Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Advies voor nieuwe Alleseason banden Model 3 LR 2019

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi Allen

Ik ben op zoek naar nieuwe banden.
Ik rijd nog steeds op de originele banden van mijn M3LR uit dec 2019!!! ondertussen 64.000km.
18 inch. Volgens mij de Michelin Pilot sport 4(S?).
Ik moet ze nu ECHT gaan vervangen :eek:. (het zijn bijna slicks geworden)

Ik wil graag een stille band, die ook nog beetje redelijke performance heeft.

Iemand tips?
Dus maat: 235/45/18 98W(ofY)

Opties:
- Bridgestone Weather Control A005 Evo - 71dB (iets beter in regen)
- Vredestein Quatrac Pro EV - 70dB (zou iets minder verbruiken dan Bridgestone)
- Pirelli Cinturato SF2 (volgens mij ook 70 dB band) - stuk slechter in regenremmen.
- ander???

Ik vind dit soort
resultaten altijd lastig goed te interpreteren... https://www.autoexpress.co.uk/ 2022 banden teste

Of deze site alltyretests.com-test met mooie grafiekjes....

Ben dus blij met jullie input!
 
Ik rijd in de winter met Michelin CROSSCLIMATE+ XL 96Y All-season banden. Die kwamen ruim 2 jaar geleden goed uit de test In de zomer rijd ik nog met zomerbanden. Zodra de zomerbanden op zijn, overweeg ik alleen de all-seasons te gaan doen. Deze worden steeds beter.

Kijk vooral wat je belangrijk vind in zo'n test. Ga je ieder jaar veel in de sneeuw rijden, dan zal je daar wat meer op moeten letten. Is het vooral Nederlands weer dan is gedrag bij droog en regen belangrijker.

Zodra deze op zijn, kijk ik wel weer wat dan de opties zijn. Topmerken als Continental, Goodyear en Michelin komen vaak redelijk bovenaan in de tests terecht.

Je kan er ook voor kiezen om in de zomer zomerbanden te doen en in de winter all-season. Echte winterbanden zijn in Nederland niet echt nodig. Ga je toch op wintersport of naar Duitsland in de winter, dan moet je wel banden hebben die daarvoor gecertificeerd zijn.
 
  • Like
Reactions: Stijn_NL
Hoi Allen

Ik ben op zoek naar nieuwe banden.
Ik rijd nog steeds op de originele banden van mijn M3LR uit dec 2019!!! ondertussen 64.000km.
18 inch. Volgens mij de Michelin Pilot sport 4(S?).
Ik moet ze nu ECHT gaan vervangen :eek:. (het zijn bijna slicks geworden)

Ik wil graag een stille band, die ook nog beetje redelijke performance heeft.

Iemand tips?
Dus maat: 235/45/18 98W(ofY)

Opties:
- Bridgestone Weather Control A005 Evo - 71dB (iets beter in regen)
- Vredestein Quatrac Pro EV - 70dB (zou iets minder verbruiken dan Bridgestone)
- Pirelli Cinturato SF2 (volgens mij ook 70 dB band) - stuk slechter in regenremmen.
- ander???

Ik vind dit soort
resultaten altijd lastig goed te interpreteren... https://www.autoexpress.co.uk/ 2022 banden teste

Of deze site alltyretests.com-test met mooie grafiekjes....

Ben dus blij met jullie input!
Beste tip die ik je kan geven is: Falken Azenis.
Stiller dan Michelin (52.000 km) ! Beide gereden en Falken (nu 11.000 km) is voortaan mijn zomerband.

Echt stille banden wordt ook door TeslaBjorn aangegeven
 
Als je 64k met je banden doet, naar wat voor performance ben je dan op zoek? 😇
eens...
Ben denk ik vooral op zoek naar stille zuinige banden die ook nog beetje normaal rijgedrag en levensduur hebben.

Ik denk wel dan zomerbanden fijner rijden, maar ja... ik wil geen banden wisselen (heb nu natuurlijk alleen met zomerbanden gedaan al die jaren) .
 
Beste tip die ik je kan geven is: Falken Azenis.
Stiller dan Michelin (52.000 km) ! Beide gereden en Falken (nu 11.000 km) is voortaan mijn zomerband.
Dit is wel een zomerband, en geen all-season-band.

Hij is wel erg stil (69dB). In verbruik 'redelijk', met een C.
Ik zal er nog eens over nadenken.... .ik wil eigenlijk geen banden wisselen en heb geen zin om winterbanden aan te gaan schaffen (geen idee hoe lang ik de M3LR nog blijft rijden: rij hem zelf zakelijk)
 
Hoi Allen

Ik ben op zoek naar nieuwe banden.
Ik rijd nog steeds op de originele banden van mijn M3LR uit dec 2019!!! ondertussen 64.000km.
18 inch. Volgens mij de Michelin Pilot sport 4(S?).
Ik moet ze nu ECHT gaan vervangen :eek:. (het zijn bijna slicks geworden)

Ik wil graag een stille band, die ook nog beetje redelijke performance heeft.

Iemand tips?
Dus maat: 235/45/18 98W(ofY)

Opties:
- Bridgestone Weather Control A005 Evo - 71dB (iets beter in regen)
- Vredestein Quatrac Pro EV - 70dB (zou iets minder verbruiken dan Bridgestone)
- Pirelli Cinturato SF2 (volgens mij ook 70 dB band) - stuk slechter in regenremmen.
- ander???

Ik vind dit soort
resultaten altijd lastig goed te interpreteren... https://www.autoexpress.co.uk/ 2022 banden teste

Of deze site alltyretests.com-test met mooie grafiekjes....

Ben dus blij met jullie input!
Ik heb er net nieuwe Michelin Primacy 4+ 235/45R18 98 Y XL op gezet. Ik heb gezocht naar betaalbare goede banden die goed scoren op geluid en verbruik. Eerste ervaringen zijn positief en ze zijn een stuk goedkoper (als je een beetje zoekt) dan de Pilots.
 
Dank voor alle input!

Na veel lezen en zoeken heb ik gekozen voor de nieuwe Vredestein Quatrac Pro EV. Die sinds december 22 op de markt is.
Lager geluid (70dB)
energie verbruik B-B.
Wat minder rolweerstand dan bijv de erg goede Michelin CrossClimate 2.

Ben benieuwd. Ik zal het laten weten
 
  • Like
Reactions: MYLRQS and Menabe
Dank voor alle input!

Na veel lezen en zoeken heb ik gekozen voor de nieuwe Vredestein Quatrac Pro EV. Die sinds december 22 op de markt is.
Lager geluid (70dB)
energie verbruik B-B.
Wat minder rolweerstand dan bijv de erg goede Michelin CrossClimate 2.

Ben benieuwd. Ik zal het laten weten
Hierbij laatste reactie/feedback

Opvallend hoe stil deze band is. 70dB... dat hoor je wel! (of juist niet ;)). Ik zou iedereen met een EV echt stille banden aanraden!!!

Verder prima rij-eigenschappen.
Tevreden mee.
Ik kan de band aanraden.