Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

wrap or coating

wrap or coating

  • wrap

  • coating

  • nothing


Results are only viewable after voting.
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb bij wijze van test zelf eens een coating op de oude model S aangebracht. Om te zien wat dat geeft om dit eventueel op de nieuwe model S zelf te doen.
Vooral omdat ik geen zin heb om na twee jaar wachten op de auto, hem onmiddellijk weer weg te brengen voor een paar dagen ;)
Ik laat hem dan liever twee dagen hier in de garage staan, dan kan ik er tenminste in gaan zitten. 😅
Nu even kijken wat de coating geeft de komende maanden.
Ik mijn tijd nu niet gestoken in het polieren van de auto, enkel wassen, even met een kleihandschoen over de horizontale oppervlakten, ontvetten met alcohol en coaten.
1646572168373.png

sorry voor de slechte kwaliteit van het filmpje. waarschijnlijk door de TL lampen in de garage
Mijn conclusie: het zelf coaten van een nieuwe auto (zonder krassen) is een fluitje van een cent. :cool:
 
Last edited:
Ik heb bij wijze van test zelf eens een coating op de oude model S aangebracht. Om te zien wat dat geeft om dit eventueel op de nieuwe model S zelf te doen.
Vooral omdat ik geen zin heb om na twee jaar wachten op de auto, hem onmiddellijk weer weg te brengen voor een paar dagen ;)
Ik laat hem dan liever twee dagen hier in de garage staan, dan kan ik er tenminste in gaan zitten. 😅
Nu even kijken wat de coating geeft de komende maanden.
Ik mijn tijd nu niet gestoken in het polieren van de auto, enkel wassen, even met een kleihandschoen over de horizontale oppervlakten, ontvetten met alcohol en coaten.
View attachment 777416
sorry voor de slechte kwaliteit van het filmpje. waarschijnlijk door de TL lampen in de garage
Mijn conclusie: het zelf coaten van een nieuwe auto (zonder krassen) is een fluitje van een cent. :cool:
ben ook aan het uitkijken voor coating, zelfde probleem, zaterdag aanstaande mag ik mijn Y gaan halen, indien ik deze ergens laat glascoaten ben ik hem 3 dagen kwijt en kost het me ca 1500 € incl velgen/ruiten . Doch is het zelf goed te doen ? Lees hier en daar dat het toch moeilijk is en bij fouten er vlekken op komen . Product kost amper 60 € , dus heb toch wat twijfels ...
 
ben ook aan het uitkijken voor coating, zelfde probleem, zaterdag aanstaande mag ik mijn Y gaan halen, indien ik deze ergens laat glascoaten ben ik hem 3 dagen kwijt en kost het me ca 1500 € incl velgen/ruiten . Doch is het zelf goed te doen ? Lees hier en daar dat het toch moeilijk is en bij fouten er vlekken op komen . Product kost amper 60 € , dus heb toch wat twijfels ...
Je doet best kleine delen. frunk in twee delen, dak in 4 delen... het is heel duidelijk waar te nemen waar je al bent geweest, en waar niet. Als er olieachtige kleuren verschijnen (dit is vrij snel) inwrijven met een microvezeldoek. Meer is het niet.
De kwaliteit van het product zelf kan ik pas beoordelen na een aantal wasbeurten. maar op deze manier zou ik het niet erg vinden om het ieder jaar te doen. met de inhoud van het flesje zou je twee keer de auto kunnen behandelen.
bij de coating van mijn vorige 3 teslas betaalde ik rond de 600€. De grootste kost zijn de werkuren. Vooral als de lak niet meer perfect is. Maar voor een nieuwe auto zal dat wel meevallen en hebben de detailers een hogere winstmarge lijkt me.
 
Last edited:
ben ook aan het uitkijken voor coating, zelfde probleem, zaterdag aanstaande mag ik mijn Y gaan halen, indien ik deze ergens laat glascoaten ben ik hem 3 dagen kwijt en kost het me ca 1500 € incl velgen/ruiten . Doch is het zelf goed te doen ? Lees hier en daar dat het toch moeilijk is en bij fouten er vlekken op komen . Product kost amper 60 € , dus heb toch wat twijfels ...
Je moet geen appels met peren vergelijken. Wat Xfrank gebruikt is een dummyproof goedkoop product die het mits correct onderhoud en om de 6 maanden een boosterspray het hooguit 2 jaar zal uitzingen. Armor Shield is één van de gebruiksvriendelijkste coatings die op de markt zijn, bijna onmogelijk om high spots mee te veroorzaken. Als de velgen en ruiten erbij zijn dan kom je niet toe met één flesje, als je twee lagen aanbrengt heb je er drie nodig. Ik gebruik ze ook voor mensen die niet teveel willen uitgeven of niet van plan zijn om lang met de auto te rijden. Maar wat de professionels gebruiken is nog iets anders en is een stuk duurder. Deze moet je eerst een basecoat mee aanbrengen en afwerking met een verharder. Daarvoor moet je toch wat skills hebben om dit perfect te krijgen. Maar deze coatings kunnen wel, wederom mits het correcte onderhoud, 10 jaar lang meegaan. Plus wat zit er in die 1500 euro, waarschijnlijk 1 staps polijsten voor het aanbrengen van de coating en dan is dat een correcte prijs. Persoonlijk breng ik nooit een coating aan zonder minstens 1 stap te polijsten, dit komt altijd de standtijd van de coating ten goede.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1 and Xfrank
Je doet best kleine delen. frunk in twee delen, dak in 4 delen... het is heel duidelijk waar te nemen waar je al bent geweest, en waar niet. Als er olieachtige kleuren verschijnen (dit is vrij snel) inwrijven met een microvezeldoek. Meer is het niet.
De kwaliteit van het product zelf kan ik pas beoordelen na een aantal wasbeurten. maar op deze manier zou ik het niet erg vinden om het ieder jaar te doen. met de inhoud van het flesje zou je twee keer de auto kunnen behandelen.
bij de coating van mijn vorige 3 teslas betaalde ik rond de 600€. De grootste kost zijn de werkuren. Vooral als de lak niet meer perfect is. Maar voor een nieuwe auto zal dat wel meevallen en hebben de detailers een hogere winstmarge lijkt me.
Je zal zeer tevreden zijn van de kwaliteit, dit DIY product is één van de betere op de markt. Ik heb er auto's mee gedaan die er nu al langer dan 1 jaar mee rondrijden en die buiten slapen. Jou auto staat steeds binnen en wordt goed onderhouden dus zal je het makkelijk twee jaar uitzingen. Wel af en toe eens een boosterspray opzetten voor de beading.
 
