Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model Y

This site may earn commission on affiliate links.
Na het doorspitten van deze thread ook maar het 1 en ander alvorens besteld en geregeld. Aankomende donderdag kunnen we de MYLR ophalen.
  1. https://nl.aliexpress.com/item/1005004060428355.html - Gehard Glas Screen Protector
  2. https://nl.aliexpress.com/item/1005003706198113.html - Opbergdoos Center Armsteun Verborgen Box Bekerhouder Interieur Accessoires
  3. https://nl.aliexpress.com/item/1005004845614954.html - 27W Quick Charger Usb Hub
  4. premium Automatten Tesla Model Y | Perfect Op Maat | Tot 4 jr. Garantie - Premium automatten voor de gehele auto met blauwe stitch
  5. https://www.amazon.nl/dp/B09CG4BZGC - Spigen OneTap
  6. Tesla Model Y T-Logo metaal - 2-delige set om te ruilen - zwart mat - Logo Metaal zwart
  7. https://shop.tesla.com/nl_nl/product/spatlappen-model-y - Spatlappen
Daarnaast ook een afspraak gemaakt bij Van Barneveld - Exclusive Car Services en daar rijden we vanaf Tilburg direct heen om de auto wat liefde te geven.
Voorzijde word voorzien van PPF (Bumper, motorkap, schermen, spiegels, kop- en mistlampen).
De rest van de auto krijgt een Composite Diamond Coating.
Geloof dan het meeste wel te hebben wat "handig" is.
Als alles binnen is en geplaatst zal ik zeker wat feedback geven.
Ik heb zelf ook de spatlappen voor. Ik mis ze vooral ook voor de achterkant. Auto wordt bizar snel vies aan de achterkant.

Tot op heden overigens nog geen plek gevonden waar kwalitatief goede te koop zijn.
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Ik heb zelf ook de spatlappen voor. Ik mis ze vooral ook voor de achterkant. Auto wordt bizar snel vies aan de achterkant.

Tot op heden overigens nog geen plek gevonden waar kwalitatief goede te koop zijn.
Dat de achterkant snel vies word. Zou dat meer met de aerodynamica van de auto te maken hebben? Ben benieuwd of als iemand er ervaring mee heeft. Spatlappen bij de achterwielen.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ik ben even benieuwd of die 6k ook meetelt voor de verzekerde waarde of dat ze na een flinke schade gewoon kijken naar de dagwaarde?
Bij mijn verzekeraar heb ik aangegeven dat de nieuwwaarde voor mij bestaat uit aankoopwaarde + PPF kost + factuur van EAP (die ik om praktische redenen achteraf bestel). Heb hun akkoord dat de 36m nieuwwaarde garantie geldt over dit hele bedrag.
De voorgestelde premie is dan ook niet gedaald ten opzichte van mijn eerste vraag om een voorstel van ruim een jaar geleden, toen de nieuwwaarde nog een stuk hoger lag.
Ter aanvulling, mijn reden om voor de PPF te kiezen is vooral uit voorzichtigheid. Om de wagen te beschermen tegen kleine ongelukjes of krassen die er ongetwijfeld komen vanwege nog jonge kinderen.
 
ennnn, hoe hebben ze het opgelost bij je?

ps; ik heb een ticket hiervoor ingeschoten en komen volgende week aan huis oplossen.
Terwijl Tesla Tilburg bij mij om de hoek zit, maar ja gemak dient de mens:))
Nou, nog niet… de auto staat bij Tesla. Moest’m achterlaten. Verliep opmerkelijk omdat het mijn verwachting was dat ik erop kon wachten. Die verwachting deelden zij niet. Gelukkig was er nog een loaner beschikbaar. Maar ook daar was eigenlijk niet op gerekend omdat ik dat niet had aangegeven… Geen idee waar ik dat in de app had kunnen doen. In het gesprek later met een medewerker is er ook met geen woord over gerept.
Wordt vervolgd.
 
Ik heb zelf ook de spatlappen voor. Ik mis ze vooral ook voor de achterkant. Auto wordt bizar snel vies aan de achterkant.

Tot op heden overigens nog geen plek gevonden waar kwalitatief goede te koop zijn.
ik heb een setje voor en achter in de bestelling, zijn nog onderweg. Zodra ik ze binnen heb en gemonteerd zal ik het even delen, ook wat het verschil is wat ik kan zien na een aantal dagen... we gaan vaak bos in met de hond
 
dat moet je toch elke 3 a 4 jaar laten doen? dat werd ook geadviseerd als je een zwarte zou bestellen ivm dunnere laklaag
Veel te veel geld wat mij betreft. Wij hebben de luxe om dit elders te laten doen (buiten NL). Vorige zomer nog €200 betaald voor complete reiniging interieur en exterieur voor de auto van mijn vader incl. glascoating.
 
  • Like
Reactions: marcel112
Denk eens na Hakan. Dat is toch absurd goedkoop?

Als ik zelf mijn auto was aan buitenkant, dan ben ik al twee uur bezig. Dat is een simpele wasbeurt. Dan moet je de binnenkant nog doen. Ook moet je nog gaan polijsten. Na het polijsten moet je ook weer wassen.

Een beetje detailer is dan al minimaal een complete dag kwijt aan voorbereiding. En zelfs dat lijkt me erg kort.

Daarna moet je nog producten gaan gebruiken, die ook niet gratis zijn.

Dan kom je dus al niet meer toe met die € 200,- voor arbeid en materialen.
 
ik heb een setje voor en achter in de bestelling, zijn nog onderweg. Zodra ik ze binnen heb en gemonteerd zal ik het even delen, ook wat het verschil is wat ik kan zien na een aantal dagen... we gaan vaak bos in met de hond
Dan doet een constructeur alle moeite om een wagen zo aerodynamisch mogelijk te maken en dan ga je er zo’n windvangers op hangen.
 
Moet je wel 3.800 km willen rijden ;)

Gaan we er een quiz van maken?
Is dat 3.800km naar het noorden, zuiden, westen of oosten?

Zeg nu gewoon waar je voor die prijs terecht kan, er zitten er hier meer die in de "luxe" om iets verder of langer op verlof te gaan (zelf vertrekken we binnenkort weer voor een tripje van 3 maanden)...
 
Progressie foto’s
2C72F2FF-CE8C-4608-9657-0B267132F046.jpeg
5B6942FF-C281-416A-B39F-500A2942D5BB.jpeg
0EFE81C5-04B9-498F-912B-BA166F74CD72.jpeg