Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

wachttijd Roadside Assistance aan de telefoon

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla begint helaas steeds meer te lijken op een gewoon bedrijf nu ze aan het groeien zijn. Waar ze in 2013 nog Out of the box dachten (o.a. open vanaf 18:30 en dicht om 23:00) is deze denkwijze als sneeuw voor de zon verdwenen. Zelfs de verschillende stores in de verschillende steden zijn niet meer telefonisch te bereiken (wel natuurlijk voor verkoop maar niet voor reparaties of andere vragen). Zelfs het personeel van Tesla snapt hier niets van. In plaats daarvan moet je nu dus bellen met het nummer van de Roadside Assistance. Als dit nieuwe systeem nou zou werken dan was het een ander verhaal. Echter, ik heb vandaag weer getracht ze te bereiken met een vraag inzake de nieuwe navigatiekaarten welke ik wil downloaden maar na 1 uur en 15 minuten! in de wacht te hebben gestaan en voor de 338 ste keer de zin "thank you for calling Tesla" te hebben gehoord heb ik het maar opgegeven. Meer van dit soort ervaringen?
 
Tesla begint helaas steeds meer te lijken op een gewoon bedrijf nu ze aan het groeien zijn. Waar ze in 2013 nog Out of the box dachten (o.a. open vanaf 18:30 en dicht om 23:00) is deze denkwijze als sneeuw voor de zon verdwenen. Zelfs de verschillende stores in de verschillende steden zijn niet meer telefonisch te bereiken (wel natuurlijk voor verkoop maar niet voor reparaties of andere vragen). Zelfs het personeel van Tesla snapt hier niets van. In plaats daarvan moet je nu dus bellen met het nummer van de Roadside Assistance. Als dit nieuwe systeem nou zou werken dan was het een ander verhaal. Echter, ik heb vandaag weer getracht ze te bereiken met een vraag inzake de nieuwe navigatiekaarten welke ik wil downloaden maar na 1 uur en 15 minuten! in de wacht te hebben gestaan en voor de 338 ste keer de zin "thank you for calling Tesla" te hebben gehoord heb ik het maar opgegeven. Meer van dit soort ervaringen?

Ik denk dat de roadside assistance slecht te bereiken is omdat er mensen bellen met vragen over nieuwe navigatiekaarten etc.
De roadside assistance is er voor als je acute hulp nodig hebt. Bijvoorbeeld als je langs de snelweg staat met een auto die het niet doet.
Erg vervelend als je dan lang moet wachten omdat er mensen voor je in de wacht hangen met dit soort niet acute vragen.
 
Tijdens mijn panne in de UK herhaaldelijk gebeld. Bijna nooit lang moeten wachten. Denk maximum was 1 keer 10 minuten.
Misschien krijg je voorrang als je een open case hebt.
Stomme vraag mss @Phil V maar hoe weten ze als er sprake is van een open case? Keuzemenu? Godzijdank heb ik ze nog niet hoeven te bellen anders dan voor het maken van een afspraak voor een beurt hetgeen ook niet bepaald een succes was.
 
Stomme vraag mss @Phil V maar hoe weten ze als er sprake is van een open case? Keuzemenu? Godzijdank heb ik ze nog niet hoeven te bellen anders dan voor het maken van een afspraak voor een beurt hetgeen ook niet bepaald een succes was.
Ik vermoed via mijn telefoonnummer?
Bij de reisbijstand (via Van Dessel) kreeg ik na het eerste contact een dossiernummer. Ik heb dat bij volgende calls nooit moeten opgeven, vanaf dat er opgenomen werd, kende men mijn volledige dossier (ingelezen en al). Keuzemenu’s dienen niet alleen om bij de juiste persoon terecht te komen, maar soms ook om de operator tijd te geven om je geschiedenis te lezen, die het CRM systeem op basis van het nummer van de beller op zijn scherm zet.
Denk dat Tesla misschien ook wel zoiets kan hebben.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Vorig jaar gaf mijn MS van 4 werken aan: Stuurbekrachtiging verminderd. Gemeld aan service Rotterdam die aangaven dat het niet ernstig was. Twee dagen later ouderwets zelf sturen en roadside assistance gebeld. Na ruim een uur toch contact gekregen. Dit lag dus niet aan de drukte door de Model 3...
 
