Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model Y

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, ik vroeg me ook al af of bescherming überhaupt nodig zou zijn of zou helpen. Maar goed, dat denk ik wel eens vaker en dan blijkt achteraf na afwijken van de instructies dat ik iets over het hoofd heb gezien.. 🙃

Ik zag overigens dat de wieldop die over de rand valt dat pas na een update doet.. Waarschijnlijk heb ik de eerdere variant besteld/gekregen. Denk dat ik voor mijn zomerbanden de glanzende variant bestel: ziet er misschien nog wel beter uit dat matzwart.

ik heb deze, iets duurder maar door lagere verzendkosten uiteindelijk goedkoper, die vallen mooi over de velg van de MY
 
  • Like
Reactions: NielsA
Ik stel me steeds de vraag, waar blijven jullie met je bagage, bij het zien van bovenstaande...?
Je zou versteld staan. Kofferkelder, frunk, vóór alle zetels op de grond, op de zetels, en misschien nog iets tussen de voeten. De 2 fietsen met een slot vastgemaakt aan de wielen van de wagen. Frigobox op de middenconsole.
Altijd al alle bagage van een schijnbaar volle wagen weg gekregen zo.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Hoi Richard,
Ben benieuwd of het bij jou is opgelost?
Vandaag is de Ranger bij mij geweest en wist niet goed wat er mee te doen, heeft gebeld en foto's gedeeld met collega's, die geven aan dat het binnen de marge valt van 3mm, bij mij is het 2 - 2,5mm wat het omhoog steekt.

Hij gaf aan dat dan de volledige bumber eraf zou moet en de koplamp eruit Dan is het nog de vraag of je het kan verbeteren, maar wat maak je verder lelijk met de bumper demonteren en monteren, daar zit ook iets in. Tesla doet er dus niets aan.

Zijn er andere die soortgelijk hebben...?

View attachment 910688
Hi Twan,
Dit hebben ze bij mij deze week opgelost. Heb er geen foto van gemaakt, maar heb het gevoel dat het iets verder uitstak dan bij jou het geval is.
Heb niet het idee dat met het demonteren van de bumper het lelijker is geworden.
 
Je zou versteld staan. Kofferkelder, frunk, vóór alle zetels op de grond, op de zetels, en misschien nog iets tussen de voeten. De 2 fietsen met een slot vastgemaakt aan de wielen van de wagen. Frigobox op de middenconsole.
Altijd al alle bagage van een schijnbaar volle wagen weg gekregen zo.

Bewonderenswaardig!
Ik ben al blij als ik alles slechts één keer moet inladen en op locatie één keer moet uitladen 😅
En als we op doorreis zijn, heb ik niets tegen een "echt" bed, een douche, toilet en ontbijt 's morgens. Maar, zonder luxe reizen moet ook kunnen (deed ik in het verleden ook, maar dan beroepsmatig)
 
€ 63,28 59% Off | Universele Auto Camping Tent Grote Schaduw Ruimte Voor 5-6 Persoon Lichtgewicht En Compact Met Opbergtas Praktische Voor suv 'S Minivans

Ik wil zoiets als de bovenstaande tent kopen. Bedoeling is om in de zomer de boot mee te nemen en dan weekendjes op pad te gaan.
Nice, laat je even weten hoe ie bevalt als ie binnen is?
 
Een paar weken geleden een extra afdekkap voor de trekhaak besteld en vandaag een beetje met de dremel aan de slag gegaan.
Voor en na foto’s.
Wat je niet ziet is dat de kap door de midden is gezaagd zodat je deze snel kan verwijderen.
Ziet er in mijn opinie beter uit dan zonder😊
B5446AF5-2DB2-4960-95A1-4C9450433F55.jpeg
444B1E43-1770-4B9C-B678-DBEB5E858CF0.jpeg
 
Een paar weken geleden een extra afdekkap voor de trekhaak besteld en vandaag een beetje met de dremel aan de slag gegaan.
Voor en na foto’s.
Wat je niet ziet is dat de kap door de midden is gezaagd zodat je deze snel kan verwijderen.
Ziet er in mijn opinie beter uit dan zonder😊View attachment 911441View attachment 911442
En de nieuwe elektriciteitsfiche, ader per ader in parallel over de bestaande fiche gezet?
 
Een paar weken geleden een extra afdekkap voor de trekhaak besteld en vandaag een beetje met de dremel aan de slag gegaan.
Voor en na foto’s.
Wat je niet ziet is dat de kap door de midden is gezaagd zodat je deze snel kan verwijderen.
Ziet er in mijn opinie beter uit dan zonder😊View attachment 911441View attachment 911442
Heb je deze gewoon bij Tesla besteld?
 
Dat electriciteitsding is op deze manier afgedekt; ik rijd bijna nooit met aanhanger en zelden met fietsendrager.
Als ik dat ga doen dan haal ik deze kap eraf.
Heel interessant, dus die extra die je besteld hebt heb je eerst in 2 delen gezaagd en daarna uit beide delen een half rondje er uigezaagd? Heb je nog wat meer foto's?

Je kunt dus eigenlijk het rechterdeel altijd laten zitten dan toch?

Heb je een artikelnummer van het extra klepje?
 
