Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

4G in de Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vermoed dat ze eerder een grotere buffer opbouwen. Heb nu al een paar keer vastgesteld dat wanneer ik door de Waaslandtunnel rij de muziek pas wegvalt als ik de tunnel bijna uit ben. Voordien was dit al enkele seconden na het wegvallen van het netwerk.
 
Ontvangst is vaak maar 1 of 2 blokjes 3G of LTE bij mij. Hierdoor gaat browsen etc traag.
Wifi ontvangt hij ook moeilijk, dit terwijl bvb de smartphone overal goed ontvangst toont.
Heb kanalen al aangepast zonder succes.
Bij jullie ook?
 
Het is niet direct de 3G of LTE die traag is, maar eerder de 'tablet' en de browser die de gegevens niet snel genoeg kunnen verwerken.
Zelfs bij vol ontvangst laden alle pagina's traag in. Dit zouden ze toch ook eens moeten aanpakken ipv 'cow bells' toe te voegen.

De wifi heeft bij mij vaak amper ontvangst, maar als ik dan in mijn router kijken dan staat daar dat het signaal toch deftig is.
Overigens wil gij met mijn router enkel met 11g verbinden niet met 11n.
 
Bij mij zit de ontvanger dan aan de goede kant... Er zit ook maar 1 muur tussen, maar toch verkiest hij de de tesla simkaart boven mijn wifi signaal. Ik zal dit weekend eens spelen met de router en positie van de wagen.
 
Vanmiddag toch iets unieks meegemaakt - komend vanuit Duitsland naar Nederland is de mobiele verbinding NAADLOOS overgegaan. Ik had Spotify aan, en de muziek heeft geen seconde gehaperd. In Duitsland via LTE naar 3G naar Edge... en toen in NL weer op LTE. Het kan dus!

Vanochtend moest ik bij het binnenrijden in Duitsland trouwens wel een reset geven, daarna had ik wel direct verbinding..

Zou het toeval zijn of is er echt iets verbeterd? Meer ervaringen?
 
Grensovergang : hier is wel degelijk een fix voor : de 'border crossing patch'.
Meteen bij de grensovergang wordt de verbinding met het oude netwerk verbroken, en vervolgens verbinding opgebouwd met het nieuwe.

Eigenlijk begrijp ik niet goed waarom deze nog steeds niet uitgerold wordt.

Voor diegene die regelmatig de grens overgaan : vraag ernaar in je Sec.
En... de aanhouder wint. Als ze de fix niet kennen : volhouden, hij bestaat, en hij werkt !
 
Grensovergang : hier is wel degelijk een fix voor : de 'border crossing patch'.
Meteen bij de grensovergang wordt de verbinding met het oude netwerk verbroken, en vervolgens verbinding opgebouwd met het nieuwe.

Eigenlijk begrijp ik niet goed waarom deze nog steeds niet uitgerold wordt.

Voor diegene die regelmatig de grens overgaan : vraag ernaar in je Sec.
En... de aanhouder wint. Als ze de fix niet kennen : volhouden, hij bestaat, en hij werkt !

Zoals Ivo hierboven al aangeeft lijkt de fix standaard in de laatste firmware-update te zitten (FW2.24.86). Ik heb er in elk geval niet om gevraagd, het probleem is "spontaan" opgelost.

En daarmee ben ik eigenlijk helemaal happy met de draadloze verbindingen met mijn Tesla: 4G, Bluetooth, Wifi - het werkt allemaal en best snel.