Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model Y

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren onze MYRWD opgehaald in Tilburg.
Wat een upgrade van een Niro - EV zeg

Maar alsvast wat dingen besteld:

organizer bakjes(gisteravond gelijk binnen)
all weather matten justcarpets, zijn in productie
preformance wheel caps

Twijfel nog over display achter stuur of telefoon bugel brobit, en dan een appje erop
 
De bakjes voor de middenconsole zitten er nu twee maanden in; bevalt prima😊
De wintermatten van just carpets zijn gisteren geleverd en gaan volgende week mee naar Österreich; zal daar dan update van geven.
Voor de wintersport heb ik de kettingen van Konig besteld (bij Tesla niet meer verkrijgbaar dus op Amazon besteld); hopelijk heb ik die niet nodig.
Komende week komen de opbergvakken voor onder de voorstoelen.
Op het zonnescherm na dan helemaal compleet (in mijn beleving😉)
 
Vandaag de dakkoffer maar eens aangepakt; die heb al langer (was nog van de vorige BMW 5 GT).
Ik vond de rode versie mooi passen bij de remklauwen van MYP😊
Het is een soort van tic dat alles liefst zo veel mogelijk bij elkaar past😃
891FD6D0-E3D4-4F3B-850F-DCA87A0BADFF.jpeg
393A8C0E-05F7-4F1C-8ABF-18324A8A52CA.jpeg
8F79FB3B-B5EC-4115-B527-9373AF7D3A98.jpeg
 
Vandaag auto weer opgehaald, nadat hij een glascoating heeft gekregen. Tjonge wat een verschil.
Eigelijk zou elke nieuwe auto zo'n behandeling moeten krijgen.
Kost wel een paar euro's, maar volgens de (forum) kenners heb je daar lang plezier van..... We gaan het zien.

ps; helaas heeft behandelaar gezien dat er een panelgap zit bij het linker koplamp, steekt zijkant spatbord iets uit. Morgen daar eens een ticket voor maken. Ben benieuwd of ze dat nog oplossen na 12 dagen na levering. (heb het niet eerder gezien)
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Vandaag auto weer opgehaald, nadat hij een glascoating heeft gekregen. Tjonge wat een verschil.
Eigelijk zou elke nieuwe auto zo'n behandeling moeten krijgen.
Kost wel een paar euro's, maar volgens de (forum) kenners heb je daar lang plezier van..... We gaan het zien.

ps; helaas heeft behandelaar gezien dat er een panelgap zit bij het linker koplamp, steekt zijkant spatbord iets uit. Morgen daar eens een ticket voor maken. Ben benieuwd of ze dat nog oplossen na 12 dagen na levering. (heb het niet eerder gezien)
Ben benieuwd en mag toch aannemen dat ze het nog oplossen. Wie weet dat ze bij mij ook nog wat vinden. 🤷🏼‍♂️
 
ps; helaas heeft behandelaar gezien dat er een panelgap zit bij het linker koplamp, steekt zijkant spatbord iets uit. Morgen daar eens een ticket voor maken. Ben benieuwd of ze dat nog oplossen na 12 dagen na levering. (heb het niet eerder gezien)
Op exact dezelfde plek heb ik bij aflevering ook geconstateerd dat het spatbord uitsteekt. Gaan ze met een beetje goede wil morgen oplossen.
 
Ik heb een 10 tal bedrijven aangesproken (gemaild) met de vraag om front / full PPF en heb prijzen terug gekregen tussen € 5500 en € 6900 voor de volledige PPF. Dit is ten noorden van Antwerpen (BE) of regio Breda.
Uiteindelijk een lokaal bedrijf geselecteerd waar ik uitkom op een kleine € 6000 voor volledige PPF en daarover een GYEON Q²M PPF coating.
Voor enkel de voorzijde zaten de prijzen (uit mijn hoofd) tussen € 1600 en € 2100.
Als je wil bezorg ik je mijn excel file met de vergelijking?
 
  • Informative
Reactions: beJels and Nick-m
Nick, full PPF of enkel voorzijde?

Gyeon producten zijn super. Ik heb ook (full) PPF en Gyeon erover. Vind de glascoating op de voorruit (gyeon view) alleen al wat versleten na 12k. Met name op waar de wisser omkeert, daar is echt een kaal stuk lijkt het.
Voorzijde voorzien van PPF (Bumper, motorkap, schermen, spiegels, kop- en mistlampen): € 1700 euro ex btw.
 
Ik heb een 10 tal bedrijven aangesproken (gemaild) met de vraag om front / full PPF en heb prijzen terug gekregen tussen € 5500 en € 6900 voor de volledige PPF. Dit is ten noorden van Antwerpen (BE) of regio Breda.
Uiteindelijk een lokaal bedrijf geselecteerd waar ik uitkom op een kleine € 6000 voor volledige PPF en daarover een GYEON Q²M PPF coating.
Voor enkel de voorzijde zaten de prijzen (uit mijn hoofd) tussen € 1600 en € 2100.
Als je wil bezorg ik je mijn excel file met de vergelijking?
Ik ben even benieuwd of die 6k ook meetelt voor de verzekerde waarde of dat ze na een flinke schade gewoon kijken naar de dagwaarde?
 
mijne was voor full ppf en coating ook rond de 6300 euro. Dat zijn wel de prijzen.

Is ook echt wel een berewerk als je alle randen omvouwt, en dus ook koplampen, achterlichten, bumpers ed moet demonteren (bij mij gedaan).
Maar geen €6.300 waard. Over een paar jaar de auto compleet laten spuiten en onderdelen vervangen kost je bij lange na geen € 6.300.
 
Redenen om voor PPF en Ceramic coating te kiezen :
- bescherming tegen steenslag en krassen
- beter en vooral langere nieuwlook van de lak
- meer glans en spiegeling in de lak
- makkelijker schoonmaken
- UV bescherming

Over het algemeen ziet de auto er beter uit heb je er minder werk aan en blijft die ook nog langer er als nieuw uit zien.

Is het de €6.300,- waard zeker! Maar heb jij het er voor over of heb je het wel eens liggen. Tja dat is voor ieder anders.