Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat had je achteraf liever NIET gekocht voor je model S?

This site may earn commission on affiliate links.
Alarmsysteem. Was toen een optie, ik dacht dat de verzekering deze zou eisen.
Niet dus.

(én héél blij met de duolader. Wil ik nooit meer kwijt :) )
Herkenbaar. Toen ik doorhad dat de verzekering dat niet eiste heb ik mijn alarmsysteem nog vlug ingeruild voor rear facing child seats. En die zijn ook al enkele keren van pas gekomen.
En Duolader is bij mij ook al dikwijls nuttig geweest. De dakdragers staan ook nog ingepakt, maar daar zal binnenkort wel verandering in komen.
Als ik dan iets moet kiezen, mijn combinatie Juice Booster en Ratio lader (draagbaar). 1 van beide was meer dan voldoende geweest, maar ik leen de andere regelmatig uit.
 
Rear Liftgate Sunshade

Na 1 dag er weer uit gehaald en nadien nooit meer gebruikt.
Als ik nu weer een S zou bestellen, nam ik waarschijnlijk geen panoramadak en lederen bekleding meer, daarvoor in de plaats zou ik luchtvering nemen.

Klopt, die had ik ook besteld (samen met de panoroof shades)! Bij aflevering kwam zelfs de delivery specialist tot de conclusie dat deze echt niet serieus te nemen zijn en heb ik ze in Tilburg achter gelaten.
 
Alarmsysteem. Was toen een optie, ik dacht dat de verzekering deze zou eisen.
Niet dus.

(én héél blij met de duolader. Wil ik nooit meer kwijt :) )

Eigenlijk off-topic... :rolleyes: alarm heb ik niet en mis ik ook niet; de duolader heb ik wel en wil ik ook nooit meer kwijt! Bruikbaarheid van 22kW in NL valt erg tegen trouwens, en sinds de CHAdeMO-adapter er is, is 22kW-laden ook niet meer zo nodig als er geen SuC in de buurt is...
 
Nu we hier toch ons hart uitstorten, kom ik er maar voor uit. :redface:
Spijt van de 20" velgen. Ziet er mooi uit, maar kost comfort en ook verbruik en dus range. (Verbruik vanwege 285 breed op 20" x 10" velgen achter.)
Moet tot mijn schaamte toegeven dat 19" met winterbanden lekkerder rijdt dan 20" met UHP banden.

Kijk hier heb ik wat aan! Ik ben al een tijdje aan het kijken naar 20" voor de zomer zodat ik mijn standaard 19" voor winterbanden kan gaan gebruiken. Dat met het idee dat 20" er mooier uitziet en niet zo oncomfortabel / onzuinig is als 21"..
Als dat laatste niet waar blijkt en aangezien winterbanden nou ook niet erg urgent lijken dan laat ik het maar even zo.
Ik ben namelijk héél blij met het weggedrag vakmijn huidige setup.
 
ZO erg is het verbruik nu ook weer niet op 20" staggered, in ritten samen met andere Tesla's had ik wel vaak een wat hoger verbruik maar dat kwam vnl door mijn rechtervoet. Ik schat de penalty op 5 tot 10% tov de standaard 19", zo ongeveer vergelijkbaar met 21" staggered vermoed ik.
Zodra er geen vorst meer komt gaan ze er hier weer op hoor [emoji41]
 
ZO erg is het verbruik nu ook weer niet op 20" staggered, in ritten samen met andere Tesla's had ik wel vaak een wat hoger verbruik maar dat kwam vnl door mijn rechtervoet. Ik schat de penalty op 5 tot 10% tov de standaard 19", zo ongeveer vergelijkbaar met 21" staggered vermoed ik.
Zodra er geen vorst meer komt gaan ze er hier weer op hoor [emoji41]

Inderdaad Loek, die lekkere 285 bij jou achteraan gaf nauwelijks verschil tijdens de road trip naar Lago Maggiore. Het extra plezier is groter dan het verschil in verbruik.
 
Leuk topic! Goed bedacht en informatief voor anderen.

Ik zou geen KeBa met kaartlezer en dus losse kabel meer kopen: Ik laat mijn laadkabel er gewoon aanhangen, want elke dag oprollen en achterin gooien om hem er later weer uit te moeten halen ging mij na twee keer al de keel uithangen. Nu hangt er dus een kostbare laadkabel los aan mijn laadstation, die een voorbijganger zo los kan trekken en mee kan nemen.

Ik zou ook geen tweede laadkabel meer kopen: Ik dacht dat een 10m lange kabel voor noodgevallen gemakkelijk zou zijn voor noodgevallen, maar die heb ik nog nooit gehad en 10m is in alle overige gevallen veeeeeel te lang en een heel geworstel om weer op te bergen. Met het huidige SuperCharger netwerk zijn noodgevallen gewoon je eigen schuld.

