Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Bedankt en je verhaal klinkt aannemelijk. Maar dat betekent volgens mij dan ook dat we zo'n polis zonder eigen risico en zonder claimverrekening niet eens moeten willen! Als iedereen maar lukraak gaat claimen zonder dat men daar een premieverhoging of betaling van eigen risico op terug ziet dan kunnen we de klok erop gelijk zetten dat vroeg of laat de premies verhoogd worden i.v.m. het hoge claimen (zeker als de Tesla reparatie tarieven zo fors zijn wat ik nog geloof ook). In feite is dat waar je tussenpersoon (Mario Smit) op doelt.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat zo'n polis zonder eigen risico en zonder claimverrekening een fantastiche lokeend is om tegen een gunstig tarief daar je auto te verzekeren. Maar dat na 1 of 2 jaar zo'n polis niet houdbaar is zonder de premie exorbitant te verhogen. Geef mij dan maar een polis mét een eigen risico dan blijft de premie ook in de toekomst betaalbaar. En om nu ieder jaar weer te gaan shoppen voor een andere verzekering van je auto omdat de premie extreem verhoogd is omdat er zoveel geclaimd wordt, daar zit ik ook niet op te wachten.

Helemaal mee eens!
 
Veel mensen snappen het verschil tussen bonus malus treden en schadevrije jaren niet. Bonus malus treden heb je bij een polis en die zijn afhankelijk van het aantal schadevrije jaren. Als je 1 schade hebt dan zak je meestal zo'n 3 treden op je bonus malus, maar het aantal schadevrije jaren gaat naar nul. Dat is niet erg als je al veel schadevrije jaren hebt en bij de zelfde verzekeraar blijf, maar als je overstapt dan ben je gewoon een klant met nul schadevrije jaren. Dat is ook het verneukeratieve van die CB polis, ze vertellen je niet het hele verhaal, terwijl ze wel de plicht hebben je goed voor te lichten.
 
Bedankt en je verhaal klinkt aannemelijk. Maar dat betekent volgens mij dan ook dat we zo'n polis zonder eigen risico en zonder claimverrekening niet eens moeten willen! Als iedereen maar lukraak gaat claimen zonder dat men daar een premieverhoging of betaling van eigen risico op terug ziet dan kunnen we de klok erop gelijk zetten dat vroeg of laat de premies verhoogd worden i.v.m. het hoge claimen (zeker als de Tesla reparatie tarieven zo fors zijn wat ik nog geloof ook). In feite is dat waar je tussenpersoon (Mario Smit) op doelt.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat zo'n polis zonder eigen risico en zonder claimverrekening een fantastiche lokeend is om tegen een gunstig tarief daar je auto te verzekeren. Maar dat na 1 of 2 jaar zo'n polis niet houdbaar is zonder de premie exorbitant te verhogen. Geef mij dan maar een polis mét een eigen risico dan blijft de premie ook in de toekomst betaalbaar. En om nu ieder jaar weer te gaan shoppen voor een andere verzekering van je auto omdat de premie extreem verhoogd is omdat er zoveel geclaimd wordt, daar zit ik ook niet op te wachten.

Ik kan je vertellen dat het tot nu toe geen lokeend is, de x-clusive verzekering is een aparte tak van Deltalloyd met drie jaar nieuwwaarde garantie bij total-los en 0 eigen risico voor. Onze vorige BMW 5-GT was ook via x-clusive verzekerd en ook deze premie was niet schrikbarend hoog in vergelijk met andere verzekeraars.
Verder heb ik van Mario vernomen dat Deltalloyd druk in overleg is met Tesla om prijsafspraken te maken voor schadegevallen. Als dit lukt, zal de verhoging beperkt blijven en zullen andere maatschappijen vast volgen. Als laatste blijven de polisvoorwaarden van DL X-clusive gewoon erg goed vergeleken met welke andere verzekering dan ook.
Aangezien Mario in het pand naast mij werkt kan ik eventueel zo dingen vragen indien nodig... Wat ik tot nu toe geschreven heb zijn de verhalen die hij mij tot zover heeft verteld over Tesla en de verschillende maatschappijen. Over Independer wil hij het al helemaal niet hebben (heb ik ook voorbij zien komen op het forum), aangezien Independer gewoon in het beheer is van Centraal Beheer/Achmea en dus totaal niet onafhankelijk is om nog maar te zwijgen over de hulp die je krijgt je ze nodig hebt.
Nogmaals, wil hier geen reclame maken voor Mario, maar hij gaat tot het gaatje voor z'n klanten en leest in het weekend voor de lol zelfs polisvoorwaarden zodat hij ze kan vergelijken.
 
Ik kan je vertellen dat het tot nu toe geen lokeend is, de x-clusive verzekering is een aparte tak van Deltalloyd met drie jaar nieuwwaarde garantie bij total-los en 0 eigen risico voor. Onze vorige BMW 5-GT was ook via x-clusive verzekerd en ook deze premie was niet schrikbarend hoog in vergelijk met andere verzekeraars.
Verder heb ik van Mario vernomen dat Deltalloyd druk in overleg is met Tesla om prijsafspraken te maken voor schadegevallen. Als dit lukt, zal de verhoging beperkt blijven en zullen andere maatschappijen vast volgen. Als laatste blijven de polisvoorwaarden van DL X-clusive gewoon erg goed vergeleken met welke andere verzekering dan ook.
Aangezien Mario in het pand naast mij werkt kan ik eventueel zo dingen vragen indien nodig... Wat ik tot nu toe geschreven heb zijn de verhalen die hij mij tot zover heeft verteld over Tesla en de verschillende maatschappijen. Over Independer wil hij het al helemaal niet hebben (heb ik ook voorbij zien komen op het forum), aangezien Independer gewoon in het beheer is van Centraal Beheer/Achmea en dus totaal niet onafhankelijk is om nog maar te zwijgen over de hulp die je krijgt je ze nodig hebt.
Nogmaals, wil hier geen reclame maken voor Mario, maar hij gaat tot het gaatje voor z'n klanten en leest in het weekend voor de lol zelfs polisvoorwaarden zodat hij ze kan vergelijken.

Bedankt voor je reactie. Voor de goede orde: ik doelde niet specifiek op het aanbod van Delta Lloyd, maar meer in het algemeen (welke verzekeringsmaatschappij dan ook). Het is de wet van de grote getallen voor verzekeringsmaatschappijen. Dat er uitgekeerd moet worden is uiteraard ingecalculeerd risico. Maar als er veel geclaimd wordt zal de basispremie ook omhoog moeten. En dat bedoelde ik met die lokeend. Het lijkt leuk als er geen eigen risico is en als er geen claimverrekening is (of duidelijker gezegd bonus malus verrekening) dan is er geen stimulans voor de verzekerde om niet (onnodig) te claimen. En dat claimen zorgt er volgens mij voor dat de marges van de verzekeringsmaatschappijen onder druk komen en dat zal dan vroeg of laat moeten leiden tot een premieverhoging of op zijn minst het invoeren van b.v. een eigen risico of bonus malus regeling.
Ik ga zelf ook voor 99% zeker naar Delta Lloyd, dus we gaan het zien.
 
Het wordt steeds fraaier: ik krijg nu een offerte van EAS insurance. Zijn danken mij voor het aanvragen van deze offerte… Het enige dat ik kan bedenken is dat de mannen van CBDS nu met een andere partij in zee zijn gegaan… Zij hadden mij ook uitdrukkelijk gevraagd eerst het contract bij centraal beheer op te zeggen, eerder zouden zij niets kunnen doen . Aanbieding van Delta Lloyd was overigens beter. Zij vragen € 1900 per jaar .

Nota bene: deze verzekering van EAS blijkt toch gewoon de Xclusive verzekering Van Delta Lloyd te zijn, Alleen voor iets meer geld…
 
Nog even een ps'je;

Voor de X-clusive verzekering heb je per 1 januari een eigen risico van €500 (en een premie van €995). Vóór 1 januari afsluiten is dus €850,- en €0,- eigen risico voor een jaar.

Klopt niet helaas, dan had je voor 5 december moeten zijn. Zojuist gebeld, wordt € 995,-- excl. met € 500,-- eigen risico.
 
Als een schade gedekt wordt, dan claim je die. Of reken je die 35 euro bij de huisarts contant af? Die maagzuurremmers van een tientje?
Die gebroken ruit door de bal van het buurjongetje? Die gaat via de aansprakelijkheidsverzekering van de buren, die dokken ze niet zelf...
Met autoverzekeringen is het echt niet anders. Hartstikke goed van je dat je er zelf een andere claim-moraal op na houdt, maar de rest van NL niet hoor...

Verder zit het probleem 'm volgens mij niet in geclaimde velgschades, maar het risico van de accu a 35k€ die bij een beetje schade vervangen moet worden. Voor de prijs van 1 accu kun je zo 100 velgschades fixen...

Dat, of de heer Hommel was het zat om in z'n lease-Audi elke keer eruit getrokken te worden bij het stoplicht en dacht, 'ik pak jullie nog wel' :)

Gezien dit zéér actief "draadje" is bovenstaande al van een paar pagina's terug...

"Als een schade gedekt wordt, claim je die" Euh, nee dus. Je kan er voor kiezen om hem te claimen, echter je moet altijd afwegen of dit wel verstandig en nodig is. Een verzekering is géén filantropische instelling, en daar zal altijd een kosten/baren analyse gehouden worden.

Aangaande huisarts opmerking... Als ik alleen maar naar de huisarts moet om een receptje te krijgen voor vrij verkrijgbare zaken zoals door jou aangehaalde maagzuurremmers...... dan ga ik hier niet voor naar de huisarts. Zonde van mijn tijd, en buitenproportionele kosten voor zo iets simpels. Als ik naar de huisarts moet voor een consult, om te zien wat ik heb dan kan het anders zijn.

De gebroken ruit gaat idd via de aansprakelijkheid verzekering. Maar als het om mijn auto zou gaan dan ga ik dit niet uit laten voeren via mijn all risk en dan hopen dat ze het terug gaan halen. Zou het betalen en laten terugbetalen.

En aangaande de velgen, JUIST zit het daarin. Denk je dat ze de velgen repareren? Nee dus. Tesla plaats een nieuwe velg á €650 per 19" velg en €1650 per 21" en dan ook nog €120 euro. Ik heb zelfs vernomen dat er gewoon mensen ook een vervangende auto krijgen! Kost ook geld, maar maakt niet uit joh, kost toch niets..... Dus wel. Het kost ons allen een goedkope verzekering met prima voorwaarden. En niet alleen de velgen, ik heb verhalen gehoord van krasjes, steenslag etc waar werkelijk waar niemand het normaliter voor in zijn hoofd zo halen om dit te laten repareren bij een andere verzekeringsmaatschappij. Inderdaad. Velen hebben een aantal zaken goed door elkaar gehaald. Met name "géén eigen risico" en "géén bonus/malus" is blijkbaar gezien als vrijbrief door sommige om maar klakkeloos te claimen...

Afijn, als er een verzekeraar met een polis zou komen met nieuwwaarde regeling, eigen risico van €5000 voor een erg lage premie dan teken ik direct.
 
Gezien dit zéér actief "draadje" is bovenstaande al van een paar pagina's terug...

"Als een schade gedekt wordt, claim je die" Euh, nee dus. Je kan er voor kiezen om hem te claimen, echter je moet altijd afwegen of dit wel verstandig en nodig is. Een verzekering is géén filantropische instelling, en daar zal altijd een kosten/baren analyse gehouden worden.

Aangaande huisarts opmerking... Als ik alleen maar naar de huisarts moet om een receptje te krijgen voor vrij verkrijgbare zaken zoals door jou aangehaalde maagzuurremmers...... dan ga ik hier niet voor naar de huisarts. Zonde van mijn tijd, en buitenproportionele kosten voor zo iets simpels. Als ik naar de huisarts moet voor een consult, om te zien wat ik heb dan kan het anders zijn.

De gebroken ruit gaat idd via de aansprakelijkheid verzekering. Maar als het om mijn auto zou gaan dan ga ik dit niet uit laten voeren via mijn all risk en dan hopen dat ze het terug gaan halen. Zou het betalen en laten terugbetalen.

En aangaande de velgen, JUIST zit het daarin. Denk je dat ze de velgen repareren? Nee dus. Tesla plaats een nieuwe velg á €650 per 19" velg en €1650 per 21" en dan ook nog €120 euro. Ik heb zelfs vernomen dat er gewoon mensen ook een vervangende auto krijgen! Kost ook geld, maar maakt niet uit joh, kost toch niets..... Dus wel. Het kost ons allen een goedkope verzekering met prima voorwaarden. En niet alleen de velgen, ik heb verhalen gehoord van krasjes, steenslag etc waar werkelijk waar niemand het normaliter voor in zijn hoofd zo halen om dit te laten repareren bij een andere verzekeringsmaatschappij. Inderdaad. Velen hebben een aantal zaken goed door elkaar gehaald. Met name "géén eigen risico" en "géén bonus/malus" is blijkbaar gezien als vrijbrief door sommige om maar klakkeloos te claimen...

Afijn, als er een verzekeraar met een polis zou komen met nieuwwaarde regeling, eigen risico van €5000 voor een erg lage premie dan teken ik direct.
OK, ik hou er dezelfde moraal op na, laat dat duidelijk wezen, maar het gros van de mensen in NL denkt niet zo ver vooruit. Vechten tegen de bierkaai is het.

Maar uiteindelijk is dit ook een zaak tussen Tesla en de verzekeraars. Als Tesla en DL goede afspraken kunnen maken met elkaar, dan zou het best wel weer mee kunnen vallen. Sowieso is het aan de (expert van de) verzekeraar om bijv. een volledige velgvervanging niet te accepteren als het om een simpele kras gaat, dan is CB daarin te meegaand geweest. Maar zoals gebruikelijk zal de werkelijkheid wel ergens tussen de uitersten liggen...

edit: als puur klein grut claimgedrag het probleem is, dan zou CB kunnen hebben volstaan met het toevoegen van een eigen risico op de polis, zonder de hele zaak om te kiepen... (Net zoals DL nu voor komend jaar doet). Er zal misschien wel meer voorgevallen zijn (ruzie met Tesla? Problemen met de tussenpersoon?)
 
Last edited:
Maar voor de rest maak je geen reclame voor Mario :wink:. Ik heb overigens net de offerte van Raedthuis (via Kowalski etc) geaccepteerd. 750,-- + 45 SvI ex assurantiebelasting.

Ik snap je reactie, maar volgens mij is een forum om elkaar te helpen en om tips uit te delen en aangezien er veel "rotzooi" rondloopt in de branche van verzekeringen rondloopt, probeer ik mijn "ervaring" te delen. plus dat hij in het kantoor naast mij werkt, kan ik makkelijk vragen stellen en informatie inwinnen indien jullie dat willen (en nee, zit zelf in de pharma)...
 
Ik snap je reactie, maar volgens mij is een forum om elkaar te helpen en om tips uit te delen en aangezien er veel "rotzooi" rondloopt in de branche van verzekeringen rondloopt, probeer ik mijn "ervaring" te delen. plus dat hij in het kantoor naast mij werkt, kan ik makkelijk vragen stellen en informatie inwinnen indien jullie dat willen (en nee, zit zelf in de pharma)...

No need to defend yourself. Vond het gewoon wel grappig.
 
Loop ik morgen even langs.. woon in de straat er pal tegenover -;)

Wil geen reclame maken hier, maar wij zijn al jaren verzekerd via Mario Smit Assurantien in Heemstede. Echt een vakidioot, een gouden kerel die ons al regelmatig heeft gered en weet waarover hij praat. Heeft ook een ruime portfolio aan Tesla's (+/- 150 stuks) aangezien hij Mr.Green als klant heeft (lease maatschappij elektrische auto's).
Hij zegt ga voor Deltalloyd X-clusive voor €850,- per jaar (tot 1 januari 2015!, anders €995). Ze hebben de beste polisvoorwaarden en zijn betaalbaar.

De reden waarom verzekeringsmaatschappijen geen Tesla's meer willen is vanwege de te hoge kosten bij schades. Tesla schijnt echt een factor 2 of zelfs 3 duurder te zijn dan welk ander merk dan ook. Verder dwingt Tesla dat alle schade via Tesla moet verlopen en dat zelfs schade-garant reparateurs er niet aan mogen zitten. Dit verhaal plus de tarieven van Tesla hebben ertoe geleid de maatschappijen fors verlies maken op de premies. Mario vertelde mij ook dat we ons schrap moeten zetten voor volgend jaar...