Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Dan is het proces totaal onzinnig.

Ik zou ze een briefje sturen dat je hier niet om gevraagd hebt. Dat je een vooraankondiging gehad hebt over een mogelijke wijziging en dat je eerst geinformeerd wilt worden over een wijziging (als die er inderdaad is) zodat je daar (volgens de verzekeringsvoorwaarden) netjes binnen 1 maand op kunt reageren.
Omdat mij verteld werd dat DL ook de premie per 1 januari 2015 zal aanpassen, geen idee of dit net zo krankzinnig is als CB, heb ik me de moeite bespaart en ben ik direct overgestapt. Mijn nieuwe verzekeringen gaan in op 31 december 2014.
 
Wij hebben ook nog een offerte aangevraagd bij Paulowski, Muller en partners via 100% pure. Zij bieden ook een verzekering aan namens Delta Lloyd op basis van de omschrijving "Duurzame energieprojecten". Dit aanbod is qua prijs vergelijkbaar met het originele aanbod van Centraal Beheer. Nadeel is dat je via automatische incasso moet betalen.

http://www.tesla-verzekering.nl/

Heb ik twee dagen geleden ook een offerte gevraagd. Ben benieuwd. Nog niets gehoord.
Ook het definitieve aanbod van CB nog niet binnen, maar kan me niet voorstellen dat dit positief is :crying:.
 
Ik was in eerste instantie ook behoorlijk p*ssed *ff over CB, maar begrijp ook wel dat dingen in grote ambtelijke organisaties weleens verkeerd op de klant kunnen overkomen.
Dus toch maar over de menselijke boeg gegooid en een 'jammer, maar helaas' berichtje gestuurd aan de CBDS medewerker die mij vorig jaar prima heeft geholpen bij het aangaan van de verzekering (Roeland).
Toch enigszins tot mijn verbazing kreeg ik vandaag een keurig berichtje terug, waaruit ik dit met jullie wil delen:

"Hartelijk dank voor uw reactie. Wij begrijpen uw onvrede. Helaas is deze brief rechtstreeks door Centraal Beheer aan u verstuurd zonder ons hierin te kennen. Wij gaan hiermee aan de slag en komen er zo spoedig mogelijk bij u op terug."

Kijk, er werken daar toch ook maar gewoon mensen. Wat er uit gaat komen weet ik ook niet, maar er is in ieder geval goede wil.
 
Heb ik twee dagen geleden ook een offerte gevraagd. Ben benieuwd. Nog niets gehoord.
Ook het definitieve aanbod van CB nog niet binnen, maar kan me niet voorstellen dat dit positief is :crying:.

Heb ook twee dagen geleden offerte gevraagd en nog niks gehoord. Zal wel druk zijn daar nu. :)

Centraal Beheer MKB Meerkeuzepolis offerte heb ik via e-mail ontvangen. Aanvankelijk zonder het meerekenen van de schadevrije jaren. Toen ik daarnaar vroeg kreeg ik een nieuwe offerte voor minder dan de helft, maar nog steeds te veel...
 
Heb ook twee dagen geleden offerte gevraagd en nog niks gehoord. Zal wel druk zijn daar nu. :)

Centraal Beheer MKB Meerkeuzepolis offerte heb ik via e-mail ontvangen. Aanvankelijk zonder het meerekenen van de schadevrije jaren. Toen ik daarnaar vroeg kreeg ik een nieuwe offerte voor minder dan de helft, maar nog steeds te veel...

Mijn collega's van verzekeringen hebben het idd een beetje drukker dan normaal de laatste dagen ;-)
 
Offerte voor T2 zojuist ontvangen waarin wel rekening is gehouden met 22 schadevrije jaren. Ziet er al minder extreem uit echter nog steeds een verdubbeling in premie. Dus sta ik nog steeds achter m'n beslissing over te stappen. CB heeft dit echt erg ondoordacht aangepakt.


CB HWS.jpg
 
Algemene uitsluitingen DL polis:

View attachment 65122

Kan ik nu wel of niet verzekerd aan de Tesla rally 2015 meedoen ?

En voor degenen die denken wat bij te kunnen klussen met UberPOP om de hoge verzekeringspremie te kunnen betalen is er ook een uitsluiting:

View attachment 65123
hans dit staat bij elke verzekering in de voorwaarden. We organiseren een tourrally die op basis van door wegenverkeerswet voorgeschreven regels wordt gereden. Dus geen zorgen, je kan gewoon mee doen!