Eerst heb ik het geprobeerd om alleen de doorgang in het midden te maken, maar dat was mij uiteindelijk te veel gedoe.
Daarna heb ik het in twee delen gezaagd.
Nadeel van hoe ik het nu gezaagd heb is dat van het rechterdeel er maar drie clips zitten. Dat heeft te maken met de verdeling van de clips in het kapje zelf.
Zie hiertoe de foto.
Het kapje zelf heb ik op Amazon.de besteld; zie foto.
Al met al maar half uurtje werk en ik ben tevreden zo.
D54AEF75-CAAC-481B-8EE1-9E61C3BAC7ED.jpeg
0337DC73-FBEF-4193-80E6-3EBD83213D78.jpeg
Wellicht dat anderen iets aan de tips en valkuilen met de Clips hebben.
 
Last edited:
Eerst heb ik het geprobeerd om alleen de doorgang in het midden te maken, maar dat was mij uiteindelijk te veel gedoe.
Daarna heb ik het in twee delen gezaagd.
Nadeel van hoe ik het nu gezaagd heb is dat van het rechterdeel er maar twee clips zitten. Dat heeft te maken met de verdeling van de clips in het kapje zelf.
Zie hiertoe de foto.
Het pakje zelf heb ik op Amazon.de besteld; zie foto.
Al met al maar half uurtje werk en ik ben tevreden zo.
View attachment 911638View attachment 911639Wellicht dat anderen iets aan de tips en valkuilen met de Clips hebben.
Was het geen optie geweest om de sparing te maken, enkel de onderzijde door te zagen en deze over het dunste stuk van het liggende deel van de trekhaak te wrikken. Daarna de trekhaak bevestigen en de kap vastklikken? Dan blijft de afdekkap meer 1 geheel?
 
Eerst heb ik het geprobeerd om alleen de doorgang in het midden te maken, maar dat was mij uiteindelijk te veel gedoe.
Daarna heb ik het in twee delen gezaagd.
Nadeel van hoe ik het nu gezaagd heb is dat van het rechterdeel er maar twee clips zitten. Dat heeft te maken met de verdeling van de clips in het kapje zelf.
Zie hiertoe de foto.
Het pakje zelf heb ik op Amazon.de besteld; zie foto.
Al met al maar half uurtje werk en ik ben tevreden zo.
View attachment 911638View attachment 911639Wellicht dat anderen iets aan de tips en valkuilen met de Clips hebben.
Is het dan een idee om hem niet halverwege door te zagen (maar 60/40) zodat je die clipjes in het midden niet opoffert? Ik ga ook eentje kopen om te proberen. Dan kan je de rechterzijde altijd laten zitten en alleen de linkerzijde hoeft er dan maar af voor de stekker.
 
Was het geen optie geweest om de sparing te maken, enkel de onderzijde door te zagen en deze over het dunste stuk van het liggende deel van de trekhaak te wrikken. Daarna de trekhaak bevestigen en de kap vastklikken? Dan blijft de afdekkap meer 1 geheel?
Het model trekhaak dat ik heb is een soort kruis; er moet eerst het liggen deel door.
Door het in twee delen te zagen is uiteindelijk alleen nodig een circle er uit te zagen.
 
Is het dan een idee om hem niet halverwege door te zagen (maar 60/40) zodat je die clipjes in het midden niet opoffert? Ik ga ook eentje kopen om te proberen. Dan kan je de rechterzijde altijd laten zitten en alleen de linkerzijde hoeft er dan maar af voor de stekker.
Dat zou inderdaad wellicht een betere optie zijn geweest maar weet achteraf nog niet of dat zou kunnen.
Degene die ik heb besteld op Amazon heeft wel ruim twee weken verzendtijd gehad vanuit China.
Succes met proberen😊
 
Om te kunnen gamen in de Tesla is er een USB splitter nodig. Deze vandaag ontvangen en erin gedrukt.
Duurde even voordat de PS4 controllers werden herkent en de USB van Tesla zelf.
Maar zowel het werkte. De USB splitter zelf is nou niet het beste materiaal en past ook allemaal precies.
Als je de splitter wat aanraakt verliest die de verbinding met de controllers en daarna is het weer goed.

De 2 PS4 controllers van marktplaats afgehaald voor weinig. Zoveel zou er wel niet gespeeld worden maar toch leuk dat het kan.

Oh ja en daarna een fun rondje gereden. Wat een geweldige auto. Audio bijna op max en genieten maar.

IMG_9778.jpeg



IMG_9779.jpeg
 
Om te kunnen gamen in de Tesla is er een USB splitter nodig. Deze vandaag ontvangen en erin gedrukt.
Duurde even voordat de PS4 controllers werden herkent en de USB van Tesla zelf.
Maar zowel het werkte. De USB splitter zelf is nou niet het beste materiaal en past ook allemaal precies.
Als je de splitter wat aanraakt verliest die de verbinding met de controllers en daarna is het weer goed.

De 2 PS4 controllers van marktplaats afgehaald voor weinig. Zoveel zou er wel niet gespeeld worden maar toch leuk dat het kan.

Oh ja en daarna een fun rondje gereden. Wat een geweldige auto. Audio bijna op max en genieten maar.

View attachment 912344


View attachment 912345

Helaas niet betrouwbaar. Gister zitten gamen in de auto tijdens het wachten. Nu is de USB splitter wat bewogen tijden het sluiten van het dashboardkastje.
Hierdoor zat de usb niet meer goed erin. Kwam vanochtend bij de auto met 2 sentry meldingen en deze konden niet terug worden gekeken omdat die niks heeft kunnen opslaan.
Ik raad dit product dus niet aan.


Druk de splitter er nu wel in tijdens het wachten en haal deze eruit als we klaar zijn. Niks zo vervelend als onbetrouwbaarheid.
 
  • Like
Reactions: djerro1234