Goedemorgen allen,
Ik zie veel topics op de verschillende forums voorbij komen over de geschatte actieradius die Model S aangeeft na een 90% oplaadbeurt en mijn auto komt met een schatting van 348 km (bij 28k km totaal) redelijk in de buurt van de berichten die ik hier van anderen leest. Maar nu vraag ik me erg af wat de daadwerkelijke actieradius is van gebruikers met dezelfde Model S85, want tot nu toe ben ik zeer teleurgesteld in de performance. De reden dat ik deze topic in dit forum plaats is dat wij allemaal met km's werken en te maken hebben met soortgelijke klimaatomstandigheden.
Voor de goede orde; ik ben begonnen met een 90% charge. Deze gaf, zoals meestal, een "typical" actieradius schatting van 348 km aan. Ik heb er nu 202 km mee gereden en heb nu 39 km (waarvan ik daadwerkelijk waarschijnlijk ±25 zou kunnen behalen) over. Het totale verbruik is 51,1 kWh geweest. Dit lijkt me voor een 85 kWh accu die tot 90% geladen is met een reserve van 5 kWh ((85*0,9)-5 = 71 kWh) nogal aan de lage kant.
Kanttekening: Ik rij zoveel mogelijk met cruise control aan. Rem bijna alleen maar op de motor. Heb de a/c altijd aan op ± 20°C met de ventilatoren op stand 1. Stoelverwarming gebruik ik niet. Display brightness schommelt tussen 10% en 20%. Ik zit voornamelijk alleen in de auto zonder (zware)belading. En heb tijdens deze laatste trip 1x de a/c vooraf via app geactiveerd om 10 mins voor te verwarmen.
Daarom mijn vraag; hoe is jullie ervaring in soortgelijke situaties?
Alvast bedankt,
Kris
Ik zie veel topics op de verschillende forums voorbij komen over de geschatte actieradius die Model S aangeeft na een 90% oplaadbeurt en mijn auto komt met een schatting van 348 km (bij 28k km totaal) redelijk in de buurt van de berichten die ik hier van anderen leest. Maar nu vraag ik me erg af wat de daadwerkelijke actieradius is van gebruikers met dezelfde Model S85, want tot nu toe ben ik zeer teleurgesteld in de performance. De reden dat ik deze topic in dit forum plaats is dat wij allemaal met km's werken en te maken hebben met soortgelijke klimaatomstandigheden.
Voor de goede orde; ik ben begonnen met een 90% charge. Deze gaf, zoals meestal, een "typical" actieradius schatting van 348 km aan. Ik heb er nu 202 km mee gereden en heb nu 39 km (waarvan ik daadwerkelijk waarschijnlijk ±25 zou kunnen behalen) over. Het totale verbruik is 51,1 kWh geweest. Dit lijkt me voor een 85 kWh accu die tot 90% geladen is met een reserve van 5 kWh ((85*0,9)-5 = 71 kWh) nogal aan de lage kant.
Kanttekening: Ik rij zoveel mogelijk met cruise control aan. Rem bijna alleen maar op de motor. Heb de a/c altijd aan op ± 20°C met de ventilatoren op stand 1. Stoelverwarming gebruik ik niet. Display brightness schommelt tussen 10% en 20%. Ik zit voornamelijk alleen in de auto zonder (zware)belading. En heb tijdens deze laatste trip 1x de a/c vooraf via app geactiveerd om 10 mins voor te verwarmen.
Daarom mijn vraag; hoe is jullie ervaring in soortgelijke situaties?
Alvast bedankt,
Kris