Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkt cabin overheating protection?

This site may earn commission on affiliate links.
Is er iemand waarbij de airco wel start als het heet is in de auto? Heb het idee dat het echt niet werkt of moet er nog meer ingesteld worden als alleen het schuifbalkje op "on" trekken?

2017-06-21_17-37-51.PNG
 
Normaal schakelt airco na x minuten uit als je deze met app hebt aangezet. Met deze functie op aan blijft airco draaien (na starten via app)tot accu leeg is, zelfs met deze functie durf ik toch mijn hond op dit soort dagen niet in de auto te laten.
 
Let op, smart conditioning zet niet altijd de airco aan, hij blaast lucht door de auto. Pas als het onvoldoende werkt gaat de airco erbij. Hij houdt de temp onder 40graden. Dus niet de ingestelde temp.

Ik gebruik dat veel als de auto op de oprit staat of op het parkeerdak bij YES!Delft en het werkt goed. Alarm moet je uitzetten (de optie overheat protection is grayed out bij alarm aan) anders zou die af gaan op de luchtbeweging / geluid.

Halfuurtje voor vertrek via de app de airco aanzetten koelt hem vervolgens naar ingestelde temp.
 
Ik gebruik de airco middels de app natuurlijk ook erg veel momenteel.. heerlijk.

Tevens heb ik de hier boven genoemde functie eens aangezet, en hoewel ik hem nog niet daadwerkelijk gehoord heb, is de meest hoge temperatuur tot nu toe gezien; 39,9 graden C. en dat lijkt mij geen toeval, en toch ook bij lang parkeren in de volle zon.

Om daadwerkelijk bij te dragen aan de veiligheid lijkt mij een wat lagere temperatuur wat logischer, maar ok, het helpt wellicht voor de echte noodgevallen waarbij een drop... echt zijn hond of kind vergeet.
 
Elon heef eerder op Twitter laten weten dat de temperatuur in te stellen zal zijn. Dus in latere update.

Ik vraag me af of het verzekeringstechnisch oké is om het alarm uit te schakelen.

Ik heb het niet echt nodig al vindt ik het wel beter voor alle materialen in de auto om het niet te heet laten worden. Toch even kwartiertje airco aan voor vertek is genoeg om heerlijk fris op pad te gaan
 
Elon heef eerder op Twitter laten weten dat de temperatuur in te stellen zal zijn. Dus in latere update.

Ik vraag me af of het verzekeringstechnisch oké is om het alarm uit te schakelen.

Ik heb het niet echt nodig al vindt ik het wel beter voor alle materialen in de auto om het niet te heet laten worden. Toch even kwartiertje airco aan voor vertek is genoeg om heerlijk fris op pad te gaan

Ik gebruik zelf ook de app om hem even aan te zetten hoeft het alarm ook niet uit. Opzich wel bijzonder dat het Tesla alarm zich niet kan managen wanneer die overheat protection aangaat. Bv. Auto wordt warmer dan X graden, alarm wordt enkel op fysieke sloten gezet en ultrasoon bv.
 
Wie maakt er gebruik van de cabin overheat protection? Met deze temperaturen wordt het namelijk erg heet in de auto.
Zowel het scherm als de stoelen worden zo heet dat je ze bijna niet aan kunt raken.

Nu kun je de cabin overheat protection wel aan zetten maar dan wordt automatisch het alarm uitgeschakeld en dat wil ik dan ook weer niet.
Ander optie is volgens mij om de airco aan te laten maar dan blijft de auto op bv 21 graden staan en dat is ook weer wat overdreven.
 
Ik gebruik het alleen als ik even boodschappen doe en dus zeker niet meerdere uren achter elkaar. Ik weet niet zeker of het eigenlijk wel kwaad kan als het erg heet wordt in de auto. Vorig jaar zomer met plus 40 graden was het wel handig en fijn om een kwartiertje van te voren de temperatuur op 20 graden te zetten.

Wat ook nog wel een beetje helpt om het stuur en de voorstoelen niet al te heet te laten worden is het bedekken van de voorruit met een scherm/ zonnereflector. Dat scheelt al weer een aantal graden.
 
Last edited: