Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Hi DriverMS, waar heb je dat gevonden? Premie berekening daar geeft Klasse 5 aan:

De auto moet voorzien zijn van een alarmsysteem met hellingshoekdetectie (SCM klasse 3) dat voldoet aan de normen van SCM (Stichting Certificering Motorrijtuigbeveiliging). Daarnaast moet het systeem zijn aangevuld met een voertuigvolgsysteem met jamming-detectie (SCM klasse 4/5).
Het schijnt dat niet alleen de maatschappij, maar ook de tussenpersoon, van invloed is op sowieso de premies maar ook op de voorwaarden. Mijn huidige tussenpersoon kon bij Allianz geen vergelijkbare offerte krijgen met de offerte die ik van EAS mocht ontvangen. Schijnt dat EAS bij Allianz speciale voorwaarden heeft bedongen. Allianz via EAS gaat akkoord met standaard Tesla alarm.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Het schijnt dat niet alleen de maatschappij, maar ook de tussenpersoon, van invloed is op sowieso de premies maar ook op de voorwaarden. Mijn huidige tussenpersoon kon bij Allianz geen vergelijkbare offerte krijgen met de offerte die ik van EAS mocht ontvangen. Schijnt dat EAS bij Allianz speciale voorwaarden heeft bedongen. Allianz via EAS gaat akkoord met standaard Tesla alarm.
Allianz heeft in de periode nov/dec 2017 heel gunstige tarieven afgegeven als je ze rechtstreeks belde. Ook geen extra alarmeisen.
Bij Allianz zijn ze geschrokken van de enorme respons en daarna zijn de tarieven verhoogd en is er vaak ook de Lo-jack als eis gesteld.
Ook mijn tussenpersoon kon geen redelijke prijs krijgen bij Allianz.
Gelukkig had ik het zelf al geregeld. Scheelde toch wel veel, van 1567 euro via mijn tussenpersoon bij Turien, naar 1120 euro rechtstreeks bij Allianz.
 
  • Helpful
Reactions: MarcelS
Zojuist contact gehad met Allianz over een verzekering voor mijn Model X 100D (7p).
De mevrouw aan de lijn gaf aan dat Allianz alleen WA verzekering verstrekt voor voertuigen met vermogen tot 250kw.
Tesla hebben al snel een hoger vermogen dus een All-risk verzekering bij Allianz is dus geen optie voor je Tesla.
Werd dus een kort gesprek.
 
Sinds enige tijd lees ik het forum ook omdat ik op het punt sta om een X100D te gaan bestellen. Bij diverse partijen al even rond zitten kijken en via mijn vaste assurantiën kantoor een indicatie gekregen van 1250 per jaar aan verzekeringskosten. Dat is op dit moment zelfs lager dan mijn Outlander PHEV dus gelijk maar eens de polis opgevraagd om te kijken of het wel appels met appels vergelijken is... Hoe is de ervaring van andere forum leden hiermee? Is voor de prijzen die ik zie op het forum (toch tot circa 2000 euro gemiddeld) wel een goede polis als resultaat? Met nieuwwaarde verzekering tot 2 /3 jaar etc?
 
In Nederland bestaan er 2 Allianz verzekeringsmaatschappijen. Allianz Direct, die alles via internet en telefoon regelt en Allianz Nederland, waar je uitsluitend via een tussenpersoon terecht kan.

Zij hanteren verschillende verzekeringsvoorwaarden. Die van Allianz Direct zijn vrijwel gelijk aan die van AllSecur, een andere direct-channel van Allianz en dat afgehandeld wordt door hetzelfde call center.

Ik heb mijn verzekering 3 weken geleden ondergebracht bij Allianz Direct. Toen was er in ieder geval geen Lojack of andere aanvullende alarmeis.
Nieuwwaardereging was max 12 maanden (nieuwwaarde auto hoger dan 100.000 euro).

Bij Allianz NL via het tussenpersoon kanaal is waarschijnlijk meer maatwerk mogelijk, maar gelden dus ook andere voorwaarden.
 
