Afgelopen vrijdag is de batterij van onze 9 jaar oude S85 overleden. De diagnose kwam wel even binnen, want we zijn altijd heel netjes geweest met laden, zelden gesupercharged en de dag ervoor nog tot 360 km kunnen laden omdat ik die vrijdag een lange rit voor de boeg zou hebben. Helemaal geen signalen dus die zouden wijzen dat er iets mis zou gaan met de batterij. De teller staat sowieso pas op 130.000 km.
Een refurbished pack gaat ons 12.000 euro kosten. Nu twijfelen wij enorm. We hebben de afgelopen jaren namelijk al ontzettend veel onkosten aan de auto gehad, en, naast de batterij zijn er nog wel wat andere issues; Er is resonantie in de motor. Drive-unit zou dus eigenlijk moeten worden vervangen a 5000 euro. En het stuurhuis is aan vervanging toe.
Zelf ben ik vooral het vertrouwen in Tesla ook wel wat verloren. Dit is al de 2e keer in korte tijd dat we volledig stil komen te staan met de auto. Ik rij vaak met mijn kinderen, en daarom hecht ik erg aan betrouwbaarheid. Vorige keer was het een vastzittende handremklauw. Als we deze reparaties uit laten voeren, what’s next?
We denken erover de auto van de hand doen. Maar waar ga je naar toe met een auto die niet eens rijdt?
Wat zouden jullie doen?
Een refurbished pack gaat ons 12.000 euro kosten. Nu twijfelen wij enorm. We hebben de afgelopen jaren namelijk al ontzettend veel onkosten aan de auto gehad, en, naast de batterij zijn er nog wel wat andere issues; Er is resonantie in de motor. Drive-unit zou dus eigenlijk moeten worden vervangen a 5000 euro. En het stuurhuis is aan vervanging toe.
Zelf ben ik vooral het vertrouwen in Tesla ook wel wat verloren. Dit is al de 2e keer in korte tijd dat we volledig stil komen te staan met de auto. Ik rij vaak met mijn kinderen, en daarom hecht ik erg aan betrouwbaarheid. Vorige keer was het een vastzittende handremklauw. Als we deze reparaties uit laten voeren, what’s next?
We denken erover de auto van de hand doen. Maar waar ga je naar toe met een auto die niet eens rijdt?
Wat zouden jullie doen?