TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Werkelijke actieradius met Model S85 op een 90% accu

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Coady, Nov 15, 2016.

1. basvk

basvk Active Member

Onze enige echte Zeeland expert zegt er het volgende over: #251 :cool:

2. Wim S.

Wim S. Supporting Member

Tot nu toe meet ik vooral aan proefstukken in mijn garage. Eén keer heb ik buiten gemeten op enkele vers aangelegde stukken weg.
    Ik denk dat de A58 slecht rollend asfalt heeft. Ik kan me voorstellen dat bij westelijke wind westwaarts rijden flink meer vermogen kost. Dit zou dan niet het geval zijn als je van west naar oost rijdt.
    Widoh zal dit wel weten.

3. Phil V

Phil V Active Member

Ik had hier op het forum ook al eens gevraagd waarom de rekening nooit klopt en nooit een sluitend antwoord gekregen. Dit heeft niets met wind, oppervlak of rijgedrag te maken. Je kan perfect omrekenen hoeveel km je had kunnen doen mocht je altijd aan een verbruik van 'typical' gereden hebben.
    Nu eindelijk een sluitend antwoord, bedankt @CO2CLEAN. Het verschil zit hem inderdaad in het verbruik bij stilstand. Reken met het huidige weer maar met 20km per dag, inclusief 2 koude starts (1 heen en 1 terug).
    Met mijn S90D kom ik bij 90% laden zo onder de 300km (om de 2 dagen laden, dus 3 koude starts per lading, waar de typical 400 km aangaf).

• Like x 1
  4. Kymo

Kymo Member

Ik zit op 381 KM na 90% lading (85D) inmiddels op 50K Km gereden.
    Maar werkelijk haal ik ongeveer 300km op 1 90% lading.... vanmorgen kruissnelheid 150 naar Antwerpen.

1. Stilstaan vreet echt gewoon energie. (je kan hem helemaal uitzetten maar dan kan de auto ook niet meer benaderen met de app)
    2. Het is beter voor de accu dagelijks te laden zover als ik weet.
    3. Een dual drive is efficienter in verbruik
    4. Je hebt wel precies pech gehad met de temperatuur vorige week. Dat doet veel met je accu.
    5. Stoelverwarming verbuikt minder dan de kachel

Wennen wennen wennen....

• Like x 1

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC