Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Ga idd niet naar de verkeerde Raedthuys want dan moet je nog langer wachten

dit is de echte van Paulowski Muller & Partners (onderdeel van Raedthuys Groep): Tesla verzekering - Dé autoverzekering voor uw Tesla

overigens is dit geen reclame. Dat zouden de regels van dit forum niet verdragen. Conform een Raad van State uitspraak over een gele M die volgens de betreffende gemeente in strijd met de reclameverordening zou zijn geplaatst, betreft dit geen reclame maar een verwijzing naar de locatie van een bedrijf.
Dit is inderdaad waar ik 'm heb afgesloten. Opluchting dat het de goede verzekering is!
 
+1. Ik heb ook die bij Paulowski afgesloten. Ik begrijp niet waarom je hem elders zou afsluiten en meer zou betalen.

Schijnt een wat uitgeklede versie van de normale xclusive polis te zijn heb ik begrepen, vandaar de iets lagere premie. Desalniettemin staan de meest belangrijke voorwaarden er gewoon in (nieuwwaarderegeling en afschrijving bij total loss)
 
Big LOL :)))

Ik lach net iets minder hard. Krijg net vandaag van die toko een afwijzing binnen vanwege schadeverleden.
Ik dacht dat ik het met 50k km per jaar en 1 kleine schuld/parkeerschade (in 2008 of 2009) heel behoorlijk deed in schadeland.
Krijg ik van de 'Raedmannen' een hele lijst met schades. Daarop voornamelijk niet-schuld schade en glasschade (kun je ook geen schuldschade noemen, die steentjes vliegen nu eenmaal rond) EN een paar schades die mijn vrouw met tweede en derde auto gereden heeft.

Bovendien wordt kennelijk geen enkele scheiding gemaakt tussen zakelijk en prive.

Dan wordt het wel heel lastig om een schoon blazoen te houden...

Zal dit weekend de mappen er nog eens op naslaan.

Maandag maar eens een mailtje sturen of bellen.

DL zal het dus wel niet worden.
Maar dat is niet zo heel erg want (zonder opzegging of formele premie wijziging) ben ik nog steeds prima verzekerd bij CB :tongue:
 
Ik lach net iets minder hard. Krijg net vandaag van die toko een afwijzing binnen vanwege schadeverleden.
Ik dacht dat ik het met 50k km per jaar en 1 kleine schuld/parkeerschade (in 2008 of 2009) heel behoorlijk deed in schadeland.
Krijg ik van de 'Raedmannen' een hele lijst met schades. Daarop voornamelijk niet-schuld schade en glasschade (kun je ook geen schuldschade noemen, die steentjes vliegen nu eenmaal rond) EN een paar schades die mijn vrouw met tweede en derde auto gereden heeft.

Bovendien wordt kennelijk geen enkele scheiding gemaakt tussen zakelijk en prive.

Dan wordt het wel heel lastig om een schoon blazoen te houden...

Zal dit weekend de mappen er nog eens op naslaan.

Maandag maar eens een mailtje sturen of bellen.

DL zal het dus wel niet worden.
Maar dat is niet zo heel erg want (zonder opzegging of formele premie wijziging) ben ik nog steeds prima verzekerd bij CB :tongue:
Zou ff een andere tussenpersoon proberen. Wil nog wel eens helpen.
 
Vandaag terug van een korte vakantie en wat denk je? Er ligt een "aanbieding" van CB met een jaarpremie van € 4.075,- :scared:. Ik kreeg zowat een beroerte, zijn ze daar helemaal gék geworden:cursing:?
Gelukkig dat dit forum er is: heb direct actie ondernomen en direct vanavond bij enkele hiervoor genoemde partijen offerte opgevraagd.
Ben benieuwd naar wat er komen gaat, maar erger dan bij CB kan het toch niet worden?
 
Schijnt een wat uitgeklede versie van de normale xclusive polis te zijn heb ik begrepen, vandaar de iets lagere premie. Desalniettemin staan de meest belangrijke voorwaarden er gewoon in (nieuwwaarderegeling en afschrijving bij total loss)

Wat zijn de verschillen dan precies volgens jouw tussenpersoon, ergo welke voorwaarden/voordelen heeft die polis?
 
Ik had vandaag iemand van CBDS aan de lijn. Die wil graag een offerte doen mits ik bij CB heb opgezegd want het ligt nogal gevoelig (?). Ik kan het via hun opzeggen. Hebben jullie dat ook gedaan?



Gevoelig ? Dit is vrijwel zeker een concurrentiebeding. CBDS mag geen zaken met ons doen zolang we klant bij CB zijn.
Het pleit niet voor CBDS dat ze dit niet gewoon zeggen, ook bij mij deden ze er vaag over.
 
Wat zijn de verschillen dan precies volgens jouw tussenpersoon, ergo welke voorwaarden/voordelen heeft die polis?

Heb niet het hele verhaal aangehoord, maar volgens mij heeft het te maken met "de extra kosten die je maakt bij een schade geval" bijvoorbeeld een overnachting in een hotel, een restaurant, etc... Weet niet of een vervangende auto dit ook covered.... Zal het maandag weer even vragen.

Al met al zijn allebei de polissen die worden aangeboden door zowel mijn eerder genoemde tussenpersoon met de oude prijs, als die van teslaverzekering helemaal prima.
 
Heb niet het hele verhaal aangehoord, maar volgens mij heeft het te maken met "de extra kosten die je maakt bij een schade geval" bijvoorbeeld een overnachting in een hotel, een restaurant, etc... Weet niet of een vervangende auto dit ook covered.... Zal het maandag weer even vragen.

Al met al zijn allebei de polissen die worden aangeboden door zowel mijn eerder genoemde tussenpersoon met de oude prijs, als die van teslaverzekering helemaal prima.

En, weet je al wat meer?
 
Eerder vandaag kwam de bevestiging binnen van mijn opzegging bij CB met daarin een opvallend stukje:

> Schadevrij gereden jaar naar Roy Data
> Wij gaan de schadevrij gereden jaren doorgeven aan Roy Data zodat uw nieuwe verzekeraar deze kan opvragen en gebruiken.

Er is mij eerder duidelijk uitgelegd dat ze hier niet aan zouden meewerken. Dus dit kan dan weer een aardige meevaller zijn.
 
Nee, nog niet gevraagd. Zijn de kilometers wel onbeperkt? Ik las namelijk in de voorwaarden dat als je (geloof ik) meer dan 15.000 km per jaar rijdt even contact met ze moet opnemen voor een aangepaste offerte. Ik weet dat bij de gewone X-clusive polis voor €850, dat dit onbeperkt is....

Is bij de 750 euro versie ook onbeperkt. Ik geloof er niks van dat er verschillen in de polis zitten. Gewoon kwestie van de ene tussenpersoon die er meer op zet dan de andere. Via raedthuys krijg je zelfs je stroom vergroend.
Als er inderdaad geen verschil is, maar een tussenpersoon zegt van wel om zijn eigen commissie te verdedigen, vind ik dat een kwalijke zaak.
 
Is bij de 750 euro versie ook onbeperkt. Ik geloof er niks van dat er verschillen in de polis zitten. Gewoon kwestie van de ene tussenpersoon die er meer op zet dan de andere. Via raedthuys krijg je zelfs je stroom vergroend.
Als er inderdaad geen verschil is, maar een tussenpersoon zegt van wel om zijn eigen commissie te verdedigen, vind ik dat een kwalijke zaak.

Ik zou zeggen, bel DeltaLloyd lekker en vraag het ze zelf of leg ze naast elkaar neer. Er zijn wel degelijk verschillen... Ik stond er namelijk bij toen DeltaLloyd werd gebeld over de prijs, toen werd er verteld dat het om een wat uitgeklede versie ging. De premie is namelijk voor iedere tussenpersoon hetzelfde, alleen heeft de één wat meer ingangen en prioriteit dan de ander (mijn tussenpersoon werkt bijna alleen maar met DeltaLloyd).

Over het onbeperkt aantal kilometers staat er groot op de site als bullet dat het onbeperkt is, maar in de polisvoorwaarden wordt er toch vriendelijk verzocht om te bellen als je meer dan X aantal kilometers rijdt. Waarom staat dat erin als ze alleen Tesla's verzekeren? Als dat zo is lijkt mij dat eerder een kwalijke zaak...
 
Allereerst mijn excuses als ik iets post wat al oud nieuws was maar ik wil het toch even kwijt

Wij zitten met meerdere auto's bij centraal beheer. Zowel particulier (1 seat en 1 ford) als zakelijk ( tesla).

Voor de seat en de ford kregen wij 3 weken geleden een brief dat het tarief met 20% verhoogd word. Ook kregen wij voor de tesla een brief zoals iedereen. Na wat mail werk werd ik vandaag eindelijk gebeld met de oplossing en reden van de verhoging.

Wat blijkt: Centraal beheer heeft de tarieven verhoogd buiten het weten van onze tussenpersoon (destijds ook via centraal beheer gekregen) om. Ze kan onze auto verzekering omzetten naar delta loyd. Voor de seat en de ford komt er dan geen verhoging van 20% en de tesla zal iets verhogen ( staat ook al hier op forum).

al met al een hele mooie oplossing vind ik zelf. Ze gaf toe dat het een chaos is bij centraal en dat ze niet blij waren met de manier van zaken. Er zijn brieven gestuurd waar tussenpersonen dus niks van af wisten.
 
Ik lach net iets minder hard. Krijg net vandaag van die toko een afwijzing binnen vanwege schadeverleden.
Ik dacht dat ik het met 50k km per jaar en 1 kleine schuld/parkeerschade (in 2008 of 2009) heel behoorlijk deed in schadeland.
Krijg ik van de 'Raedmannen' een hele lijst met schades. Daarop voornamelijk niet-schuld schade en glasschade (kun je ook geen schuldschade noemen, die steentjes vliegen nu eenmaal rond) EN een paar schades die mijn vrouw met tweede en derde auto gereden heeft.

Bovendien wordt kennelijk geen enkele scheiding gemaakt tussen zakelijk en prive.

Dan wordt het wel heel lastig om een schoon blazoen te houden...

Zal dit weekend de mappen er nog eens op naslaan.

Maandag maar eens een mailtje sturen of bellen.

DL zal het dus wel niet worden.
Maar dat is niet zo heel erg want (zonder opzegging of formele premie wijziging) ben ik nog steeds prima verzekerd bij CB :tongue:

Ik heb ook nog niets opgezegd bij CB aangezien ze in de eerste brief melden dat mijn huidige verzekering beeindigt wordt per 1-1. Ik ga er dan vanuit dat ze niet zonder contact met mij die belachelijke offerte van de tweede brief effectueren.
Nemen de meesten het zekere voor het onzekere, en zeggen zelf op?
 
Ik heb ook nog niets opgezegd bij CB aangezien ze in de eerste brief melden dat mijn huidige verzekering beeindigt wordt per 1-1. Ik ga er dan vanuit dat ze niet zonder contact met mij die belachelijke offerte van de tweede brief effectueren.
Nemen de meesten het zekere voor het onzekere, en zeggen zelf op?

Waarom het risico lopen? Zou er zelf achteraan gaan en laten effectueren per 31 dec 2014... Anders kan je straks weer achter je centen aan bij CB
 
Ik heb ook nog niets opgezegd bij CB aangezien ze in de eerste brief melden dat mijn huidige verzekering beeindigt wordt per 1-1. Ik ga er dan vanuit dat ze niet zonder contact met mij die belachelijke offerte van de tweede brief effectueren.
Nemen de meesten het zekere voor het onzekere, en zeggen zelf op?

Als jij zeker weet dat je naar een andere verzekeringsmaatschappij gaat zou ik het risico niet nemen en gewoon formeel nog opzeggen. Dat gez..k achteraf wil je toch niet hebben als CB een andere mening is toegedaan over wel/niet tijdige opzegging? Als je echter tot de groep mensen behoort die van mening is dat CB het formeel niet juist heeft aangepakt en dus nog aan de bestaande polis vast zit, ja, dan kun je het er op aan laten komen. Maar of je daar een kans mee maakt betwijfel ik ... Maar goed, je weet nooit natuurlijk.