Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Heb je Tesla al gevraagd wat zij hiervan vinden? Hoeveel Tesla’s rijden met deze oplossing rond?

Ik zou huiverig zijn dat bij storingen Tesla weigert de auto te servicen.
Eerlijk gezegd vind ik een koppeling met de CAN bus zoals een alarmsysteem normaal doet veel risicovoller. Dan zit je in het hart van het systeem. Nu is er alleen een verbinding met het "startmechanisme". De kans op storingen is nihil.
Is Tesla echt zo weinig servicegericht? klinkt niet echt vertrouwenwekkend voor een nieuweling zoals ik.
 
Persoonlijk vindt ik dat een hele logische redenatie.

Ik lever jou een product met garantie. Jij past dat product aan, voegt er hardware aan toe, knipt misschien her en der kabels door om er wat tussen te hangen, en verwacht dan dat ik problemen alsnog ga oplossen? Ik zou dat direct wegeren. Als je wil dat ik naar je aankoop kijk zorg je maar dat 't in de staat is zoals ik het heb geleverd.

Tesla kent haar producten, heeft waarschijnlijk een enorme database met 'probleem x komt waarschijnlijk door storing in y of z' zodat ze issues redelijk snel kunnen fixen. En dan komt er iemand met een auto waar thirdparty hardware in gehangen is die weet ik veel wat voor rare dingen doet met je 12V lijn of CAN bus. Hardware die je niet kent, geen ervaring mee hebt en mogelijk ook niet weet wat 'normaal' inhoudt bij zo'n apparaat.

Ik vindt het juist erg verstandig van Tesla dat ze hier heel helder in zijn. Het voorkomt gezeur achteraf.

Kans op storingen nihil vindt ik een riskante uitspraak als je ziet hoeveel problemen er zijn met startonderbrekers.
 
Eerlijk gezegd vind ik een koppeling met de CAN bus zoals een alarmsysteem normaal doet veel risicovoller. Dan zit je in het hart van het systeem. Nu is er alleen een verbinding met het "startmechanisme". De kans op storingen is nihil.
Is Tesla echt zo weinig servicegericht? klinkt niet echt vertrouwenwekkend voor een nieuweling zoals ik.
Dat valt wel mee met die CAN bus hoor, in een auto zitten meerdere niet met elkaar verbonden CAN bussen met verschillende snelheden en prioriteiten. Zoiets als alarm wordt niet op dezelfde CAN bus aangesloten als degene waar koppelvraag (stroompedaal stand) e.d. overheen gaan.
Grootste zorg is meer de inbouwkwaliteit (gebruikte stekkers, montage kabelboom, gevoeligheid voor corrosie enz.).
 
Ik denk dat ik voor insuremytesla kies. Wel iets duurder (in mijn geval ~20,-) dan carmeleon maar dan ook geen gezeur met extra alarm systemen. CB was dan weer 81,- duurder. Het enige wat jammer is dat insuremytesla maar 2 jaar nieuwewaarde regeling heeft en de andere 3jaar. Daarnaast is het een prettig idee dat het een partner van Tesla is,.
 
Ik denk dat ik voor insuremytesla kies. Wel iets duurder (in mijn geval ~20,-) dan carmeleon maar dan ook geen gezeur met extra alarm systemen. CB was dan weer 81,- duurder. Het enige wat jammer is dat insuremytesla maar 2 jaar nieuwewaarde regeling heeft en de andere 3jaar. Daarnaast is het een prettig idee dat het een partner van Tesla is,.
Is je hang- en sluitwerk SKG gecertificeerd (2 sterren)??? Daar ging het bij mij mis namelijk... Mijn ervaring is dat verzekeraars je beste vriend zijn als je als nieuwe klant aankomt, maar als er uitgekeerd moet worden dan geef ik ze liever zo weinig mogelijk munitie voor discussie......

