Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

90D - vermogen verschillend in BE en NL?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben er toch nog altijd niet uit. Heeft iemand brochures van 2016 of 2017 waar de specs van de 90D in staan? Ik heb een Amerikaanse brochure van 2016 gevonden waarde 85D en P85D in staan, en een Zweedse waar oa de 100D in staat.
Ook de 75D zie je regelmatig met 525pk geafficheerd staan; zou er evt een verschil tussen modeljaar 2016 en modeljaar 2017 zijn?

Een collega heeft een 90D met volgens de papieren 525 pk en die beweert toch rond de 4 seconden aan 100 te zitten. Dus volgens mij bestaat die wel degelijk :)
 
Ik ben er toch nog altijd niet uit. Heeft iemand brochures van 2016 of 2017 waar de specs van de 90D in staan? Ik heb een Amerikaanse brochure van 2016 gevonden waarde 85D en P85D in staan, en een Zweedse waar oa de 100D in staat.
Ook de 75D zie je regelmatig met 525pk geafficheerd staan; zou er evt een verschil tussen modeljaar 2016 en modeljaar 2017 zijn?

Een collega heeft een 90D met volgens de papieren 525 pk en die beweert toch rond de 4 seconden aan 100 te zitten. Dus volgens mij bestaat die wel degelijk :)
Je collega heeft gelijk. Zoals in eerder in dit draadje aangegeven komen de gegevens letterlijk uit de papieren die Tesla met de auto meegeeft en overeenkomstig met die van jouw collega. Overigens heb ik wel een 2015 model. Welk model jouw collega heeft, weet ik niet.
 
Okay, dus in feite bevestig je mijn vermoeden.
Als ik deze
en deze
naast elkaar zou zetten zou de rode wel degelijk sneller zijn, ook al zijn het allebei "gewone" S90D AWD's?

Je zou toch denken dat zo een online merk als Tesla duidelijkere informatie zou aanleveren :)
 
Okay, dus in feite bevestig je mijn vermoeden.
Als ik deze
en deze
naast elkaar zou zetten zou de rode wel degelijk sneller zijn, ook al zijn het allebei "gewone" S90D AWD's?

Je zou toch denken dat zo een online merk als Tesla duidelijkere informatie zou aanleveren :)
De enige manier om het zeker te weten is het opvragen van Tesla's document: Complete Vehicles EC Certificate of conformity.

Ook Tesla maakt gebruik van de grijze gebieden waarmee speculatie een voordeel kan zijn.
 
Beste SpecialK, contacteer mij gerust even, ik woon vlakbij in Zandhoven. Als je naar de CoC van mijn vorige Tesla kijkt X90D (10/2017) dan stond er op de CoC en het roze formulier van de keuring 525pk, terwijl een X100D van 11/2017 uit NL op zijn COC ook 525pk heeft maar op de papieren van de RDW maar 79Kw. De enige correcte referentie is dus de CoC en niet wat de adverteerder in zijn advertentie zet. Zeker niet op autoscout24 want daar kan men zelfs de juiste waarde niet selecteren.
 
  • Like
Reactions: job-lek