Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wijzigingen release v5.8 (1.49.29)

This site may earn commission on affiliate links.
Kaarten van 1jr oud qua navi vind ik niet 'hopeloos'. Ik heb vaak genoeg nieuwe kaarten bij o.a. BMW gekocht en die hadden recente aanpassingen in het wegennet ook nog niet verwerkt.

Als je één keer TomTom HD hebt gebruikt, met up-to-date kaart informatie en fantastische verkeersinformatie, dan is wat Tesla biedt hopeloos. Het is maar wat je als norm stelt. Het is aan Tesla om de verwachtingen te managen, maar die zijn hooggespannen als je uitgaat van het feit dat Google Maps worden getoond en dat de auto altijd on-line is. Technisch kan het geen enkel probleem zijn om iets beters te leveren dan wat je nu krijgt.

Mijn persoonlijke frustratie komt voor dat ik er te veel op vertrouwd heb en een keer een uur op de A27 heb stilgestaan die was afgesloten wegens een ongeluk. Volgens de Tesla Navi was er geen enkel probleem. Dynamische omleidingen bestaan niet bij de Tesla Navi, wat zeg ik, omleiding bestaan helemaal niet.

Enfin, ik heb e.e.a. ook in een mail aan Tesla laten weten. Wordt aan gewerkt.
 
Creep staat uit, ik probeer juist te vermijden dat ik mijn rempedaal nog moet gebruiken.
In mijn Kangoo ZE lukt me dat prima, de regen werkt tot aan stilstand.
Je zult van tijd tot tijd je rempedaal willen gebruiken om roestvorming tegen te gaan op de schijven.
Roest op schijven = dood aan remmen.

Wil je gewoon niet hebben.

Helaas zit het weer, op deze tijd van het jaar, tegen. Met alle zout en rotzooi die tegenwoodig roest het nog sneller dan normaal. Het is zeker aan te raden om dagelijks toch even goed te remmen.

Slijtage hoef je echt niet bang voor te zijn, zelfs met extra zachte remblokken, maak je met gemak 30000km op deze manier.
 
Last edited:
Enfin, ik heb e.e.a. ook in een mail aan Tesla laten weten. Wordt aan gewerkt.

Heb je daar dan reactie op gekregen? Ik ben dezelfde mening toegedaan en gebruik dus nog altijd mijn TomTom HD.
Ik heb vroeger ook een tijdje met een Navigon met Live services rondgereden, en die deed het niet slecht, maar sinds TomTom op Android beschikbaar is ben ik direct overgestapt. De manier waarop TomTom met die file info omgaat is naar mijn mening ongeëvenaard.
Daarom kijk ik heel hard uit naar de eventuele Android Virtual Machine. Ik hoop dat ze die richting uitgaan.
 
TomTom is inderdaad superieur. Aankomsttijd bij TomTom klopt altijd tot op de minuut; of je bent er zelfs iets eerder.
Tesla Nav. VERLAAT je aankomsttijd terwijl je onderweg bent. Soms wordt een onhandige binnendoor-route gesuggereerd die echt nergens op slaat zonder aanwijsbare tijdswinst. Not good. Not good at all.
 
TomTom is inderdaad superieur. Aankomsttijd bij TomTom klopt altijd tot op de minuut; of je bent er zelfs iets eerder.
Tesla Nav. VERLAAT je aankomsttijd terwijl je onderweg bent. Soms wordt een onhandige binnendoor-route gesuggereerd die echt nergens op slaat zonder aanwijsbare tijdswinst. Not good. Not good at all.

Ik was afgelopen week in Culemborg. De navigatie van de Model S leidde me al direct in het dorp van de doorgaande route af. Vervolgens door het dorp over Keulen en Aken, woonerven, smalle achteraf straatjes, zelfs een brede steeg. De logische route was gewoon doorrijden over de hoofdweg en één keer linksaf.
Uiteindelijk kom je, te laat, wel op je bestemming. Het is allemaal heel matig nu.
 
Ik gebruik TomTom verkeersinformatie in de browser om bij vertrek en onderweg op files te controleren.
Erg handig omdat het een compleet overzicht van alle files geeft, waarna ik mijn eigen beslissing over de route kan nemen.
Wel jammer dat ik in het begin steeds in Madrid terecht kom (Telefonica simkaart ?). Weet iemand hoe ik standaard Amsterdam kan instellen ?
 
Ik was afgelopen week in Culemborg. De navigatie van de Model S leidde me al direct in het dorp van de doorgaande route af. Vervolgens door het dorp over Keulen en Aken, woonerven, smalle achteraf straatjes, zelfs een brede steeg. De logische route was gewoon doorrijden over de hoofdweg en één keer linksaf.
Uiteindelijk kom je, te laat, wel op je bestemming. Het is allemaal heel matig nu.

Vandaag heb ik iets soortgelijks meegemaakt. De Navigatie gaf aan dat ik van de A50 af moest om een stukje door de polder te rijden om vervolgens terug op de A50 te komen. Indien ik niet opgelet had, was ik daardoor naar Nijmegen gereden..... Waarschijnlijk dacht de GPS dat ik naast de snelweg ipv op de snelweg reed en deed de Nav een poging mij weer op de snelweg te krijgen. Ik denk dat dit bij elke Nav zo kan zijn, en dat in dit geval Tesla / Google maps me geholpen heeft doordat op 17" het plaatje te overzien was.....

Terug naar wijzigingen release etc.....: ik zie dat in de VS al een .30 is. Dus het zou me niet verbazen als wij die ook snel gaan krijgen.