Ik ben uiteindelijk bij CM van Tol terecht gekomen
 
  • Helpful
Reactions: Jkr85
Ik denk dat ik voor insuremytesla kies. Wel iets duurder (in mijn geval ~20,-) dan carmeleon maar dan ook geen gezeur met extra alarm systemen. CB was dan weer 81,- duurder. Het enige wat jammer is dat insuremytesla maar 2 jaar nieuwewaarde regeling heeft en de andere 3jaar. Daarnaast is het een prettig idee dat het een partner van Tesla is,.
Carmeleon geen extra alarm eisen Tesla tot nieuwwaarde €100K. Daarboven slechts Lo-Jack verplichting. Bonus/malus verzekering mogelijk en bijtellingsverzekering mogelijk.
(Die van mij komt pas in juni, heb tijd genoeg gehad me erin te verdiepen!;))
 
  • Informative
Reactions: J-Peters
Is je hang- en sluitwerk SKG gecertificeerd (2 sterren)??? Daar ging het bij mij mis namelijk... Mijn ervaring is dat verzekeraars je beste vriend zijn als je als nieuwe klant aankomt, maar als er uitgekeerd moet worden dan geef ik ze liever zo weinig mogelijk munitie voor discussie......

Ik ben uiteindelijk bij CM van Tol terecht gekomen

3*** ipv 2; een gereedschapskist heeft Sl bijna 2 sterren. Als je geen twee sterren hang- en sluitwerk op je huis hebt, voorspel ik dat je snel bezoek krijgt van het dievengilde.

Ik heb wel voor insuremytesla gekozen, prijs was goed, service was goed en de samenwerking net Tesla kan nooit jwaad. Geen Lojack, gewoon alarm vanaf fabriek.

Uiteindelijk heb ik een slotenboer gezocht die mag certificeren en het heeft me uiteindelijk 69 euro voor een extra slotje op het keukenraam gekost. Heb het keurmerk doorgegeven aan mijn verzekeraar en kreeg met het keurmerk bijna 400 euro korting op mijn pakket...

Dikke winst dus.
 
3*** ipv 2; een gereedschapskist heeft Sl bijna 2 sterren. Als je geen twee sterren hang- en sluitwerk op je huis hebt, voorspel ik dat je snel bezoek krijgt van het dievengilde.

Ik heb wel voor insuremytesla gekozen, prijs was goed, service was goed en de samenwerking net Tesla kan nooit jwaad. Geen Lojack, gewoon alarm vanaf fabriek.

Uiteindelijk heb ik een slotenboer gezocht die mag certificeren en het heeft me uiteindelijk 69 euro voor een extra slotje op het keukenraam gekost. Heb het keurmerk doorgegeven aan mijn verzekeraar en kreeg met het keurmerk bijna 400 euro korting op mijn pakket...

Dikke winst dus.
400 euro korting als je een keurmerk laat zien?? Ik adviseer IMT dan om dat ook te communiceren, dat zal veel klanten opleveren. Anyway, zelfs met die 400,- korting bleef hij aanzienlijk duurder. (en een jaar minder nieuwwaarde-dekking)...

En zo komt ieder waar hij zich prettig bij voelt:)
 
Ik kom (waarschijnlijk) ook uit op turien. Kreeg er wel de eis van een LoJack bij. Kost niet de hoofdprijs en zit verder niet aangesloten op de electronica van de tesla dus gok dat dat hem dan moet worden. Ik zit met mijn 8 schadevrije jaren dan op iets meer dan 1900 (incl btw) per jaar.
 
Ik kom (waarschijnlijk) ook uit op turien. Kreeg er wel de eis van een LoJack bij. Kost niet de hoofdprijs en zit verder niet aangesloten op de electronica van de tesla dus gok dat dat hem dan moet worden. Ik zit met mijn 8 schadevrije jaren dan op iets meer dan 1900 (incl btw) per jaar.
Bij Carmeleon met 11 schadevrije jaren, zonder extra alarmeisen (tot €100K) net geen €1200,-/jr
 
  • Funny
Reactions: CJA Hulskamp
Ik kom (waarschijnlijk) ook uit op turien. Kreeg er wel de eis van een LoJack bij. Kost niet de hoofdprijs en zit verder niet aangesloten op de electronica van de tesla dus gok dat dat hem dan moet worden. Ik zit met mijn 8 schadevrije jaren dan op iets meer dan 1900 (incl btw) per jaar.

Beste Vincent,

Mag ik weten bij welke tussenpersoon je deze aanbieding hebt ontvangen? De goedkoopste aanbieding die ik heb is 2400,- met 12 schadevrije jaren en 100.000,- ex
 
Eerlijk gezegd vind ik een koppeling met de CAN bus zoals een alarmsysteem normaal doet veel risicovoller. Dan zit je in het hart van het systeem. Nu is er alleen een verbinding met het "startmechanisme". De kans op storingen is nihil.
Is Tesla echt zo weinig servicegericht? klinkt niet echt vertrouwenwekkend voor een nieuweling zoals ik.

