Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Whispbar dakdrager voor Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Omdat ik twijfel of mijn skibox zal passen met Whispbar dragers, zou ik willen vragen of ik iemand zijn Whispbars S37W met montage kit K930W zou kunnen lenen?
Puur om te zien of ik aanpassingen aan de skibox moet doen. Daarna kan ik een besluit nemen om ze te kopen.

Dank!

Hoi Simon, Ik kan je het adres geven van de importeur in Utrecht. Daar kun je heenrijden en passen. Eventueel kan je ze dan direct meenemen
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Vorige maand, net na het verstrijken van de garantie, het tweede klepje van het dak vervangen en het derde is al kapot.
Kost maar 11€ excl btw inclusief werk. Maar betekent opnieuw bezoek aan SeC.
Heeft iemand ervaring met zelf monteren? Dan koop ik er proactief een paar bij.
Of zijn de nieuwe van betere kwaliteit? Iemand al twee keer dezelfde moeten vervangen?
 
Er is inderdaad een hele ander set beschikbaar. Heb inmiddels antwoord van Blomness, de importeur. Zij sturen mij ook gratis een paar andere boutjes op M6 x 80 mm. Da's erg aardig maar als ik t had geweten had ik deze direct zelf gehaald om de hoek. Daarom hieronder het verschil

View attachment 171631

View attachment 171632
Zo makkelijk is het nog niet 'om de hoek' te halen merk ik. Ik ben op zoek naar 4x een m6x80mm draadeind met inbus steek, zoals op bovenstaand plaatje, om de Whispbar dakdragers op zowel onze 2013 als 2016 S te kunnen plaatsen. Niet te vinden online, of gebruik ik de verkeerde termen? Ben niet zo thuis in de kluswereld. Mss Blomness eens een mail sturen.
 
Zo makkelijk is het nog niet 'om de hoek' te halen merk ik. Ik ben op zoek naar 4x een m6x80mm draadeind met inbus steek, zoals op bovenstaand plaatje, om de Whispbar dakdragers op zowel onze 2013 als 2016 S te kunnen plaatsen. Niet te vinden online, of gebruik ik de verkeerde termen? Ben niet zo thuis in de kluswereld. Mss Blomness eens een mail sturen.
Die oude koe zat al lang in de gracht 😉.
Maar mocht het nog actueel zijn: Ik kocht die van mij voor mijn facelift in 2016. Ik vermoed dat beide setjes er bij zaten. Ik heb dus de andere set wellicht nog op overschot liggen.
 
Zo makkelijk is het nog niet 'om de hoek' te halen merk ik. Ik ben op zoek naar 4x een m6x80mm draadeind met inbus steek, zoals op bovenstaand plaatje, om de Whispbar dakdragers op zowel onze 2013 als 2016 S te kunnen plaatsen. Niet te vinden online, of gebruik ik de verkeerde termen? Ben niet zo thuis in de kluswereld. Mss Blomness eens een mail sturen.

Zoiets? :)
 
  • Helpful
Reactions: Maarten
Inderdaad, dat is het setje dat op de facelift past.
Heb er mij steeds over verwonderd hoe een constructeur het vertrouwt om een dakdrager met 2 fietsen er op te bevestigen op 4 draadstangetjes van slechts 6mm.
Idd :) Ik heb ondertussen al een ettelijke duizenden kilometers afgelegd met fietsen op het dak.. No problemo (tot dusver) MS2017
Vraag aan Maarten en Phil: ik kan in NL alleen een setje stelschroeven van maximaal M6x70mm vinden. Kunnen jullie inschatten of die ene centimeter minder een probleem is?
 
Vraag aan Maarten en Phil: ik kan in NL alleen een setje stelschroeven van maximaal M6x70mm vinden. Kunnen jullie inschatten of die ene centimeter minder een probleem is?
Ik kan het nu niet checken, maar ik vermoed dat het wel degelijk iets uitmaakt.
Ik zou niet inzitten met het vastdraaien met een imbuss. Die mogen er los met de hand ingedraaid worden. Ik gebruik er ook geen gereedschap voor.
Het vastmaken gebeurt vooral ( enkel eigenlijk) door de tegenmoer die er achteraf op komt.
Als je het niet vertrouwt zou het een oplossing kunnen zijn om gewoon een draadstang te nemen van 8cm en daar met een ijzerzaag op de kop een sneetje in te geven. Dan kan je die met een platte schroevendraaier aandraaien.
 
  • Like
Reactions: bopop
Ik heb nog ergens een origineel setje liggen voor de Classic, mocht je deze nog nodig hebben laat het even weten dan zoek ik ze op.
Dat is aardig, maar het zit andersom: ik heb al aardig wat vakanties gedaan met het classic setje, maar we hebben ook een 2016 S waar dat classic setje niet op past. Even afwachten of de M6x70mm bouten voldoen daar op.