Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

wachttijd Roadside Assistance aan de telefoon

This site may earn commission on affiliate links.
Het wordt gewoon hoog tijd voor meer SeCs. Tesla levert als een dolle auto’s uit met meer dan gemiddeld aantal problemen. Het aantal SeCs groeit alleen niet mee.

Inderdaad. De verhouding auto's per SeC is compleet uit balans en dat wordt elke maand alleen maar erger. Dat was het voor de komst van de Model 3 al, maar nu is het helemaal te bizar voor woorden.
 
Inderdaad. De verhouding auto's per SeC is compleet uit balans en dat wordt elke maand alleen maar erger. Dat was het voor de komst van de Model 3 al, maar nu is het helemaal te bizar voor woorden.
Goed punt.
Ben wel eens benieuwd wat die aantallen voertuigen per SeC in de verschillende US-staten (m.n. Californië) en in de verschillende wingewesten (m.n. Noorwegen) zijn.
Heeft vast wel iemand ooit eerder uitgerekend.
 
Met 5,5 jaar Tesla ervaring kan ik beamen dat in het verleden de service super was. Nu heb ik een probleem dat het opladen steeds stopt voor de accu vol is. Daarom probeer ik al weken Tesla te bereiken via diverse telefoonnummers, keuzes in het menu en zit nu al voor de zoveelste keer meer dan een half uur naar een bandje te luisteren... Kennelijk is de (telefonische) service recent aangepast/afgeschaft. Ik ga een klacht indienen, maar zelfs dat zal moeilijk zijn, vermoed ik.
En 3 kwartier rijden enkele reis om bij het dichtsbijzijnde servicecenter langs te gaan, is voor mij niet acceptabel.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Nu heb ik een probleem dat het opladen steeds stopt voor de accu vol is. Daarom probeer ik al weken Tesla te bereiken via diverse telefoonnummers, keuzes in het menu en zit nu al voor de zoveelste keer meer dan een half uur naar een bandje te luisteren... Kennelijk is de (telefonische) service recent aangepast/afgeschaft.
Ik vermoed dat de enige (officiële) weg tegenwoordig is om de service via de app door te geven. Daar heb je een item "bereik en opladen" en dan zal er waarschijnlijk iemand contact met je gaan opnemen. Niet de meest persoonlijke manier, maar ik vermoed dat het op dit moment de enige manier is. Ik kreeg er onlangs ook een e-mail over van Tesla.
En 3 kwartier rijden enkele reis om bij het dichtsbijzijnde servicecenter langs te gaan, is voor mij niet acceptabel.
Dat ben ik met je eens en ik vind het ook vervelend. Maar in tegenstelling tot andere klachten die ik heb, wist je dit voor aankoop. Ik hoop alleen dat het aantal SeCs zal worden uitgebreid. Tot nu toe ijdele hoop...
 
Met 5,5 jaar Tesla ervaring kan ik beamen dat in het verleden de service super was. Nu heb ik een probleem dat het opladen steeds stopt voor de accu vol is. Daarom probeer ik al weken Tesla te bereiken via diverse telefoonnummers, keuzes in het menu en zit nu al voor de zoveelste keer meer dan een half uur naar een bandje te luisteren... Kennelijk is de (telefonische) service recent aangepast/afgeschaft. Ik ga een klacht indienen, maar zelfs dat zal moeilijk zijn, vermoed ik.
En 3 kwartier rijden enkele reis om bij het dichtstbijzijnde servicecenter langs te gaan, is voor mij niet acceptabel.
Mogelijk heb je hetzelfde probleem als sommige andere gebruikers (mijzelf incluis).
Sudden Loss Of Range With 2019.16.x Software
Overigens is er ergens in de selectieboom van het telefoonmenu een optie die leidt tot rechtstreeks contact met een medewerker die online meekijkt in de gegevens van je auto en je precies kan vertellen wat je het beste kunt doen. Ook kunnen ze een afspraakverzoek naar Mobile Service of een Service Center voor je regelen.
 
Mogelijk heb je hetzelfde probleem als sommige andere gebruikers (mijzelf incluis).
Sudden Loss Of Range With 2019.16.x Software
Overigens is er ergens in de selectieboom van het telefoonmenu een optie die leidt tot rechtstreeks contact met een medewerker die online meekijkt in de gegevens van je auto en je precies kan vertellen wat je het beste kunt doen. Ook kunnen ze een afspraakverzoek naar Mobile Service of een Service Center voor je regelen.
Verkeerde draadje maar bij mij stopt hij ainds een week ook de hele tijd met laden.Van de laatste 3 keer laden 2 keer. En telkens 2 keer terug om opnieuw te starten.
 
