Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

About time to unveil the D

This site may earn commission on affiliate links.
Hahahah, je kan best wel eens gelijk hebben.... en we moeten februari naar Monaco, en eerst zei ze: "nooit meer op vakantie met de auto" maar vliegen heeft ze gezien de recente ontwikkelingen in de wereld nog minder zin in, dus de rest gaat met het vliegtuig, en wij met de Tes.... Mij hoor je niet klagen ;)..... o.a. door dat vliegen en andere "gedoe" in de wereld had ik anders vandaag in Hong Kong gezeten met haar (werk.... beetje privé), maar dat is nog niet echt te doen om vanuit NL naar Hong Kong te rijden....

oja, zij doet de financiën op de zaak, dus moet bij haar.... MOET wel tactisch zijn...

Bedankt Hans voor deze wijze woorden! Het is me nu geheel duidelijk....

Maar los van dit alles. Die P85D is wel echt de superauto. Was er tot gisteren nog een handjevol auto's dat overeind bleef, een enkeling op acceleratie hoewel je daar dan niet graag in zou zitten, en de rest op topsnelheid, ook deze gaan nu beschaamd op het bankje zitten. Benieuwd hoe het met de koeling gesteld is, maar dat zul je zeker uittesten zo'n 100 km naar het oosten (raad ik aan). Een goed weekend.
 
Hebben jullie ook gezien dat de + ter ziele is gegaan met de introductie van de P85D? Geen + meer te bespeuren op de US site. Enkel een supplement van $14600 voor de D vs de "gewone" P85.
En bij ons (Europa) zitten ze nog te debatteren over de pricing. Slecht moment nu de USD de voorbije maanden zo gestegen is tov de EUR. Mijn P85 zit te wachten in de queue en kan elk moment in productie gaan. Voor 14600 EUR wil ik er wel een P85D monstertje van maken...
 
Maar los van dit alles. Die P85D is wel echt de superauto. Was er tot gisteren nog een handjevol auto's dat overeind bleef, een enkeling op acceleratie hoewel je daar dan niet graag in zou zitten, en de rest op topsnelheid, ook deze gaan nu beschaamd op het bankje zitten. Benieuwd hoe het met de koeling gesteld is, maar dat zul je zeker uittesten zo'n 100 km naar het oosten (raad ik aan). Een goed weekend.

Niet overdrijven. Op de eerste meters na zal mijn station gewoon nog steeds sneller zijn, om maar te zwijgen van supersportauto's.

Maar het is desondanks een model waar ze trots op mogen zijn.
 
Niet overdrijven. Op de eerste meters na zal mijn station gewoon nog steeds sneller zijn, om maar te zwijgen van supersportauto's.

Maar het is desondanks een model waar ze trots op mogen zijn.

Welke station is dat dan? Sorry, maar er zijn maar een handje vol productie auto's die in of onder 3,2 op de 100 zitten. De Ferrari Enzo doet het in 3,3.
 
Hebben jullie ook gezien dat de + ter ziele is gegaan met de introductie van de P85D? Geen + meer te bespeuren op de US site. Enkel een supplement van $14600 voor de D vs de "gewone" P85.
En bij ons (Europa) zitten ze nog te debatteren over de pricing. Slecht moment nu de USD de voorbije maanden zo gestegen is tov de EUR. Mijn P85 zit te wachten in de queue en kan elk moment in productie gaan. Voor 14600 EUR wil ik er wel een P85D monstertje van maken...

De P met D is de plus nu. Wat ik wel belachelijk vind is dat je nu bij het top model los de carbon spoiler moet kopen aan 1000 dollar.
 
Nog geen tijd gehad om het internet af te struinen naar wat er allemaal al bekend is over het retrofitten van auto pilot.
Tesla roept 'nee', maar dat is niet perse een technische nee.

Elon riep gisteren iets over een aantal componenten die hiervoor nodig zijn. Natuurlijk de sensors, de camera en de radar.
Daar heb je dan al snel een nieuwe voorbumper (met extra gaten en andere gril) voor nodig en een nieuwe voorruit en mogelijk binnenspiegel met kap. (plus de nodige kabels).

Maar hij had het ook over electrische remmen en electrische stuurinrichting.
Het is me niet helemaal helder of die in onze MS al op dezelfde manier aanwezig zijn.
Vooral wat hij met 'electrische' rem bedoelde is me niet duidelijk.

Vandaag bij het service centrum bij de fabriek even naar zo'n nieuwe versie staan kijken. Remklauwen hebben gewoon een ontluchtingsnippel. Geen idee of hier een issue is.

Dus retrofitten (als het technisch al kan) gaat toch aardig wat voeten in de aarde hebben.
Geen wonder dus dat Tesla 'nee' roept.
Voorlopig verkopen ze enthousiastelingen met geld te veel liever een nieuwe MS.
Welicht dat er over een half jaar meer mogelijk blijft dan men nu zegt.

Verder was de 'hidden secret' alleen maar dat de auto's die de laatste twee weken van de band gelopen zijn al helemaal aangepast zijn.
Dus voor hen die de auto nog niet hebben is er hoop.
Geen idee of ze je dan nog extra geld gaan vragen om het ook te enablen.

Demo auto's gisteren hadden ook al aangepaste dashboardscherm.

Maar nogmaals het was heel onduidelijk welke functies er nu al onmiddelijk beschikbaar zijn en welke nog op de tekentafel liggen.
 
Welke station is dat dan? Sorry, maar er zijn maar een handje vol productie auto's die in of onder 3,2 op de 100 zitten. De Ferrari Enzo doet het in 3,3.

Ik heb een RS6 met ruim 750 pk. 0-100 red die niet in 3,2... maar dat schreef ik ook: eerste meters pakt de Tesla (want elektrisch) het voordeel. Daarna is het een simpele kwestie van minder vermogen en meer gewicht.

Het aantal supersportwagens die wel beneden de 3,2 komen is groter dan je denkt. 911 Turbo S (vorige model al) om maar eens te noemen. Neemt niet weg dat 3,2 extreem snel is.

- - - Updated - - -

Nog geen tijd gehad om het internet af te struinen naar wat er allemaal al bekend is over het retrofitten van auto pilot.
Tesla roept 'nee', maar dat is niet perse een technische nee.

Dan hebben ze toch een probleem, want de auto's zijn wel verkocht met een "ja" voor de toekomst. En dat is weliswaar niet op schrift, maar velen die het zullen beamen. Dus Tesla doet er goed aan om eens na te denken hoe de "nee" een "ja" kan worden...
 
Baal verschrikkelijk. 4.4 naar 100 is snel genoeg, alleen die nieuwe stoelen en autopilot waren zeer, zeer welkom. Vooral de stoelen, daar horen we simpelweg smartegeld bij te krijgen . Waar ik me erg veel zorgen om maak is dat alle nieuwe ontwikkelingen gefocussed gaan worden op zaken waar je de nieuwe sensoren,voor nodig hebt... Zodat we met een soort van ipad 1 blijven zitten. In de trend van je kunt m wel blijven gebruiken maar nieuwe apps no way...
 
Last edited:
Nieuwe stoelen en de ook eerder gevraagde grotere zonneklep is er wel, en meer praktische zaken:

Our commitment to continuous improvement extends to other features of Model S, and we have recently made several updates to the car. The following features are either in production or will be delivered with Dual Motor Model S (as indicated).

Seat comfort improvements and taller headrests for whiplash protection
Improvements for a quieter cabin
Wider rear door opening
Electrically opening, self-closing charge port door on Dual Motor Model S (delivered with Dual Motor Model S)
Increased visor size and larger vanity mirror
Parcel shelf and front trunk cargo net now standard
Air ionizer and carbon filter for cabin air purity
Updated steering column control module
Updates to Alcantara interior trim, such as wrapped roof bow and top pad
 
Mijn mailtje is onderweg naar de "Bestellingen afdeling" om de bestelling van een 85 aan te passen naar een 85D,na telefonisch overleg met hen is gebleken dat dit perfect mogelijk is aangezien de wagen nog niet in productie is. Ik kijk er naar uit dat ze geleverd wordt in april !