Sinds enige tijd lees ik het forum ook omdat ik op het punt sta om een X100D te gaan bestellen. Bij diverse partijen al even rond zitten kijken en via mijn vaste assurantiën kantoor een indicatie gekregen van 1250 per jaar aan verzekeringskosten. Dat is op dit moment zelfs lager dan mijn Outlander PHEV dus gelijk maar eens de polis opgevraagd om te kijken of het wel appels met appels vergelijken is... Hoe is de ervaring van andere forum leden hiermee? Is voor de prijzen die ik zie op het forum (toch tot circa 2000 euro gemiddeld) wel een goede polis als resultaat? Met nieuwwaarde verzekering tot 2 /3 jaar etc?
Het hangt sterk af van je leeftijd, woonplaats, schadevrije jaren en verzekerd bedrag, maar 1250€ all risk met 3 jaar nieuwwaarderegeling is prima mogelijk als je veel schadevrije jaren hebt.
 
In Nederland bestaan er 2 Allianz verzekeringsmaatschappijen. Allianz Direct, die alles via internet en telefoon regelt en Allianz Nederland, waar je uitsluitend via een tussenpersoon terecht kan.

Zij hanteren verschillende verzekeringsvoorwaarden. Die van Allianz Direct zijn vrijwel gelijk aan die van AllSecur, een andere direct-channel van Allianz en dat afgehandeld wordt door hetzelfde call center.

Ik heb mijn verzekering 3 weken geleden ondergebracht bij Allianz Direct. Toen was er in ieder geval geen Lojack of andere aanvullende alarmeis.
Nieuwwaardereging was max 12 maanden (nieuwwaarde auto hoger dan 100.000 euro).

Bij Allianz NL via het tussenpersoon kanaal is waarschijnlijk meer maatwerk mogelijk, maar gelden dus ook andere voorwaarden.
Ik had een dame van Allianz direct aan de telefoon en die had een slechte dag denk ik. Er werden allerlei barrières opgeworpen (veel kw, schadevrije jaren konden niet van privé naar zaak (?) enz enz.) en de premie werd iets van 3600. Dit werd hem niet:)

Na wat gebel en gemail had ik uiteindelijk een aantal offertes. De meeste via een (andere) tussenpersoon bij Turien, 4 keer een ander bedrag. Van laag tot hoog... Schiet mij maar lek
 
Bij welke verzekeraar? Ik krijg door dat Allianz geen nieuwwaarde verzekering doet
Je zult het rijtje verzekeraars (zie een aantal pagina's terug in deze thread) zelf af moeten gaan, het varieert blijkbaar nogal, per persoon en per auto is het anders. Ik kan je niet vertellen welke verzekeraar jou het beste aanbod gaat doen, zelfs de voorwaarden verschillen per auto...

Mijn collega kreeg een bijna 4x zo hoge premie geoffreerd van dezelfde verzekeraar als waar ik bij zit bijvoorbeeld. Om die reden noem ik hier geen verzekeraars, dat heeft toch geen nut.
Ik betaal zelf circa 1100 euro per jaar premie (incl. ass belasting) voor een nieuwe, aangeklede model X 75, incl. 3 jaar nieuwwaarderegeling (excl. inzittenden, rechtsbijstand enz). Mijn verzekeraar staat in het rijtje dat hier de ronde doet.

Dus als je 75% of meer no-claim korting hebt, en je zit in de juiste leeftijdscategorie, en het gaat om een model X (model S is lastiger), en je rijdt niet al te veel kilometers, en je woont niet in een schadegevoelig gebied, dan is 1250€ per jaar bij meerdere verzekeraars mogelijk.
 
  • Informative
Reactions: MarcelS
Zojuist een premie van € 1.487,05 inc assurantie afgesloten via intermediar bij Allianz (12 schadevrije jaren). 1 jaar nieuwwaarde en daarna geen vaste afschrijvingswaarde maar gekeken naar marktwaarde. Eigen risico van 135 en voor casco schade 1500.