Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

4G in de Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Is idd zo. Mijn Tesla staat op de oprit, wifi verbinding actief. Zodra ik hem in drive zet schakelt hij over op 3 of 4g.
Dat is wat ik hier precies ook heb. En het kan geen gebrek aan Wifi bereik zijn, want het access point zit echt tegen de buitenmuur bevestigd. Ik denk dat er misschien net 1 a 2 meter tussen mijn access point en de Tesla zit.

Maar misschien dat tijdens het rijden de wifi weer is in te schakelen, want dat heb ik nooit getest. Dan zou het gebruik van een mobiele hotspot wel mogelijk zijn.
 
Bij mijn classic met firmware 2.17.37 blijft wifi actief tot ik echt buiten bereik van de wifi extender raak. Dan schakelt de auto zonder hick-ups over op 3G. Misschien een verschil met de 4G configuraties?

Yep, idem hier maar in een eind 2015 'AP' - S weliswaar nog zonder 4G.

Als ik de wagen binnen of buiten rij uit de garage en ik blijf op het erf houdt hij coms via wifi.
 
Zondag een rondtripje door Duitsland, Luxemburg en België gemaakt. Het structureel wegvallen van de verbinding na de grensovergang wordt toch wel heel irritant. Zeker omdat resetten ook niet altijd soelaas beidt helaas.
Om toch van kaart e.d. gebruik te kunnen maken, tijdens reis een aantal maal de auto via Wifi aan de telefoon gekoppeld. Dit werkt prima, maar kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Vandaag nog eens een mailtje naar Service Desk gestuurd. Hoop snel duidelijkheid te krijgen tav plannen om dit probleem te verhelpen. Tesla rijders met een LTE/4g modem kun je imho niet zo de vakantie insturen...
 
  • Like
Reactions: Pebe
Vanochtend om 08.00 uur voel bij mij de complete 3G -verbinding weg voor 5 minuten. Leek wel of het modem niet meer ingelogd was op het netwerk. Een reset van het grote scherm bood geen soelaas. Uiteindelijk na 5 minuten had ik ineens weer 3G, en dus ook weer Spotify.
 
Vanochtend om 08.00 uur voel bij mij de complete 3G -verbinding weg voor 5 minuten. Leek wel of het modem niet meer ingelogd was op het netwerk. Een reset van het grote scherm bood geen soelaas. Uiteindelijk na 5 minuten had ik ineens weer 3G, en dus ook weer Spotify.

Mijn 3G verbinding was gisteravond ook erg slecht (ondanks voldoende streepjes bereik). Meerdere resets gedaan zonder resultaat.
Misschien is Tesla door de maandelijkse (bulk)databundel heen... :rolleyes:
 
Ik had in 1990 een 486 DX2 en een econometrie studievriendje wilde die lenen voor zware statistische berekeningen omdat het zo'n razendsnelle pc was.
Dat kwam doordat de DX versie een geintegreerde rekenkundige coprocessor had!
De DX2 (1992) had is eerste cpu een kloksnelheid die losgekoppeld was van de bussnelheid.
De klok liep op 50 MHz maar de communicatie met de bus op 25 MHz
 
Ik moet zeggen dat ik de laatste week een enorme verbetering merk op het netwerk, op plaatsen waar vroeger de muziek steeds wegviel heb ik dit nu niet meer, zou er iets veranderd zijn ? Nog mensen die deze verbetering merken ?
 
Ben nu 6 maal sinds afgelopen vrijdag de Nederlands/Duitse grens overgereden. Eerste keer laten lopen en duurde 50 minuten, voordat de auto weer verbinding had. De andere 5 keren direct gereset. 4 keer ging het in 1 keer goed, 1 keer had de auto 7 resets nodig, alvorens hij weer verbinding had. Dit alles op FW 2.22.35

Kortom, nee.