  • Informative
Reactions: Xfrank
Je zal zeer tevreden zijn van de kwaliteit, dit DIY product is één van de betere op de markt. Ik heb er auto's mee gedaan die er nu al langer dan 1 jaar mee rondrijden en die buiten slapen. Jou auto staat steeds binnen en wordt goed onderhouden dus zal je het makkelijk twee jaar uitzingen. Wel af en toe eens een boosterspray opzetten voor de beading.
Iemand ervaring met Q2 CANCOAT EVO van Gyeon ( CANCOAT EVO - Gyeon Quartz ) ? Deze producten zijn hier in de buurt te koop , maakt het me dus eenvoudig . Volgens wat ik lees vergelijkbaar met het DIY product . Lijkt het noodzakelijk de wagen eerst te polieren ? Mijn model Y wordt zaterdag afgehaald 😊, dus hij komt recht van de showroom en ik zou er meteen aan beginnen . @ XFrank, ik lees dat je de wagen niet hebt gepolierd , zie je dan geen krasjes ? Ik heb wel een solid black kleur

 
Iemand ervaring met Q2 CANCOAT EVO van Gyeon ( CANCOAT EVO - Gyeon Quartz ) ? Deze producten zijn hier in de buurt te koop , maakt het me dus eenvoudig . Volgens wat ik lees vergelijkbaar met het DIY product . Lijkt het noodzakelijk de wagen eerst te polieren ? Mijn model Y wordt zaterdag afgehaald 😊, dus hij komt recht van de showroom en ik zou er meteen aan beginnen . @ XFrank, ik lees dat je de wagen niet hebt gepolierd , zie je dan geen krasjes ? Ik heb wel een solid black kleur

De krasjes die er waren, zijn er nog steeds, maar lijken minder opvallend. Ik denk dat je een nieuwe wagen gewoon kan controleren en coaten. Dat is wat ik waarschijnlijk ga doen als hij er ooit komt...
 
Iemand ervaring met Q2 CANCOAT EVO van Gyeon ( CANCOAT EVO - Gyeon Quartz ) ? Deze producten zijn hier in de buurt te koop , maakt het me dus eenvoudig . Volgens wat ik lees vergelijkbaar met het DIY product . Lijkt het noodzakelijk de wagen eerst te polieren ? Mijn model Y wordt zaterdag afgehaald 😊, dus hij komt recht van de showroom en ik zou er meteen aan beginnen . @ XFrank, ik lees dat je de wagen niet hebt gepolierd , zie je dan geen krasjes ? Ik heb wel een solid black kleur

Ik heb een paar jaar geleden mijn Model S zelf in de coating van Gyeon gezet. Gyeon heeft een hele reeks coatings, van het eenvoudig op te brengen basisspul tot het semi professionele spul (alhoewel veel detailers alle Gyeon coatings hobbyspul vinden). Ik heb toen het basisspul gebruikt geloof ik, en dat ging heel makkelijk en het zag er prima uit. Ik heb die auto toen wel tweemaal gepoetst voor de coating maar dat lijkt me bij een nieuwe auto niet nodig. Wel meteen na levering doen. Overigens gebruik ik sinds dat moment na elke wasbeurt altijd Gyeon Cure, dat is een soort spray die de lak heel hygrofobisch en vuilafstotend maakt. Prima spul.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: peterkr and Xfrank
Ik heb een paar jaar geleden mijn Model S zelf in de coating van Gyeon gezet. Gyeon heeft een hele reeks coatings, van het eenvoudig op te brengen basisspul tot het semi professionele spul (alhoewel veel detailers alle Gyeon coatings hobbyspul vinden). Ik heb toen het basisspul gebruikt geloof ik, en dat ging heel makkelijk en h
IMG_4845.jpeg
et zag er prima uit. Ik heb die auto toen wel tweemaal gepoetst voor de coating maar dat lijkt me bij een nieuwe auto niet nodig. Wel meteen na levering doen. Overigens gebruik ik sinds dat moment na elke wasbeurt altijd Gyeon Cure, dat is een soort spray die de lak heel hygrofobisch en vuilafstotend maakt. Prima spul.
Dit weekend wagen behandeld met GYEON CANCOAT EVO , mijn nieuwe Tesla model Y (solid black) zaterdag opgehaald . Ben benieuwd hoe lang de wagen beschermd zal zijn . Volgens de informatie fabrikant minstens 12 maanden .
 
  • Love
  • Like
Reactions: Xfrank and Maurice1