- - - Updated - - -


Heb vandaag deze ook binnen gehad. Ik mag 3911 euro gaan betalen op jaarbasis. Wel een leuke premieverhoging. Voor mijn tweede verzekerde auto nog niks binnen gehad. Daar zal de schade 20% verhoging zijn.
 
Hier nu ook het krankzinnige aanbod van CB binnen. Gebaseerd op 1 jaar schadevrij ... (ik rijd al meer dan 25 jaar schadevrij ...).

Wat mij echter nog het meest tegen de borst stuit in dit geheel is de complete arrogantie waarmee dit allemaal gedaan wordt. Het zijn allemaal standaardbrieven die verstuurd worden. Zoals elders op dit forum al aangegeven o.a.

- Er wordt gesuggereerd dat IK de offerte heb aangevraagd ("Hartelijk dank voor belangstelling voor onze MKB Meerkeuzepolis Op uw verzoek ontvangt u hiermee uw offerte ..."). Wat een onzin en omkering van de daadwerkelijke situatie.
- Ik moet weer opnieuw een aanvraagformulier invullen :cursing::mad:. Schei eens uit.

- Zoals al elders opgemerkt zegt men eigenlijk de polis op (hoewel dit formeel niet correct gedaan is door CB) en geeft men je een nieuw aanbod waar je op in kan gaan. vanuit oogpunt CB had men een brief moeten sturen met referentie aan de eerdere polis en een aanbod te doen (met een hogere premie) gebaseerd op die specifieke polis. Ik heb nog niet gekeken naar de nieuwe voorwaarden (ga ik niet doen ook), maar als die afwijken van de bestaande voorwaarden had men daar melding van moeten maken.

Kortom: mij zijn ze in ieder geval kwijt. Formeel echter een raar gevalletje, want ik moet mijn oude polis gaan opzeggen zonder dat ik daar (formeel) een nieuw voorstel op heb ontvangen. Enige wat ze daar in een eerdere briief over gezegd heben is dat er een nieuw voorstel komt. (Formeel) gaan ze dat echter niet doen denk ik. We moeten het doen met "de offerte die we gekregen hebben omdat we die zelf aangevraagd zouden hebben".

Ik ga overigens deze foute procedure nog wel schriftelijk vastleggen bij Centraal Beheer op het moment dat ik opzeg. Mij vangen ze niet op termijnen of verkeerde procedures ...

Jammer, ... hele slechte beurt van CB. Kortom: kans voor andere aanbieders zou ik zeggen.
 
Wij hebben ook nog een offerte aangevraagd bij Paulowski, Muller en partners via 100% pure. Zij bieden ook een verzekering aan namens Delta Lloyd op basis van de omschrijving "Duurzame energieprojecten". Dit aanbod is qua prijs vergelijkbaar met het originele aanbod van Centraal Beheer. Nadeel is dat je via automatische incasso moet betalen.

http://www.tesla-verzekering.nl/

Bij jaarbetaling kan het gewoon op factuur.
 
Bij mij ook de CB brief op de mat gevallen met het aanbod 'voor mijn aanvraag'. Wie verzint zo iets!?!?!?!? Dat je ontdekt dat de bestaande polis bedrijfseconomisch niet meer uit kan en dus iets anders moet snap ik. Maar dit is naar je klanten toe onbeschoft, misleidend en 'not done. In mijn ogen een actie om express alle Tesla klanten de deur uit te jagen......Dat is ze in ieder geval goed gelukt!
 
Bij mij ook de CB brief op de mat gevallen met het aanbod 'voor mijn aanvraag'. Wie verzint zo iets!?!?!?!? Dat je ontdekt dat de bestaande polis bedrijfseconomisch niet meer uit kan en dus iets anders moet snap ik. Maar dit is naar je klanten toe onbeschoft, misleidend en 'not done. In mijn ogen een actie om express alle Tesla klanten de deur uit te jagen......Dat is ze in ieder geval goed gelukt!
Zekers wete, bij mij nog 45% no-claim over na 2 geclaimde schadetjes. Nu Euro. 3200,- premie...................gaan we ech nie doen !
 
