Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben bij Interpolis geslaagd voor plm 125 (136 incl inzittenden en no-claimbeschermer)euro per maand bij 75% no-claim Model S P85+ fully loaded 121.000 cat waarde. Geen eigen risico.
Heb wel eerst een week zitten zweten met een WA-verzekering omdat mijn eigen verzekeraar ineens toch een beveiliging eiste die op een Tesla niet mogelijk is (gekoppeld aan het contactslot), terwijl ik een securitypackage heb. Kost dan even een paar dagen om een voordelige keus te maken. Gelukkig was mijn ICE nog niet verkocht, dus ben alleen naar huis gereden vanuit Almere.
 
Ik heb ook een aanvraag gedaan, echter de melding van Interpolis:
Het is mogelijk om verzekeringen via de Zeker van uw Zaak van Interpolis af te sluiten indien u ook een rekening Courant heeft via de Rabobank.
Wij hebben geen zakelijke rekening bij de Rabobank, dus niet mogelijk.
 
Bij Allianz direct maken ze er een rommeltje van. Ze zeggen A maar uiteindelijk bedoelen ze B. Bel eens met Carmeleon verzekeringen. Paavo de Krijger. Krijg heel veel Tesla rijders over van de andere verzekeraars. 088-1855555,
Voor mijn MS heb ik net een verzekering afgesloten. Veruit de beste voorwaarde en tegen een zeeeer goed prijs en enkel een Lojack in laten bouwen. Dank je wel!
 
Wat is je nieuwprijs van de auto? Naast de postcode is dit een belangrijke factor voor de premie.
Excuus hier totaal overzicht:

Zojuist een premie van € 1.487,05 inc assurantie afgesloten (Catalogusprijs € 98400) via intermediar bij Allianz (12 schadevrije jaren). 1 jaar nieuwwaarde en daarna geen vaste afschrijvingswaarde maar gekeken naar marktwaarde. Eigen risico van 135 en voor casco schade 1500.
 
Ik dacht een goede offerte van EAS te hebben, totdat ik hier op Carmeleon gewezen werd: vergelijkbare premie (11 schadevrije jaren, cat prijs incl btw €98.525. Wordt echter zakelijk verzekerd excl btw.
Voordelen tov EAS: géén eigen risico, no-claim beschermer mogelijk, bijtellingsverzekering mogelijk. Beiden ongeveer €5/mnd. En last but not least: Tesla alarm wordt (door beiden) geaccepteerd, alleen > €100K Lo-Jack verplichting!

Goed gesprek gehad met Jeroen Rutten van Carmeleon.
 
Ik zie recentelijk 2 berichten over de verzekeraar Carmeleon. Hoewel ik begrijp dat Generali hoofdverzekeraar is. Hoe 'serieus' moet ik het aanbod van deze partij zien?

Mijn voorgespiegelde verzekeringspremie is 40% de van andere verzekeraars en zoals MarcelS opmerkt zijn ook extra opties (bijtellingbescherming, no claim e.d.) bijzonder betaalbaar. De verzekeraar geeft zelfs aan dat ze 5 jaar (!) aanschafwaarde verzekeren, en dat zonder Lo-Jack (< 100k). In mijn geval zou ik uitkomen op ca. 115 euro (80k ex BTW, 7jr schadevrij, 27jr) wat uitzonderlijk lijkt volgens de Excel-document en het aanbod van andere verzekeraars.

Hoewel recenties allicht een zekere nuance hebben, zijn ze niet even positief (zie bijv. Google recenties). Ook zie ik de verzekeraar nog niet met recenties terug bij bijv. Independer.

Hetgeen ik wil voorkómen zijn problemen in het geval ik er onverhoopt een beroep op moet doen. Of een onderbreking (vanwege extreme tariefswijziging en/of failissement/stopzetting verzekeraar) gedurende de jaren dat de aanschafwaarde verzekerd is. Deze kan ik dan immers niet opnieuw krijgen bij een andere verzekeraar...
 
Ik zie recentelijk 2 berichten over de verzekeraar Carmeleon. Hoewel ik begrijp dat Generali hoofdverzekeraar is. Hoe 'serieus' moet ik het aanbod van deze partij zien?

Mijn voorgespiegelde verzekeringspremie is 40% de van andere verzekeraars en zoals MarcelS opmerkt zijn ook extra opties (bijtellingbescherming, no claim e.d.) bijzonder betaalbaar. De verzekeraar geeft zelfs aan dat ze 5 jaar (!) aanschafwaarde verzekeren, en dat zonder Lo-Jack (< 100k). In mijn geval zou ik uitkomen op ca. 115 euro (80k ex BTW, 7jr schadevrij, 27jr) wat uitzonderlijk lijkt volgens de Excel-document en het aanbod van andere verzekeraars.

Hoewel recenties allicht een zekere nuance hebben, zijn ze niet even positief (zie bijv. Google recenties). Ook zie ik de verzekeraar nog niet met recenties terug bij bijv. Independer.

