Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Zakelijk leasen of operationeel leasen?

This site may earn commission on affiliate links.
Goedenavond iedereen

Graag zou ik binnenkort een Model S leasen, de vraag is echter of het interessanter is om deze zelf zakelijk te leasen bij Tesla of operationeel leasen bij een leasingmaatschappij zoals LeasePlan, ik ben gebaseerd in België.

Ik zou graag leasen voor een periode van 60 maanden met 20.000 km per jaar.

Als ik dit bij LeasePlan configureer kost me dit 1.250 euro, dit is dan inclusief verzekering, internationale pechverhelping met vervangwagen, winterbanden.

Via Tesla zelf zou ik aan zo'n 867 euro zitten, zonder verzekering en dergelijke. Een verzekering kost me circa 2.600 euro per jaar dus dit zou neerkomen op zo'n 217 euro per maand (zonder internationale pechverhelping en vervangwagen). Verder qua onderhoud had ik gerekend op zo'n 1200 per jaar of zo'n 100 euro per maand. Dit zou grofweg alle kosten wat moeten dekken. Totaal zou ik dan neerkomen op circa 1184 euro per maand.

Zijn er zaken die ik hier over het hoofd zie, over het algemeen lijkt LeasePlan nog wel interessant desondanks het zo'n 70 euro per maand meer kost.

Wat is jullie mening hierover? Tips? Shoot!

Alvast bedankt!
 
Ik denk dat je vergeet dat je bij Tesla een forse aanbetaling en een heel forse eindbetaling moet doen.

4000 vooraf, en 29.349 achteraf, beide ex BTW. Tesla kent alleen een financial lease constructie. Dat is niet vergelijkbaar met operational of private lease, waarbij de auto van de leasemaatschappij blijft. Bij financial lease krijg jij het economisch eigendom, het juridisch eigendom blijft bij Tesla totdat het volledige bedrag is voldaan.

Ergo, voor 1250 euro per maand zou ik voor volledig operational lease gaan. Geen gezeur en geen groot beslag/reservering op vermogen.

Even snel wat aangeklikt voor België, het ging me alleen even om de extra bedragen:

Geschat leasebedrag€ 778 p/mnd
Lease na geschatte besparingen€ 718 p/mnd
60 maanden, 20.000 kilometer, € 4.000 aflossing, Na 5 jaar geschatte restbedrag € 29.349 excl. BTW. Alle bedragen zijn exclusief BTW.
 
Ik denk dat je vergeet dat je bij Tesla een forse aanbetaling en een heel forse eindbetaling moet doen.

4000 vooraf, en 29.349 achteraf, beide ex BTW. Tesla kent alleen een financial lease constructie. Dat is niet vergelijkbaar met operational of private lease, waarbij de auto van de leasemaatschappij blijft. Bij financial lease krijg jij het economisch eigendom, het juridisch eigendom blijft bij Tesla totdat het volledige bedrag is voldaan.

Ergo, voor 1250 euro per maand zou ik voor volledig operational lease gaan. Geen gezeur en geen groot beslag/reservering op vermogen.

Even snel wat aangeklikt voor België, het ging me alleen even om de extra bedragen:

Geschat leasebedrag€ 778 p/mnd
Lease na geschatte besparingen€ 718 p/mnd
60 maanden, 20.000 kilometer, € 4.000 aflossing, Na 5 jaar geschatte restbedrag € 29.349 excl. BTW. Alle bedragen zijn exclusief BTW.

Hey Horta

Het idee zou zijn om de wagen niet over te kopen, ik was dit misschien vergeten te vermelden. 37% restwaarde op 60 maanden aan 20.000km is zonder aankoopverplichting en je moet geen vooraf betaling doen. Het lijkt me inderdaad ook wel interessant om gewoon bij LeasePlan te gaan, zoals je zegt geen gezeur.