Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

12v accu vervangen Model X

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou het door Tesla laten doen.

NB ik heb zelf de 12v accu van onze model 3 vervangen (80,- euro) en na een maand begon deze weer te klagen dat de accu niet goed meer was.
Daarna is deze bij Tesla vervangen (135,- euro) en nu zijn er geen error meldingen meer.
De conclusie van Tesla was dat de nieuwe accu anders was dan de originele accu en dat de auto daar problemen mee had ondanks dat de specificaties precies hetzelfde waren.
 
  • Like
Reactions: Adm and Hbrink
Afgelopen november ook op mijn model 3 uit 2019 door mobile service laten doen, kostte 113,88 euro.
Ik wilde het ook zelf doen, maar kwam ook verhalen tegen dat het vaak niet goed gaat met willekeurig welke accu.
(ondanks dat zo'n accu site zegt dat hij compatible is met jouw auto)
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
De auto hier geeft ook aan dat de accu vervangen dient te worden. Op aanraden in dit topic heb ik een service afspraak gemaakt, is sindsdien wel duurder geworden: €136,36 excl. BTW voor de accu, €46,80 excl. BTW voor de arbeid. Totaal incl. BTW dus €221,63.

Zijn er nog adviezen waar op te letten met betrekking tot de accu? Ik dacht in het verleden begrepen te hebben dat de 12v accu intussen ook verbeterd is omdat de oudere Tesla's nogal vaak geplaagd waren met een defecte accu. Nu komt er volgende week een ranger deze 12v accu plaatsen en wil dan wel even afchecken dat dit dan het nieuwere type accu betreft.