Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke accesspoint koop ik best ?

This site may earn commission on affiliate links.
De titel zegt het al : ik zou een accespoint willen plaatsen in mijn garage.
Dit via een powerline. Het accespoint zou voor twee zaken dienen :

- voor m'n model S
- voor m'n SMA omvormer.

Iemand tips ? Veronderstel dat ik hier niet de duurste apparaten voor nodig heb ?
 
Een mikrotikje kan altijd, maar hier net wat Ubiquity opgehangen en zeer tevreden over! Anders even met (geen andelen in, wel bij vlagen klant bij ze) wifishop.nl mailen, is voor jou niet dichtste bij maar advies willen ze vast geven :)
 
Een mikrotikje kan altijd, maar hier net wat Ubiquity opgehangen en zeer tevreden over! Anders even met (geen andelen in, wel bij vlagen klant bij ze) wifishop.nl mailen, is voor jou niet dichtste bij maar advies willen ze vast geven :)
Sinds 4 maanden heb ik ook 2 ubiquiti's
Bevallen me veel meer dan wat ik hiervoor heb gehad.
Ik heb ze gekocht bij
Wifimedia - Maak kennis met de Toekomst!
die mij zeer goede telefonische ondersteuning gaven bij de installatie.
 
Ik heb al tijden een Devolo accespoint op ongeveer 1 meter afstand van de rechterspiegel van de Tesla zitten.
Gaat dus via het 220V net in huis, vanaf een Asus router.
De downloadsnelheid bedraad via de Devolo is >600 Mbit/s, dus sneller dan mijn Ziggo internet.
Maar: heb ook nog een ander bedraad accesspoint in huis; die haalt die snelheid bij lange na niet met zo'n 80 Mbit/s.
Zal te maken hebben met de wijze waarop het bedraad is in de stoppenkast.
Alles werkt echter prima en de Tesla schakelt probleemloos van de chip in de auto naar het accespoint vice versa.
Downloads door de Tesla zijn keurig op de router te zien, waar als "apparaat" Parrot SA gemeld wordt.