe bevestiging met een PDF in de bijlage, met daarin onder ander onderstaande tekst.

The Tesla Model S is fitted with an anti-theft approved to the requirements in UNECE Regulation No.
116.00 (Uniform technical prescriptions concerning the protection of motor vehicles against unauthorized
use)
UNECE R116 Approval Number: E4-116RLAI-000200
 

Attachments

  • Alarm letter EU Model S.pdf
    22.6 KB · Views: 128