Ik zou geen heavy-duty stroom haspel meer kopen. Hij heeft me 1 keer gered, maar laden uit een gewoon stopcontact is echt alleen nuttig om bij de eerste SuperCharger te kunnen komen, en daar zijn er tegenwoordig veel meer van.

De tilt-sensor voor het alarm geeft me bij het wisselen van de wielen alleen maar overlast, maar zou ik toch weer kopen.

De Duo lader heb ik misschien twee keer gebruikt, om 's avonds na met een lege accu thuis te zijn gekomen, toch snel weer weg te kunnen. Met een bezoeken aan een SuperCharger had dat ook gekund, maar ik zou hem toch weer kopen, omdat het de auto universeler maakt.

De audio upgrade was voor mij ook niet echt nodig geweest: Ik luister eigenlijk uitsluitend naar BNR. En de DAB ontvanger is niet geweldig, omdat Nederland het DAB net natuurlijk weer aan de goedkoopste aanbieder heeft uitbesteedt, wat zich meteen vertaalt in een slechte ontvangst. Maar die keer dat ik toch naar muziek luister, ben ik toch wel onder de indruk, dus zou ik hem toch weer kopen. Dit is misschien wel de meest ondergewaardeerde optie.
 
He, dat doen die van mij ook al twee jaar!

Verder heb ik bij de tweede bestelling weer alles besteld dat ik bij de eerste ook had, dus ook de zitjes achterin en audio upgrade. Alleen de dubbele lader laat ik achterwege.

Valt mij overigens wel tegen dat alle opties nu een stuk duurder zijn.
Wellicht worden ze nog nuttig als er iemand anders in de 2013 S gaat rijden bij je??
 
Leuk topic! Goed bedacht en informatief voor anderen.

Ik zou geen KeBa met kaartlezer en dus losse kabel meer kopen: Ik laat mijn laadkabel er gewoon aanhangen, want elke dag oprollen en achterin gooien om hem er later weer uit te moeten halen ging mij na twee keer al de keel uithangen. Nu hangt er dus een kostbare laadkabel los aan mijn laadstation, die een voorbijganger zo los kan trekken en mee kan nemen.

......

Je kan de kabel alsnog vergrendelen in de KEBA, dit heb ik ook gedaan.
Let op hoogspanning!
- buitenste kap los
- zorgen dat de laadkabel vergrendeling erop zit, en de kabel dus vast
- kap los waar de laadkabel inzit, en dan op de achterkant de stekker van de vergrendeling eruit.

Er zal nu nooit meer ontgrendeld worden
 
Ietwat off-topic: zouden de duoladers overplaatsbaar kunnen zijn? M.a.w. mocht iemand ze willen doorverkopen, zou Tesla ze over willen plaatsen? Of zijn de manuren duurder dan het apparaat?

Volgens SeC Zaventem: ja, duoladers zijn doorgaans overplaatsbaar (al kan het afhangen van ouderdom), maar sowieso veel minder nuttig bij een nieuw S'je dan eertijds bij een Classic, omdat de nieuwe (enkel)lader zelf al veel meer laadkracht heeft (als ik de verkoper mag geloven - sorry ik heb geen cijfers meegekregen). Dus globaal gezien nuttiger de duolader in een 'oud' S'je te laten zitten dan die in een nieuwe over te plaatsen. Geen idee hoeveel waarheid hierin zit, maar dit ik alvast wat ik hoorde bij de bestelling van mijn nieuw S'je en de vraag of mijn duolader kon worden overgeplaatst.
 
IK zou mijn Keba-laadstation niet meer opnieuw kopen, een gewone blauwe stekker (enkelfasig 32A) volstaat want ik zit in een luxe situatie dat op de meeste plaatsen waar ik kom ik voor niets kan laden (werk, station, supercharger als we boodschappen doen) en tegenwoordig mijn laadstation nog bitter weinig gebruik. Ik heb ook een duolader en dat is op zich wel al een aantal keer handig gebleken omdat mijn meeste laadplekken ook 22 kWh zijn.

Daarnaast heb ik ook alloygators en ben erg blij dat ze erop zitten, ze hebben her en der al wat schade aan de velgen kunnen voorkomen... hoewel ik ook wel erg voorzichtig probeer te zijn. Eenmaal heb ik er domweg eentje stuk gereden langs een stoeprand en een andere keer ben ik ook eens het voetpad opgereden omdat een bus wel heel erg snel mijn richting uitkwam... En daarnaast weet ik natuurlijk ook niet wat mijn vrouw allemaal uitsteekt. Bij mij hebben ze hun dienst dus al bewezen.