Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vooruit Vervangen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft iemand ervaring met de vervanging van de vooruit van de Model 3 (met autopilot)

Ruit schoot zomaar een barst (30cm) in tijdens het rijden van onder naar boven in het midden, waarschijnlijk door een eerdere steenslag.

Kan carglass oid dit repareren of moet je hiervoor beter naar een SeC gaan?
Het is gedekt door mijn verzekering maar als ik naar een SeC ga hiervoor vraag ik mij af hoe dit dan loopt richting de verzekering.
 
Niet dat ik wist en dan was het iig heel kleine steenslag of op een slecht zichbare plek onderin.

En heb jij ook camera's op je vooruit zitten?
Ik heb ook camera's, en als een ruit binnen garantieperiode zonder waarneembare reden zo barst, ga ik ermee naar de garantiehouder alvorens het zelf op te lossen.

De achterruit van de eerste reeks Model 3's barstte ook regelmatig, door stress die dat ding te verduren kreeg.
 
Ik heb ook camera's, en als een ruit binnen garantieperiode zonder waarneembare reden zo barst, ga ik ermee naar de garantiehouder alvorens het zelf op te lossen.

De achterruit van de eerste reeks Model 3's barstte ook regelmatig, door stress die dat ding te verduren kreeg.

Daar heb je een punt inderdaad. Het zal afhangen van hoe de Tesla hier in zit als ik hiermee kom.
Heb geen zin in een ellenlang welles nietes spelletje maar ik ga als eerst maar een poging wagen bij Tesla.
 
Vandaag met goed licht nog eens gekeken en toch gezien dat er een steenslag aan vooraf is gegaan helemaal onderaan bij de ruitenwisser. Dan is het niet fair om dit op de garantie van Tesla te gooien.
In overleg met de verzekering kan ik nu terecht bij Verweij in Den Haag. Zij zijn door Tesla en mijn verzekeringsmaatschappij erkend schade hersteller en ook ruiten vervanger. Volgende week een afspraak.
 
  • Like
Reactions: Marcel73
Vandaag met goed licht nog eens geke
AC68BAAD-E862-4F4D-AC99-B474D90D92AF.jpeg
ken en toch gezien dat er een steenslag aan vooraf is gegaan helemaal onderaan bij de ruitenwisser. Dan is het niet fair om dit op de garantie van Tesla te gooien.
In overleg met de verzekering kan ik nu terecht bij Verweij in Den Haag. Zij zijn door Tesla en mijn verzekeringsmaatschappij erkend schade hersteller en ook ruiten vervanger. Volgende week een afspraak.
Verweij heeft het spuitwerk van mijn rechtervoorscherm en deur dusdanig verpest dat een ander in opdracht van Tesla de hele zijkant heeft moeten overspuiten. Auto een week weg en vol stof en spuiterijstank weer terug gekregen. De deuren hebben alle dagen daar in de werkplaats open gestaan. Heeft 3 weken geduurd voor de stank uit mijn auto was. Zelfs afgeleverd met ingedeukte en scheef afgemonteerde richtingaanwijzer. Alle randen van het portier ruw en onder de polijstpasta.
 
Heeft iemand ervaring met de vervanging van de vooruit van de Model 3 (met autopilot)

Ruit schoot zomaar een barst (30cm) in tijdens het rijden van onder naar boven in het midden, waarschijnlijk door een eerdere steenslag.

Kan carglass oid dit repareren of moet je hiervoor beter naar een SeC gaan?
Het is gedekt door mijn verzekering maar als ik naar een SeC ga hiervoor vraag ik mij af hoe dit dan loopt richting de verzekering.
jep, mijn voorruit is vorige maand vervangen van de model 3. bij autototaalglas mocht ik alleen van tesla insurance. SEC kan het zelf niet. de voorruit moest autotaalglas wel bestellen bij tesla. besteltijd max 3 dagen, dat viel dan wel weer mee. ik had eerst een ster, later helemaal gebarsten. 728,40 EUR ex BTW
 
Verweij heeft het spuitwerk van mijn rechtervoorscherm en deur dusdanig verpest dat een ander in opdracht van Tesla de hele zijkant heeft moeten overspuiten. Auto een week weg en vol stof en spuiterijstank weer terug gekregen. De deuren hebben alle dagen daar in de werkplaats open gestaan. Heeft 3 weken geduurd voor de stank uit mijn auto was. Zelfs afgeleverd met ingedeukte en scheef afgemonteerde richtingaanwijzer. Alle randen van het portier ruw en onder de polijstpasta.

Oke dat is niet zo best idd. Gelukkig lees ik ook goede reviews op internet.
Hij gaf iig aan dat zij al een 10tal model 3 ruiten vervangen had. We gaan het zien.

jep, mijn voorruit is vorige maand vervangen van de model 3. bij autototaalglas mocht ik alleen van tesla insurance. SEC kan het zelf niet. de voorruit moest autotaalglas wel bestellen bij tesla. besteltijd max 3 dagen, dat viel dan wel weer mee. ik had eerst een ster, later helemaal gebarsten. 728,40 EUR ex BTW

Ja bij mij waarschijnlijk hetzelfde hoewel ik de ster niet eerder had opgemerkt. Carglass gaf eerder aan dat zij na plaatsen van de ruit naar Tesla rijden voor de calibratie. Verweij kan dit zelf.
 
Oke dat is niet zo best idd. Gelukkig lees ik ook goede reviews op internet.
Hij gaf iig aan dat zij al een 10tal model 3 ruiten vervangen had. We gaan het zien.



Ja bij mij waarschijnlijk hetzelfde hoewel ik de ster niet eerder had opgemerkt. Carglass gaf eerder aan dat zij na plaatsen van de ruit naar Tesla rijden voor de calibratie. Verweij kan dit zelf.
Ik hoefde niet opnieuw te calibreren. Alleen als je merkt dat dat nodig is moet je naar tesla. Ik moest wel een formulier ondertekenen dat ze geen verantwoording nemen voor de cameras en calibratie etc
 
Ik hoefde niet opnieuw te calibreren. Alleen als je merkt dat dat nodig is moet je naar tesla. Ik moest wel een formulier ondertekenen dat ze geen verantwoording nemen voor de cameras en calibratie etc

Aha dus niet altijd nodig, good to know!
Omdat mijn garage door Tesla erkent ik verwacht ik niet dat ik een dergelijk formulier moet gaan tekenen. Heb ze er nu nog niet over gehoord iig.
 
De voorruit van mijn Model 3 is ook kapot. Carglass vraagt om het OEM nummer dat erin zou staan. Iemand daar ervaring mee? Waar vind ik dat? Ik had de teksten die rechtsonderaan de ruit staat op de foto gezet, maar daar staat het volgens Carglass niet bij..
 
Na in juni de M3 voorruit vervangen te hebben na steenslag/barst, was het vorige week weer raak. Schijnbaar staat er flink wat spanning op de ruit, want iedere steenslag is het raak lijkt het. Voor regio A'dam is ABS Splinter (A'dam Noord) een goede optie, zij hebben een high-tech schade centrum waar ze voornamelijk Tesla's repareren. Levertijd van de ruit vanuit Tesla is wel dramatisch, een week of 6 wachten.
 
Heeft iemand ervaring met de vervanging van de vooruit van de Model 3 (met autopilot)

Ruit schoot zomaar een barst (30cm) in tijdens het rijden van onder naar boven in het midden, waarschijnlijk door een eerdere steenslag.

Kan carglass oid dit repareren of moet je hiervoor beter naar een SeC gaan?
Het is gedekt door mijn verzekering maar als ik naar een SeC ga hiervoor vraag ik mij af hoe dit dan loopt richting de verzekering.

Bij mij is deze onder garantie vervangen.

Maar het antwoord op jouw vraag staat in de polisvoorwaarden. En ik ken jouw polisvoorwaarden niet (tenzij je CB hebt).

Ik zou gewoon even de verzekering bellen, heb je direct antwoord.