Dat je aan twijfelen bent tussen twee qua prijs verschillende opties bewijst dat je die duurdere versie zou kunnen aanschaffen.Ik sta voor de keuze om een classic ms te kopen uit 2014, met ongeveer alle opties en 30k op de teller, of voor ongeveer 15.000 meer een nieuwe (demo, 6k km) met auto pilot, next gen seats en tech pakket. Ben particulier dus hoef geen rekening te houden met enig belastingvoordeel helaas.
Ben nu vreselijk aan het twijfelen wat ik moet doen, iemand hints of tips?
De rekensom is eigenlijk niet zo moeilijk. Het prijsverschil van 15.000 euro wordt verkleind met het bedrag voor de autopilot (2800 euro) en de nextgen stoelen (3000 euro). Dan blijft er nog 9.200 euro over. Voor dat bedrag krijg je een auto die 1,5 jaar jonger is en 24.000 km minder heeft gereden. De nieuwe auto is duidelijk beter gebouwd. Het grote voordeel van de nieuwere auto is dat deze een autopilot heeft. Gebruikte auto's zonder autopilot worden nu in rap tempo minder waard. Mijn waarneming is dat de prijzen van de Classics in vier maanden tijd rond 5000 euro zijn gedaald.
Als derde alternatief zou je een autopilotversie kunnen kopen die bijv. een jaar oud is en al wat kilometers heeft gelopen. De prijzen daarvan zitten al dicht bij die van Classics.
Bel eens met John (Analysiz). Hij kan je waarschijnlijk op heel goede ideeën brengen.