Hetgeen ik wil voorkómen zijn problemen in het geval ik er onverhoopt een beroep op moet doen. Of een onderbreking (vanwege extreme tariefswijziging en/of failissement/stopzetting verzekeraar) gedurende de jaren dat de aanschafwaarde verzekerd is. Deze kan ik dan immers niet opnieuw krijgen bij een andere verzekeraar...
Als je er geen goed gevoel bij hebt, ga er dan niet mee in zee (of rijd geen schade ;))... (if it is too good to be true, then it probably is).
Anderzijds, je hebt 2k€ (per jaar) ruimte voor een goede advocaat als je problemen krijgt met Carmeleon. :D
 
Let op voor degene die Allianz als verzekeraar nemen. Gisteren de verzekeringspapieren van Allianz gekregen. Hierop stond echter nog steeds vermeld dat het alarm af fabriek akkoord is, mits het optionele security package is aangeschaft. De tussenpersoon was alert en heeft direct contact opgenomen met Allianz, dit wordt aangepast en krijg nieuwe polis toegestuurd waar dat laatste stukje uit is gehaald.
 
Na een lange zoektocht heb ik deze week een verzekering afgesloten. Dit zijn mijn ervaringen.

Ik zocht een verzekering voor een model S 85 uit 2014 (dat heet geloof ik een classic 85?) liefst zonder de verplichting voor een extra alarm/volg systeem, omdat ik de auto maar 1,5 jaar wil houden en na 60 maanden de eis voor een alarmsysteem toch vervalt.
Daarom deel ik de verzekeringen in naar alarmsysteem. Ik heb 41 schadevrije jaren (echt).

De enige verzekering die het standaard Tesla alarmsysteem accepteert is Insuremytesla.nl (Mees en zonen), jaarpremie € 2.037,--

Dan komt de verzekering van Turien die door vele tussenpersonen wordt aangeboden. Die verzekering vraagt een Lojack systeem (€ 483,-incl. 3 jaar abbo). Veenstra de Jong was de goedkoopste met een jaarpremie van € 1.640,--. PMP de duurste met € 1.940,-- en Geysel en Kroon daartussen met € 1.840,-- maar zij betalen de Lojack.

Dan heb je de “gewone” verzekeraars die een SCM gecertificeerd volgsysteem klasse 4/5 eisen. ANWB was de goedkoopste met € 810,-- of als je lid bent € 770,-- vervolgens komen Centraal beheer (€ 940,--) en Nationale Nederlanden (€ 870,--).

Probleem bij die “gewone” verzekeraars is dat ze een Tesla MS uiteindelijk niet accepteren omdat het onmogelijk zou zijn om een klasse 4/5 alarmsysteem in te bouwen. Men stelt: het alarmsysteem wordt gekoppeld met de CAN bus van het voertuig en doordat Tesla regelmatig software updates doorvoert, kan de werking van het alarmsysteem na inbouw negatief beïnvloed worden.
In mijn geval heeft uiteindelijk de importeur (Clifford) van het alarmsysteem Centraal Beheer gebeld en ze uitgelegd dat die informatie verouderd is. Zij bouwen namelijk naast het volgsysteem ook een extra startonderbreker in. Daardoor zijn er alleen hardwarematige verbindingen met de auto nodig (12V en startonderbreking) en geen softwarekoppeling. Na die uitleg accepteerde Centraal Beheer dit alarmsysteem en heb ik een verzekering voor € 940,-- (eigen risico € 300,--). Daar komen natuurlijk wel de kosten voor het alarmsysteem bij: eenmalig € 900,-- en jaarlijks € 220,--. Dan heb je wel een heel goede beveiliging, maar nadeel is dat je weer een extra sleutel bij je moet dragen.

Misschien hebben jullie hier iets aan als je tegen een verzekeraar aanloopt die de model S niet accepteert omdat het onmogelijk zou zijn om een SCM alarmsysteem in te bouwen.

NB. Ik was verzekerd bij Allianz, maar daar heb ik zoveel verschillende eisen gehoord, dat ik het opgegeven heb.
 
Daardoor zijn er alleen hardwarematige verbindingen met de auto nodig (12V en startonderbreking) en geen softwarekoppeling. Na die uitleg accepteerde Centraal Beheer dit alarmsysteem en heb ik een verzekering voor € 940,-- (eigen risico € 300,--). Daar komen n

Riskant, hoor. De kleine 12V accu wordt door het accupakket regelmatig bijgeladen. De software bepaalt het moment. Werkt dat nog als 12v is onderbroken?
Houd ons op de hoogte.

Als 12V is onderbroken is de boordcomputer toch ook offline? Dan werkt de app bijvoorbeeld toch ook niet meer?

Dat de 12V supply wordt onderbroken blijkt niet uit de uitleg van @Ger356... Er is ws. 12V nodig voor voeding van het alarmsysteem en er zal ergens een specifieke signaaldraad t.b.v. startonderbreking geschakeld worden via relais o.i.d.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB