Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vrijwel leeggereden accu betekent slechte start bij SuC?

This site may earn commission on affiliate links.
De aanleiding dit draadje te starten is nu bekend en opgelost: het was bij mij toch een technisch probleem in de auto. Er is een hoogspanningskabel vervangen, en inmiddels enkele weken gereden waarbij ook een paar maal bij een SuC aangekomen met (vrijwel) lege accu, elke keer startte de SuC nu met minstens 40kW laadvermogen en binnen enkele minuten opgelopen naar >90kW. Dus het emmeren met tot 20 minuten wachten voordat het laden fatsoenlijk gaat, is opgelost. Blij! :)
 
Zou dit kunnen betekenen dat er bij meer wagens de betreffende kabel vervangen moet worden?

Bij onze X100D (sept 2017) stuitert de laadsnelheid in het begin behoorlijk als we <10% bij een SuC aankomen. Pas na een aanloopje gaat ie richting de 90kWh, op goeie dagen tikt ie nog effe de 105kWh aan (Amsterdam)
 
De nieuwe battery packs starten wat langzamer en gaan dan wel vervolgens wel langer op hoger niveau door. Er is in ieder geval wel een verschil tussen de klassieke 85 en de nieuwere pack's
Dit filmpje illustreert dat ook:
Ik zie juist dat de 75 meteen op vol vermogen laadt en pas daarna terugloopt. Geen indicatie van trickle charge in de eerste 10 - 15%.
 
Is er ook al een grafiekje van de M3?

Er zijn wat metingen, maar nog niet voldoende voor een goed vergelijk. In deze post is een grafiek te vinden: Supercharger speed: 116kW en in dat draadje zijn wat meer metingen e.d. te vinden.

Er zijn al meerdere meldingen van meer dan 110 kW vermogen bij lage SoC, maar zoals in het filmpje van Bjorn Nyland
blijkt dat het ook van de omstandigheden afhangt. Hij komt niet hoger dan zo'n 90kW. Overigens start hij met 26% SoC.
 
  • Like
Reactions: Gtech
De aanleiding dit draadje te starten is nu bekend en opgelost: het was bij mij toch een technisch probleem in de auto. Er is een hoogspanningskabel vervangen, en inmiddels enkele weken gereden waarbij ook een paar maal bij een SuC aangekomen met (vrijwel) lege accu, elke keer startte de SuC nu met minstens 40kW laadvermogen en binnen enkele minuten opgelopen naar >90kW. Dus het emmeren met tot 20 minuten wachten voordat het laden fatsoenlijk gaat, is opgelost. Blij! :)
interessant want de mijne heeft dat probleem ook.
als ik bij de suc aankom met zeer lage soc sprint het laadvermogen steeds maar terug op nul. kan soms wel tot 20minuten duren vooraleer hij op 40kw komt...
wat was de exachte diagnose en oplossing bij jou SeC ?
ik ga dit ook even navragen dan.

mvg
Bart
 
interessant want de mijne heeft dat probleem ook.
als ik bij de suc aankom met zeer lage soc sprint het laadvermogen steeds maar terug op nul. kan soms wel tot 20minuten duren vooraleer hij op 40kw komt...
wat was de exachte diagnose en oplossing bij jou SeC ?
ik ga dit ook even navragen dan.

Bel even met Pedro van het SeC in Groningen en vraag over de Tesla met VIN 214914