Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aanrijdingschade in wasstraat

This site may earn commission on affiliate links.
Voor mij en andere foremleden om de volgende keer de gordel om te doen.
Voor Tesla om betere instructies te geven voor in de wasstraat.
Voor de wasstraat om aanvullende waarschuwingen te plaatsen. nu staat er bij de wasstraat '' trap niet op de rem''

Super vervelend! Dank voor het delen. Ik ga nooit door de wasstraat maar mocht ik het ooit doen zal ik de sleepmodus activeren.
 
  • Like
Reactions: Hayden
Ik was met de radio bezig en had dus een normale houding

Waarschijnlijk heb je jouw gewicht , en dus het drukpunt, wat verschoven door naar de tablet te reiken. Dat is voldoende voor de sensor om de wagen in P te zetten als beveiliging. Ik heb ooit eens enkele tips en waarschuwingen m.b.t. de carwash in dit forum geplaatst, en een tweet naar Tesle/EM verstuurd voor een “carwash mode”. Zonder resultaat echter. :(

In ieder geval; de eerste keer dat je in een Tesla in de wasstraat jouw kont optilt van de bestuurdersstiel, vergeet je nooit meer. :cool: Ik spreek uit ervaring, gelukkig zonder schade.

Nu let ik steeds op het volgende lijstje :
- spiegels inklappen
- ruitenwissers uitschakelen
- controleren of de wagen vergrendeld is (voor de laadklep)
- gordel aanhouden en mooi blijven zitten.

En enkele keren oefenen zodat je vlot naar N kan schakelen.
 
Indeed, @Xfrank Tesla's hebben met hun toch al zachte lak niks verloren in de wasstraat.
Ik doe overigens voor ik met de twee emmers bezig ga wel even een zandverwijderende hogedruk-actie.
En heel soms de wasbox (dus met de schuimlans en -borstel, vooral als ik er geen zin in heb vanwege de kou). Dan spuit ik met hoge druk wel eerst goed het evt zand uit de borstel trouwens
 
ik zet m normaal in N en blijf zitten. Goede reminder om de gordel aan te blijven houden!

waar ik meestal wel mee 'struggle' --> aan het eind vd wasstraat moet je weer naar D schakelen om weg te kunnen rijden. bij de meeste wasstraten staat er aan het einde met koeienletters NIET REMMEN maar ik moet wel even remmen om van N naar D te schakelen. Of zijn er andere oplossingen?
 
ik zet m normaal in N en blijf zitten. Goede reminder om de gordel aan te blijven houden!

waar ik meestal wel mee 'struggle' --> aan het eind vd wasstraat moet je weer naar D schakelen om weg te kunnen rijden. bij de meeste wasstraten staat er aan het einde met koeienletters NIET REMMEN maar ik moet wel even remmen om van N naar D te schakelen. Of zijn er andere oplossingen?

Zachtjes de rempedaal aantikken is voldoende om te kunnen schakelen. Het is niet nodig om deze in te drukken en effectief te remmen.
 
  • Like
Reactions: DamascuS75D
waar ik meestal wel mee 'struggle' --> aan het eind vd wasstraat moet je weer naar D schakelen om weg te kunnen rijden. bij de meeste wasstraten staat er aan het einde met koeienletters NIET REMMEN maar ik moet wel even remmen om van N naar D te schakelen. Of zijn er andere oplossingen?

Gewoon rustig door laten gaan tot hij niet verder gaat?
Dan is hij volgens mij op dat moment ontkoppeld van het systeem dat hem vooruit beweegt.
Vervolgens heb je tijd genoeg om hem in D te zetten en weg te rijden voordat de volgende achter je tegen je aan komt.
 
  • Like
Reactions: job-lek