En daar zit de bottleneck. Er is geen startmechanisme.
De auto “herkent” het signaal van de sleutel en schakelt zichzelf in.
En dat sleutel signaal is dus niet betrouwbaar.
Daarom kunnen er alleen niet goedgekeurde (houtje-touwtje) oplossingen verzonnen worden.
Een achteraf ingebouwde goedgekeurde startonderbreker moet een startmotor, ontsteking of brandstofpomp uitschakelen. Als hij dat niet doet wordt hij door KiWa nooit goedgekeurd.
Te bizar voor woorden.
 
  • Like
Reactions: J-Peters
Ah, ik herken nu het formulier. Ik heb deze links laten liggen door de alarm eis (categorie 4) plus LoJack.
Vincent, ik zit ook met een overstap van Bovenmij (Stern) die eigenlijk geen Tesla's willen verzekeren, maar mijn vrouw haar Fiat 500 was er ook ondergebracht. Ze wilden een uitzondering maken, maar er moest een volgsysteem ingebouwd worden. Nadat ik dat had laten doen (met certificaat) stelden ze hun eisen bij, dat er óók een SC4 alarm in moest, plus een volgsysteem met jamming detectie. Ik ben daar pissig over, maar moet met de peilzender toch wel ergens anders terecht kunnen.

Korting:
Alleen heb ik maar 5 jaar opgebouwd door een kleine schade, en mijn partner heeft 18 schadevrije jaren, welke Stern voor mij ook rekende. Iemand een tip, want ook al ben ik wel verzekerd, diefstal is per mail aan de polis onttrokken. Idee? Iemand?
 
Vincent, ik zit ook met een overstap van Bovenmij (Stern) die eigenlijk geen Tesla's willen verzekeren, maar mijn vrouw haar Fiat 500 was er ook ondergebracht. Ze wilden een uitzondering maken, maar er moest een volgsysteem ingebouwd worden. Nadat ik dat had laten doen (met certificaat) stelden ze hun eisen bij, dat er óók een SC4 alarm in moest, plus een volgsysteem met jamming detectie. Ik ben daar pissig over, maar moet met de peilzender toch wel ergens anders terecht kunnen.

Korting:
Alleen heb ik maar 5 jaar opgebouwd door een kleine schade, en mijn partner heeft 18 schadevrije jaren, welke Stern voor mij ook rekende. Iemand een tip, want ook al ben ik wel verzekerd, diefstal is per mail aan de polis onttrokken. Idee? Iemand?
Als je hem privé kunt verzekeren (indien je ZZP/eenmanszaak hebt of de auto als privébezit hebt) dan zou je je partner hem kunnen laten verzekeren (bij een andere verzekeringsmaatschappij uiteraard). Check wel dat de verzekeraar geen voorbehoud maakt dat de auto op naam van de verzekeringnemer moet staan, en het dus goed vindt als de auto op naam van een ander gezinslid staat.
 
Vincent, ik zit ook met een overstap van Bovenmij (Stern) die eigenlijk geen Tesla's willen verzekeren, maar mijn vrouw haar Fiat 500 was er ook ondergebracht. Ze wilden een uitzondering maken, maar er moest een volgsysteem ingebouwd worden. Nadat ik dat had laten doen (met certificaat) stelden ze hun eisen bij, dat er óók een SC4 alarm in moest, plus een volgsysteem met jamming detectie. Ik ben daar pissig over, maar moet met de peilzender toch wel ergens anders terecht kunnen.

Korting:
Alleen heb ik maar 5 jaar opgebouwd door een kleine schade, en mijn partner heeft 18 schadevrije jaren, welke Stern voor mij ook rekende. Iemand een tip, want ook al ben ik wel verzekerd, diefstal is per mail aan de polis onttrokken. Idee? Iemand?
Met een afstandsverklaring kun je schadevrije jaren overdragen aan je partner of kind, Google maar eens op schadevrije jaren overdragen.
Zo heb ik mijn schadevrije jaren geruild met mijn vrouw toen die jaren in 2013 niet relevant waren bij de centraal beheer verzekering en later weer terug geruild.