Ik heb het afgelopen jaar drie keer met roadside assistance gebeld en alle keren binnen één tot enkele minuten iemand aan de lijn gekregen. Alle drie keren was het tamelijk urgent en was ik blij snel contact te hebben.
 
Ik heb ze een aantal keren geprobeerd te bellen in de laatste 3 weken, iedere keer na ca. 45 minuten maar opgegeven. Overigens wordt het nummer op de website aangegeven als: "klantenondersteuning en hulp onderweg". Het voice response systeem prioriteert volgens mij (1 als je onderweg staat, 2 voor overige vragen). Ik heb dus een paar keer 2 geselecteerd (wordt nl. gek van de valse alarmen in mijn mX), maar het is alleen maar tergend wachten. Tot vrij recent ging dit een stuk beter...
 
Je kan helaas niet meer op een andere manier bellen. De keuze "vragen voor het Service Center" verwijst naar de app (en hangt dan op....) en andere menu opties naar een online formulier. De enige route is Support en die hebben wel 2 ingangen hoor, eentje voor pech/roadside assistance en hulp bij je voertuig. Dat is ook niet helemaal de juiste route als je vragen hebt over afspraak opvolging, onderdelen of wanneer na veel beloftes Mobile Service ook een zwart gat blijkt te zijn :-(

Ik vind het plannen van afspraken via de app perfect, maar er moet wel 2 weg communicatie zijn. Nu krijg je een eenmalige reactie, in mijn geval steeds met verwijzing naar Mobile Service, maar daar hoor je dan niets van. Er is geen andere mogelijkheid iets van status te zien/volgen. Als dat nu allemaal online beschikbaar was, dan hoefde ik echt niet te bellen. Maar dat stukje automatisering is nog niet klaar :)

Misschien maar eens via het Sales/Marketing/Personeelszaken nummer proberen een human aan de lijn te krijgen, Ik sta nu ruim een half uur in de wacht bij Support.

Ik denk dat de roadside assistance slecht te bereiken is omdat er mensen bellen met vragen over nieuwe navigatiekaarten etc.
De roadside assistance is er voor als je acute hulp nodig hebt. Bijvoorbeeld als je langs de snelweg staat met een auto die het niet doet.
Erg vervelend als je dan lang moet wachten omdat er mensen voor je in de wacht hangen met dit soort niet acute vragen.
 
Stomme vraag mss @Phil V maar hoe weten ze als er sprake is van een open case? Keuzemenu? Godzijdank heb ik ze nog niet hoeven te bellen anders dan voor het maken van een afspraak voor een beurt hetgeen ook niet bepaald een succes was.

Onderschat Tesla dan weer niet op dit soort technische vlakken. Tesla koppelt meteen je VIN aan je telefoonnummer. Ze weten meteen wie je bent als je dan eindelijk iemand te pakken hebt. Ik kan mij dus voorstellen dat ze ook je doorschuiven bovenop aan de lijn als er een acuut openstaand issue is.

Ik had een service verzoek ingediend laatst voor oa. de CCS adapter maar ook het opnieuw cq. juist aanbrengen van wat interieurpanelen. Bij schermvervanging is dat niet goed gedaan (zit nu grote kier in). Ik kreeg een SMS met het verzoek fotos te sturen naar een algemeen e-mail adres. Ik dacht 'Als dat maar goed gaat', maar warempel.. Paar uur later nog een SMS dat ze alle fotos goed had ontvangen en dat het eea. is verwerkt in de service aanvraag. Dat verbaasde mij enigzins na alle drama verhalen over het niet reageren op mail

Het is allemaal geen hogere wiskunde qua techniek, maar je moet het wel even programmeren. Dat hebben ze dan wel weer goed voor elkaar. Nu alleen nog wat extra personeel op de helpdesk.
 
