Ik zag vanmiddag in Duitsland een Porsche Panamera met aanhanger......echt GEEN gezicht !
- - - Updated - - -
Ik zag vanmiddag in Duitsland een Porsche Panamera met aanhanger......echt GEEN gezicht !
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik zag vanmiddag in Duitsland een Porsche Panamera met aanhanger......echt GEEN gezicht !
Ik zag vanmiddag in Duitsland een Porsche Panamera met aanhanger......echt GEEN gezicht !
Ziet er inderdaad nogal flimsy uit, maar wellicht is dit bewust zo gedaan zodat als eerste de haak kapot/los wordt getrokken in plaats van de hele achterkant van de auto te ontzetten. Ook bij aanrijding van achteren is het wellicht beter als ie gewoon afbreekt...Als ik die constructie zie, bekruipt mij de vraag of ze veel verstand hebben van staalconstructies.
Per zijde als ik zo snel zie vastmaken met zes bouten, waarvan voor de trekkracht alleen de onderste twee (misschien zelfs één) de trekkracht moeten opnemen.
Die bouten daarboven doen voor het opvangen van de (horizontale) trekkracht vrijwel niets, alleen voor de verticale kracht. Misschien goed voor een fietsenrek, maar niet voor wat betreft een horizontale trekkracht.
Ik zou zeker willen weten hoe die bouten in het fame van de Tesla verankerd zitten voor ik er een trekhaak aan zou bevestigen. Het zijn zo te zien de bestaande bouten van de Tesla zelf, die er voor een heel ander doel zitten.
Maar misschien zit ik er wat dat laatste betreft naast hoor en hebben ze het uitgebreid getest....?
En voor de goede orde: "voor ik er een trekhaak aan zou bevestigen" svp lezen als een wijze om het te verwoorden: geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dat er een trekhaak op mijn Model S komt.:scared:
Het middelstuk zit inderdaad niet vast met bouten, dus die binnenste bouten aan de onderzijde, krijgen vrijwel alle krachten te verwerken. Hmmm, lijkt me niet zo top.Als ik die constructie zie, bekruipt mij de vraag of ze veel verstand hebben van staalconstructies.
Per zijde als ik zo snel zie vastmaken met zes bouten, waarvan voor de trekkracht alleen de onderste twee (misschien zelfs één) de trekkracht moeten opnemen.
Het middelstuk zit inderdaad niet vast met bouten, dus die binnenste bouten aan de onderzijde, krijgen vrijwel alle krachten te verwerken. Hmmm, lijkt me niet zo top.
Dit is de constructie bij een Volvo V60. De bouten staan de "haaks" op de trekrichting en lijken de krachten beter te verdelen.
Ik vind de vormgeving van de Model X een stuk minder mooi dan de Model S.Waarom wacht je niet gewoon op de Model X?? Rijd je wel een Tesla en daar kan trekhaak onder. Of ben ik wellicht te pragmatisch ingesteld??
Dan kan ik misschien beter kijken naar een jong gebruikte Model S, de V60 PIH houden en voor "de vrouw" een i3 (of leaf) kopen.Heb toch liever een s met wegneembare trekhaak dan een x, geef toe past niet bij een model s maar voor mij wel erg praktisch. Dan hadden er inmiddels twee voor de deur gestaan en einde ice tijdperk voor ons.
Dan kan ik misschien beter kijken naar een jong gebruikte Model S, de V60 PIH houden en voor "de vrouw" een i3 (of leaf) kopen.
Als ik nu een i3 zou willen kopen zou dat er toch een worden met range extender (het liefst van eind 2013). Maar misschien is jouw voorstel de betere optie. Het kan zijn dat de Model X enorm meevalt. Dan zijn 2 Tesla's een mooier gezicht op de oprit.Of gewoon even wachten tot Model X echt te zien en te voelen is. Kan dat ineens heel ander idee geven. Ik zou zelf niet meer een Leaf kopen nu (of een i3). Beter wat wachten totdat betere EV's er zijn met voldoende range. Je levert echt wel wat in.
Als ik nu een i3 zou willen kopen zou dat er toch een worden met range extender (het liefst van eind 2013). Maar misschien is jouw voorstel de betere optie. Het kan zijn dat de Model X enorm meevalt. Dan zijn 2 Tesla's een mooier gezicht op de oprit.
Is jullie Leaf het gefacelifte model? Ik heb met een pre-facelift Leaf gereden in koud weer en had (toch) wel last van range anxiety. Dat was toen een te grote stap terug.
Ja, met die beperkte range van de Leaf / i3 moet je (te) veel consessies doen als dat je enige auto is. Mijn oorspronkelijke gedachte was om naast de Tesla een kleinere elektrische auto te hebben voor stad/korte ritten en de rest met de Tesla te doen. Mijn vrouw vindt zowel de Tesla als de Volvo te groot om als "haar" auto te rijden.Ach, wat heet facelift. Het is wel het 2013 model met een iets grotere range. Toen Tesla nog niet in beeld was verheugde ik mij op de Fastned stations want dan zouden we naar de familie in Alphen aan den Rijn kunnen met heen en terug een laadpauze van ongeveer 20 minuten.
Nu we de Tesla hebben en, als we het erg rustig aan doen, 2 x heen en weer kunnen op één lading komt dat wel erg onwezenlijk over. Progressie heet dat toch?
Gelukkig had ik destijds wel het vertrouwen dat t goed kwam met de laadmogelijkheden in Frankrijk en ga binnenkort wederom naar de Cevennes in Z-Frankrijk. (Niet dat er niet nog het nodige te doen staat in Frankrijk maar ik heb er het vertrouwen in. En voor die paar keer per jaar zijn de mindere laadplekken wel te overleven)Ik kon ook de Tesla om dezelfde reden van het lijstje halen, omdat er toen onvoldoende laadmogelijkheden waren voor in Frankrijk. Hierna is de keuze op de Volvo gevallen en heb ik die (vanwege het prijsverschil met NL) zelf uit Duitsland gehaald. Doordat ik alle korte ritten volledig elektrisch rij en overtuigd ben, wil ik op termijn toch een Tesla aan het wagenpark toevoegen. :smile:
Ja, dat was op een haar na, 2 jaar geleden. Als je gemiddeld 3x per jaar daar heengaat, was het in 2013 en 2014 problematisch. Het familiehuis staat trouwens in de Dordogne, dus destijds over Duitsland rijden, was toen niet mogelijk. Nu is het de tijd voor een herkansing. :smile:Gelukkig had ik destijds wel het vertrouwen dat t goed kwam met de laadmogelijkheden in Frankrijk en ga binnenkort wederom naar de Cevennes in Z-Frankrijk. (Niet dat er niet nog het nodige te doen staat in Frankrijk maar ik heb er het vertrouwen in. En voor die paar keer per jaar zijn de mindere laadplekken wel te overleven)
Volgende week eerst weer een keertje retour Parijs. Kan ik Gent eens uit proberen.
Ik heb de mijne in februari 2013 besteld. Voor die 2-3x per jaar waren er toen al genoeg gegadigden die mij hun grote SUV's uit wilde lenen in ruil voor mijn Tesla. Helaas voor hen is het er nooit van gekomen:biggrin:. Misschien binnenkort als ik met een aanhanger(met motoren) naar de Alpen wil.Ja, dat was op een haar na, 2 jaar geleden. Als je gemiddeld 3x per jaar daar heengaat, was het in 2013 en 2014 problematisch. Het familiehuis staat trouwens in de Dordogne, dus destijds over Duitsland rijden, was toen niet mogelijk. Nu is het de tijd voor een herkansing. :smile:
.......Misschien binnenkort als ik met een aanhanger(met motoren) naar de Alpen wil.
Kost me teveel tijd, hebben we vorig jaar gedaan. Op dat ding van mij wil je echt geen 600km/dag doen. Dit jaar plan B. Heb ook geprobeerd m te verschepen die kant op en dan zelf met de Tesla maar helaas da's niet gelukt.Motor op aanhanger ??
Gewoon op motor maar Alpen natuurlijk. Route national. Helemaal top om te doen!
Kost me teveel tijd, hebben we vorig jaar gedaan. Op dat ding van mij wil je echt geen 600km/dag doen. Dit jaar plan B. Heb ook geprobeerd m te verschepen die kant op en dan zelf met de Tesla maar helaas da's niet gelukt.