Dat ben ik met je eens en ik vind het ook vervelend. Maar in tegenstelling tot andere klachten die ik heb, wist je dit voor aankoop. Ik hoop alleen dat het aantal SeCs zal worden uitgebreid. Tot nu toe ijdele hoop...

Zou ik niet op rekenen aangezien er een andere bedrijfsfilosofie heerst. Een groot deel van de problemen kan online opgelost worden, en veel onderhoud is er niet nodig. Bijgevolg is de noodzaak voor een uitgebreid (en duur) netwerk niet nodig.
 
Zou ik niet op rekenen aangezien er een andere bedrijfsfilosofie heerst. Een groot deel van de problemen kan online opgelost worden, en veel onderhoud is er niet nodig. Bijgevolg is de noodzaak voor een uitgebreid (en duur) netwerk niet nodig.
Het is overduidelijk dat de SeCs zwaar overbelast zijn. Daar moet echt capaciteit worden toegevoegd en dat zou kunnen door de bestaande SeCs te vergroten of nieuwe SeCs te openen. Met het beperkte aantal Tesla's dat er 3 jaar geleden rondreden kan ik me voorstellen dat het niet efficiënt was om op meerdere locaties een SeC te hebben. Nu zou dat volgens mij moeten kunnen.

Maar Tesla ziet de SeCs volgens mij als iets dat geld kost en geen geld oplevert. Bij de reguliere dealers is dat juist andersom...
 
Het is overduidelijk dat de SeCs zwaar overbelast zijn. Daar moet echt capaciteit worden toegevoegd en dat zou kunnen door de bestaande SeCs te vergroten of nieuwe SeCs te openen. Met het beperkte aantal Tesla's dat er 3 jaar geleden rondreden kan ik me voorstellen dat het niet efficiënt was om op meerdere locaties een SeC te hebben. Nu zou dat volgens mij moeten kunnen...
Ik schat dat elk uur extra kwaliteitscontrole vóór aflevering een dag werk aan de telefoon en in de Service Centers bespaart. En dan ben ik nog pessimistisch. Bij het software testen ligt die verhouding waarschijnlijk nog schever. Maar dat zijn voorbeelden van structurele oplossingen en daar is Tesla nog niet aan toe. Te druk met dweilen om de kraan dicht te draaien.
...Maar Tesla ziet de SeCs volgens mij als iets dat geld kost en geen geld oplevert. Bij de reguliere dealers is dat juist andersom...
Door de facturen van die dealers heeft een autoproducent/importeur een perfect beeld van de afleverkwaliteit en storingsgevoeligheid van hun afgeleverde voertuigen. Bij Tesla wordt bij de Service Centers teveel met de mantel der liefde bedekt, vrees ik. Misplaatste solidariteit, wellicht ook wel. En natuurlijk helemaal hier in de wingewesten.
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Maar Tesla ziet de SeCs volgens mij als iets dat geld kost en geen geld oplevert. Bij de reguliere dealers is dat juist andersom...

Akkoord dat Tesla dit vooral bekijkt als een kost, maar niet akkoord met het tweede deel. Ook de traditionele automerken hebben de voorbije jaren het aantal dealers drastisch teruggeschroefd en ze zijn nog volop bezig om dit verder te reduceren.

Ik kan mij vinden in de filosofie van Tesla maar dan moeten ze wel zorgen dat de nieuwe auto's veel minder gebreken vertonen die de SeC's moeten corrigeren vooraleer ze kunnen afleveren. Teveel focus op productie die moet gehaald worden waardoor de service niet steeds is wat je zou mogen verwachten.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Akkoord dat Tesla dit vooral bekijkt als een kost, maar niet akkoord met het tweede deel. Ook de traditionele automerken hebben de voorbije jaren het aantal dealers drastisch teruggeschroefd en ze zijn nog volop bezig om dit verder te reduceren.
Het aantal showrooms neemt vooral snel af. Dat komt ook door het groot aantal (niche) modellen dat een dealer zou moeten hebben staan. Vooral bij Mercedes loopt het aantal modellen werkelijk de spuigaten uit.

Het aantal servicepunten loopt wellicht ook wel terug, maar dat is deels te verklaren door de fastfitters die een deel van het onderhoud overnemen en de langere service-intervallen. Voor service kun je denk ik vrijwel altijd binnen 20 minuten rijden wel terecht.
Ik kan mij vinden in de filosofie van Tesla maar dan moeten ze wel zorgen dat de nieuwe auto's veel minder gebreken vertonen die de SeC's moeten corrigeren vooraleer ze kunnen afleveren. Teveel focus op productie die moet gehaald worden waardoor de service niet steeds is wat je zou mogen verwachten.
Deels is het probleem de gebrekkige QA, maar er zijn ook een aantal standaardproblemen (rammelende assen, vergeelde schermen, ...) waar ik best veel over lees in het forum. Pas als er een definitieve fix is voor het rammelen ga ik naar het SeC. Heb niet zo'n trek in een reparatie die ik een jaar later weer kan laten uitvoeren.

