Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wanneer de beste leasingrente / lease actie op een Model X?

This site may earn commission on affiliate links.
Afgaande op de acties die er in het verleden reeds geweest zijn, bestaat er zoiets als het ideale moment om een Tesla leasingcontract af te sluiten? Ik vind op het forum namelijk heel wat info over leasing acties de voorbije jaren, oa met rentes bij De Lage Landen aan 0.4% of 0.9% (telkens met een voorschot van 15%, restwaarde van 41% en een looptijd van 60 maanden op een maximale afstand van 20.000 km per jaar)

Na lang twijfelen was ik namelijk overtuigd om de stap te wagen, en in de overtuiging dat ik mijn Model X nog steeds aan 0.9% zou kunnen leasen (de comparison tool gebruikt in zijn vergelijking namelijk ook nog steeds deze 0.9%), toch een klein beetje ontnuchterd op dit moment... gisteren een leasing offerte via DLL ontvangen voor een Model X: huidige tarieven voor de 75D komen op 3.90% en voor de 100D op 2.95%. Verschil in maandelijks bedrag met de verwachte 0.9% loopt voor de 100D op die manier al snel op tot 114 euro en voor de 75D zelfs tot 146 euro!

Ondertussen begrijp ik echter ook dat Tesla de (Amerikaanse) gewoonte heeft om zijn kwartaalcijfers op te smukken door middel van acties en promoties, dus vandaar mijn vraag of iemand hier beter van op de hoogte is... wat is het ideale moment om bovengenoemde lage leasingrentes te bekomen, en hoe weet ik wanneer (en of) er opnieuw gelijkaardige acties zullen worden opgezet? :p
 
Q3 vorig jaar was 0,4%
Kwartalen bij Tesla lopen gewoon op kalenderjaar? In 2017 begrijp ik dan dat de rente van 01/07 tem 30/09 gelijk was aan 0.4%?
Ik vraag me namelijk af of er een trend of regelmaat in deze de jaarlijkse periodes van leasingacties te herkennen is... ;-)
Eventueel ook verschillen tussen België en Nederland?

wachten en voor een voorraadauto gaan ?
Zijn de leasingrentes op voorraadwagens anders dan deze op eigen configuraties?
Volgens mijn Tesla contactpersoon is er namelijk geen korting op voorraadwagens, tenzij hij bijvoorbeeld gebruikt werd voor demo & testritten... en in dat geval dus ook niet uitzonderlijk als hij al 20.000 km op de teller heeft!
 
Voor België blijft de fiscale situatie in 2019 vooralsnog ongewijzigd als ik het goed begrijp... weten jullie of dergelijke lease rente acties in het verleden parallel hebben gelopen tussen België en Nederland? Of is dit echt 100% landgebonden?