Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wet tijdelijk verlaagd tarief laadpalen met een zelfstandige aansluiting

This site may earn commission on affiliate links.
Maar welke energieleverancier verrekent de netbeheerkosten + extra meterkosten? Alleen de leverancier op de primaire aansluiting? Energiebelasting betaal je natuurlijk via de beide leveranciers, dus ik was benieuwd of de teruggaaf/vermindering via het eerste of de beide energiecontracten loopt.
Ik verwacht ook via de primaire. Maar wel iets om goed in de gaten te houden, want stel ze doen het beide, dan kan het zijn dat je het weer moet terugbetalen.
 
  • Like
Reactions: ERvee
Ik ben benieuwd naar de kosten en tijdsduur. Met alle drukte bij de netbeheerders kan ik me voorstellen dat dit de minste prio krijgt. Ik hoorde laatst zelf dat iemand bij zijn nieuwbouw weer een analoge meter kreeg want niet genoeg slimme meters op voorraad (Alliander).
 
Ik mis hier toch wel een voorbeeld berekening. Leuk dat dit technisch kan, maar hoeveel schelen de prijzen tussen variable en dynamisch contracten en bij hoeveel kWh is het interessant om de contracten te splitsen?
Dit kun je van dit kanaal ook niet verwachten. Dan zul je altijd naar je persoonlijke situatie moeten kijken. Ik vind het al heel goed dat het zo benoemd wordt en wat het kosten technisch met zich meebrengt. Dus zie dit als een lichtpunt en niet een heilige graal.
 
Let wel op dat je altijd een overeenkomst moet hebben op die tweede meter. Los van de maandelijkse kosten kan je het ook niet stoppen. Dan moet je hem dus weer verwijderen. Ook als je verhuist en zo is het nogal een vreemd ding.