TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Wijzigingen release v5.8 (1.49.29)

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Edi99, Dec 12, 2013.

1. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Heb afgelopen nacht de laatste release laten installeren. En ik roep dan elke keer naar mijn omgeving dat dit de enige auto is die beter wordt naarmate die ouder wordt.. Maar wat is er nu verbeterd ?

Heeft iemand al kunnen ontdekken wat er is gewijzigd bij release 1.49.29. ?

De release-notes in ieder geval niet - mijn stellige indruk is dat dit dezelfde tekst is als bij de vorige twee releases.

2. JoeNe

JoeNe EU P 1662

Mijn DAB zender displayt nu niet mooi meer.

Ipv de zendernaam komt nu de DAB band op het schermpje achter het stuur. Voor de rest merk ik geen veranderingen

3. PeterSZ

PeterSZ Petrolhead Electrified

Ik weiger nog iedere ochtend de update waarbij de 'lowrider-stand' op de snelweg werd uitgeschakeld.
    Typisch risicodekkende nonsense uit het land waar ze niet alleen mooie dingen bedenken en maken zoals de Model S maar ook de
    ambulance-chasin'-no-cure-no-pay-lawyers hebben uitgevonden.

4. martinve

martinve Active Member

Ik had die luxe niet. Werd uitgeleverd met 5.8 erop.. Ik wacht Januari rustig af..

5. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Had ik dat ook maar gedaan -;) was te gretig naar wat nieuws..
    Als je eenmaal een update voor later heb gescuduled komt er rechts naast het T logo een klokje. Als je daar op klikt zag ik ook een optie postpone. Heb het verder niet kunnen proberen maar lijkt me iets om te voorkomen dat je elke dag een zelfde update moet weigeren. Al geprobeerd ?
    IMG_3962 postpone.jpg

6. Billy

Billy Member

Heb er ook geen keus in gehad. Heb echter niet het gevoel dat ik iets mis. Rijdt prima...:smile:

7. Merijn

Merijn Active Member

Low stand van de luchtvering werkt nog steeds. Even naar 160 km/u accelereren (in Duitsland natuurlijk;-)) en dan blijft de luchtvering laag totdat je onder de 100 km/u komt.

8. pebell

pebell Member

Het enige verschil dat ik gemerkt heb is dat als je scheduled charging hebt ingesteld, er een klein klokje op het batterij icoontje bovenin komt te staan. Verder had ik van de week iemand bij Tesla aan de lijn om weer eens "functioneel boos" te worden over de dramatische communicatie rondom het 13A/26A laden waar ik met single charger best last van heb. Door de regels door dacht ik te horen dat deze update weliswaar niet de laadstroom terugbrengt naar 16A/32A, maar wel "diagnostics" code bevat waarmee Tesla dichter bij een oplossing hoopt te komen.

9. JoeNe

JoeNe EU P 1662

Dit was vanmorgen alweer opgelost. Zeer mysterieus.

10. in-clusion

in-clusion Member

de mijne staat nu te updaten.
    opvallend was dat de koplampen meerdere malen aan en uit gaan!

11. AnalysiZ

AnalysiZ Active Member

Ik heb het idee dat regeneratief remmen nu iets minder afremt.... vandaag nog getest, batterypack op temperatuur en 70% vol, dus daar kan het niet aan liggen.....
    Ik heb zelfs bij controls nagekeken of die niet door de update uitgezet was.....
    Morgen maar weer proberen...

12. redevries

redevries René de Vries

Minder, of beter geregelde regen, dat vond ik het grote verschil tussen 5.6 en 5.8

13. Maarten

Maarten Active Member

Heee, die indruk had ik ook!! Maar lijkt mij lastig te controleren....

14. Billy

Billy Member

Vandaag ook steeds moeten bijremmen, dus dezelfde indruk ook bij mij..

15. AnalysiZ

AnalysiZ Active Member

Voor de duidelijkheid: ik had al 5.8, dus het minder regenereren voel ik bij versie .29
    Aan de ene kant jammer, want ik begon net het nieuwe rijden :smile: met 1 pedaal te beheersen.
    Aan de andere kant is wellicht de buitentemperatuur nu een variabele van invloed, en dan zou het wellicht veiliger kunnen zijn....

16. FVO

FVO Active Member

Dit klokje heb ik gisteren ook gehad. Maar vandaag niet meer. (en had de update al eergisteren uitgevoerd)
    Weet iemand waar het naartoe is? (mijn scheduled charging is niet gewijzigd)

- - - Updated - - -

Ik denk dat dit voor 99% te maken heeft met de temperatuur in het batterijpakket (en dus ook de buitenlucht). Eens het pakket op temperatuur is valt de regen-begrenzing ook weg.

17. AnalysiZ

AnalysiZ Active Member

batterypack op temperatuur en 70% vol, dus daar kan het niet aan liggen.....

18. Flippo

Flippo Member

Vind 3 uur voor een update vrij fors, update alleen de software of "loopt" de Tesla alle functies na terwijl de echte update maar enkele minuten is?

19. FVO

FVO Active Member

Hoe weet je dat je pack op temperatuur is?

20. PeterSZ

PeterSZ Petrolhead Electrified

@Edi99

postpone of kruisje maakt niks uit - hij blijft zeuren - maar ik hou vol :wink:

En ook nog 'ns minder Regen na de update?? Ik had er liever nog wat bij gehad!!
    Ik rem echt bijna nooit - dat anticipatiespelletje waardoor je bijna niet hoeft te remmen is echt geweldig.
    Ben er heel goed in geworden al zeg ik het zelf. Die schijven en blokken hebben nog helemaal niks te doen gehad, haha.

Share This Page