De mobile service vind ik overigens wel geweldig. Bij mij kwam die langs (kapotte UMC), maar dat is natuurlijk nog veel fijner dan naar een dealer moeten rijden. Helaas zijn er nog genoeg zaken waarvoor je wel naar het SeC moet.
 
Met 5,5 jaar Tesla ervaring kan ik beamen dat in het verleden de service super was. Nu heb ik een probleem dat het opladen steeds stopt voor de accu vol is. Daarom probeer ik al weken Tesla te bereiken via diverse telefoonnummers, keuzes in het menu en zit nu al voor de zoveelste keer meer dan een half uur naar een bandje te luisteren... Kennelijk is de (telefonische) service recent aangepast/afgeschaft. Ik ga een klacht indienen, maar zelfs dat zal moeilijk zijn, vermoed ik.
En 3 kwartier rijden enkele reis om bij het dichtsbijzijnde servicecenter langs te gaan, is voor mij niet acceptabel.
Gebruik je TeslaFi ofzo? Of een andere app die continu je Tesla monitort?

Ik had na een jaartje TeslaFi ook dat ik nooit meer tot 100% kon laden, maar het laden bij 92% uit viel, en ik elke ochtend nauwelijks regeneratief remmen had.

Het bleek dat de BMS calibratie scheef zat, en wat hij nam als 92% eigenlijk 100% was. Als ik dus laadde tot 90%, dan was de batterij effectief geladen tot 98% en duurde het dus enkel kilometers alvorens regeneratief remmen terug volledig beschikbaar was.

Wat bleek: de BMS recalibreert zich wanneer de auto 'slaapt'. Door elke minuut een vraag van TeslaFi te krijgen naar statistieken, kon de auto nooit slapen.

Ik heb TeslaFi uitgezet 's nachts en sindsdien kan ik probleemloos laden tot 90% en heb elke ochtend direct regeneratief remmen, of kan ik opladen tot 100%.

Maar terug naar jou vraag: dat ie niet wil laden tot 100% is dat je "hulp bij voertuiggegevens" nodig hebt, en dat is optie 2 in het menu, en dan kan iemand telefonisch je helpen.
 
  • Informative
Reactions: JanG007 and bugboy
vandaag 2x moeten bellen.... :(

eerste keer 10 minuten moeten wachten, toen was mijn auto een beetje stuk (melding koelvloeistof voertuig laag, neem contact op met Tesla Service), kreeg een Noor aan de telefoon en die gaf aan dat ik nog 100 kilometer mocht rijden en zelf maar langs een SeC moest gaan (op de bonnefooi), of een afspraak moest inplannen via de app :eek:

tweede keer 35 minuten moeten wachten, toen was de auto bijna helemaal stuk (nieuwe melding auto heeft onderhoud nodig, vermogen beperkt). Ik heb gelukkig wel thuis kunnen raken. Ik kreeg een Tilburger aan de telefoon en hij gaat regelen dan ze vanavond de auto komen ophalen (en vervangend vervoer krijg ik vanavond of morgen). Wat ik kan zien lekt er vloeistof, dus zal wel koelvloeistof zijn.... het was iig geendiesel :p
 
  • Informative
  • Funny
Reactions: PaulusdB and Gaston
blijkbaar heeft een steen de radiator doorboord. De steen zat er nog in zelfs, dit valt niet onder garantie. Vind het wel vreemd dat een steen daar zomaar terecht kan komen. Kosten 575 euro volgens mij+ arbeid +sleepkosten +vervangend vervoer. Morgen hoor ik meer.

Wat heel netjes is, is dat ik een SMSje kreeg, hierop kan ik reageren als ik vragen heb over de voortgang.
 
Afgelopen week 3x met tesla gebeld. Eerste keer roadside assistance: 55 minuten wachten, daarna te woord gestaan door iemand die normaal bij de klantenservice zat. Auto vervolgens 45 minuten later weg gesleept. Na vier dagen tesla amsterdam gebeld: meer dan een uur in de wacht en vervolgens door een engelsman geholpen.
Vandaag 50 minuten in de wacht in amsterdam. Persoon aan de lijn die me niet kon helpen mbt de status van mijn auto. Heeft me een sms gestuurd, daar kon ik op reageren en dan zou snel een reactie volgen.
Die moet nog komen.
Uiteindelijk een standaard sms gekregen dat auto klaar is.
8 dagen verder: accu vervangen, aandrijfassen niet, niet uitgelijnd, camera niet vastgezet.(kon ik op de factuur zien)
 
  • Informative
Reactions: Geendiesel