Bij mij ook de CB brief op de mat gevallen met het aanbod 'voor mijn aanvraag'. Wie verzint zo iets!?!?!?!? Dat je ontdekt dat de bestaande polis bedrijfseconomisch niet meer uit kan en dus iets anders moet snap ik. Maar dit is naar je klanten toe onbeschoft, misleidend en 'not done. In mijn ogen een actie om express alle Tesla klanten de deur uit te jagen......Dat is ze in ieder geval goed gelukt!

Heb meneer Jack Hommel net een brief stuurd. In het kort: ik weet niet waar hij het over heeft (eerste brief), als hij iets wil wijzigen dan moet hij mij daarover juist informeren (met details over wijziging voorwaarden/premie) met referentie naar de betreffende polis, zolang ik zo'n brief niet heb gehad vertrouw ik erop dat mijn huidige polis volgens de huidige voorwaarden met 12 maanden is verlengd.
Heb hem ook maar verteld dat het sturen van een (ongevraagde) offerte voor een ander product geen wijzigingsmededeling is zoals bedoeld in de almenene voorwaarden.

Wat mij betreft mag hij zijn huiswerk dus opnieuw doen en is hij op 1-1-2015 nog niet van zijn verplichtingen af.
 
Heb meneer Jack Hommel net een brief stuurd. In het kort: ik weet niet waar hij het over heeft (eerste brief), als hij iets wil wijzigen dan moet hij mij daarover juist informeren (met details over wijziging voorwaarden/premie) met referentie naar de betreffende polis, zolang ik zo'n brief niet heb gehad vertrouw ik erop dat mijn huidige polis volgens de huidige voorwaarden met 12 maanden is verlengd.
Heb hem ook maar verteld dat het sturen van een (ongevraagde) offerte voor een ander product geen wijzigingsmededeling is zoals bedoeld in de almenene voorwaarden.

Wat mij betreft mag hij zijn huiswerk dus opnieuw doen en is hij op 1-1-2015 nog niet van zijn verplichtingen af.


In de brief, gedateerd __ november 2014, die ik vorige week van CB ontving staat:

Als Tesla rijder maakt u op dit moment gebruik van een speciaal aanbod voor Tesla rijders.
Op 1 januari komt dit voordeel te vervallen.


Het is wat krom geschreven maar ik denk toch echt dat hier bedoeld wordt dat de huidige verzekering ophoudt te bestaan.
En dus is het niet onlogisch dat je een compleet nieuwe verzekering (ongevraagd maar proactief) krijgt aangeboden
 
Volgens mij staan al deze polissen op 12 maanden verlenging per 1-1-xx. Ik had mijn auto in sept 2013 verzekerd. Toen eerst polis tot eind 2013. Voor 2014 een nieuwe gehad. Er zou nu dus weer een nieuwe moeten komen voor 12 maanden (2015).

Wat je vraag betreft. Volgens mij hoef je je verzekering niet op te zeggen. Nog heeft CB dat gedaan (hadden ze 2 maanden van te voren moeten doen als ze 'gewoon' hadden willen opzeggen.
Zodra jij een echte wijzigingsmededeling binnen hebt, dan heb je een maand de tijd om daarop te reageren door: - niets te doen (dan wordt je genaaid met de nieuwe voorwaarden, of - opzeggen (dat mag dan verder consequentieloos)

Zal de tekst van mijn brief zo wel even posten.
 
In de brief, gedateerd __ november 2014, die ik vorige week van CB ontving staat:

Als Tesla rijder maakt u op dit moment gebruik van een speciaal aanbod voor Tesla rijders.
Op 1 januari komt dit voordeel te vervallen.


Het is wat krom geschreven maar ik denk toch echt dat hier bedoeld wordt dat de huidige verzekering ophoudt te bestaan.
En dus is het niet onlogisch dat je een compleet nieuwe verzekering (ongevraagd maar proactief) krijgt aangeboden

ALS dat inderdaad zo is (waar ik geen waarde oordeel over geef op dit moment) dan hoef je niet eens meer te reageren want:
- je bestaande polis stopt automatisch per 1 januari 2015
- je krijgt een VOORSTEL voor een NIEUWE polis. Als je daar niet op in gaat zou je dus nu ook niets meer hoeven te doen. Einde oefening.

Maar, ... ik vind dat iets te tricky. Ik ga zelf zeker weg bij CB maar zal e.e.a. toch even formeel bevestigen. Als CB dat anders ziet moeten ze dat maar zeggen.