  • Informative
Reactions: Exiteer
Na 50 minuten toch maar opgegeven...
Sales geprobeerd te bellen.. 8 minuten lang een ringtoon, wordt ook niet opgenomen.
Ook Den Haag geprobeerd, naast Amsterdam, maar lijkt hetzelfde bandje met nul keuzes om een human voor service aan de lijn te krijgen.
Misschien moet ik er maar even langs rijden, maar Tesla lijkt nu redelijk onbereikbaar
 
Ik denk/hoop dat als je roadside assitassis belt en de eerste optie kiest (pech onderweg) d e wachttijd normaal is. Maar die wil ik voor scheduling, parts en timelines eigenlijk niet bellen..

Tsja, ik vrees dat wanneer Tesla deze telefonische bereikbaarheid niet gaat verbeteren dat andere mensen dat wel gaan doen. Ik heb er ook geen moeite mee om 'sales' te bellen wanneer ik een service vraag heb wanneer service niet reageert.

Ze lokken dit soort 'foute gedrag' zelf uit
 
Heel vreemde dingen... Langste dat ik ooit heb moeten wachten op het algemene nummer is 7 minuten ofzo. Enkele weken terug kon je nog wel rechtstreeks naar het service center bellen en moest ik 10 minuten wachten, en vond ik niet handig.

Na 10 minuten in de wacht geef ik het altijd op, want dan denk ik dat ik ergens een verkeerde afslag in het telefoonsysteem heb genomen. Die keer dat ik het SeC belde wou ik dus na 10 minuten opleggen toen ze plots op namen.
 
Als je buiten kantoortijden belt, duurt het op dit moment onacceptabel lang. Bijna een uur aan de lijn gehangen, maar nog steeds geen contact gekregen.

De auto reed niet lekker en stuurde niet zoals het zou moeten en ik had 3 meldingen op mijn scherm:
- Regeneratief remmen inactief
- Tractiecontrole is uitgeschakeld
- Stabiliteitscontrole is uitgeschakeld

Meerdere soft, hard en scherm resets gedaan, maar dat hielp niet.
Nu maar langzaam op de rechterbaan naar terug naar huis rijden.

Ben hier op zijn zachts gezegd niet blij mee.
 
Als je buiten kantoortijden belt, duurt het op dit moment onacceptabel lang. Bijna een uur aan de lijn gehangen, maar nog steeds geen contact gekregen.

De auto reed niet lekker en stuurde niet zoals het zou moeten en ik had 3 meldingen op mijn scherm:
- Regeneratief remmen inactief
- Tractiecontrole is uitgeschakeld
- Stabiliteitscontrole is uitgeschakeld

Meerdere soft, hard en scherm resets gedaan, maar dat hielp niet.
Nu maar langzaam op de rechterbaan naar terug naar huis rijden.

Ben hier op zijn zachts gezegd niet blij mee.
Probeer eens vanop een pechstrook te bellen, misschien kijken ze idd naar de locatie vd wagen om te prioretiseren.
Gewoon om te testen.
 
Het wordt gewoon hoog tijd voor meer SeCs. Tesla levert als een dolle auto’s uit met meer dan gemiddeld aantal problemen. Het aantal SeCs groeit alleen niet mee. Leuk dat Tesla alles online wil doen, maar als je met pech staat is menselijk contact toch wel zo fijn. Het is ook erg onhandig dat ik voor service een uur moet rijden. Vanuit Enschede is Duiven het dichtstbij. Gelukkig wel lange service intervallen, dus het aantal bezoeken blijft nog beperkt.
Langste dat ik ooit heb moeten wachten op het algemene nummer is 7 minuten ofzo.
Denk dat ze naar het forum kijken. Mensen die daar lief zijn voor Tesla krijgen voorrang ;). Ik vrees het ergste als ik ga bellen. :D
 
  • Like
Reactions: JanG007 and Tozz