Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aflevering Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Het rijdt uiteraard weer supervet, het vertrouwde Tesla gevoel. Wat ik wel ervaar is dat vol gas geven boven de 80 een stuk vinniger is. Hierbij lijkt het alsof de rechtermotor wat krachtiger is dan de linker (breekt beetje uit naar links even). Daar ga ik nog even voor bellen. Vanuit 0 is het optrekken zonder uitbreken van het stuur)
Voor zover ik weet zit er nog altijd slechts één motor per as. Als de auto scheef trekt bij max. accelereren zou de uitlijning van de wielen misschien niet helemaal goed zijn.
 
Voor zover ik weet zit er nog altijd slechts één motor per as. Als de auto scheef trekt bij max. accelereren zou de uitlijning van de wielen misschien niet helemaal goed zijn.
Er is natuurlijk maar één motor per as.
Het beschreven fenomeen heet ‘torque steering’ wordt veroorzaakt door de massatraagheid in de differentiëlen voor en achter. Een klein beetje mag als volkomen normaal beschouwd worden. Het is sowieso verstandig om het stuur goed vast te pakken tijdens voluit accelereren. :cool:
Straks in de Roadster 2020 gaat de auto ‘torque vectoring’ met behulp van de twee achterste motoren gebruiken voor extra koersstabiliteit.
(Hopelijk pakt tegen die tijd $TSLA daar ook een graantje van mee.)
 
Voor zover ik weet zit er nog altijd slechts één motor per as. Als de auto scheef trekt bij max. accelereren zou de uitlijning van de wielen misschien niet helemaal goed zijn.
Bij mijn eerste Model S was het stuurhuis defect. Dit defecte stuurhuis veroorzaakte een niet te corrigeren uitlijning probleem. Bij accelereren trok de auto naar links, bij afremmen weer naar rechts.
 
Daar is geen pijl op te trekken. Er waren recent nog auto's geleverd met 2018.19. Die firmware is uit mei/juni. Andere auto's hebben weer de laatste versie.
Ik heb het vermoeden dat er op dit moment veel auto's uit voorraad worden uitgeleverd. Bij nieuw geconfigureerde wagens kan Tesla NL levering in 2018 niet meer garanderen. Ik heb sterk de indruk dat sommige auto's al een paar maanden oud zijn. Een kennis van mij heeft de Tesla vrijwel gelijk met mij gekregen. Mijn auto had bij aflevering al pin-to-drive, maar die van hem nog niet. De eerste nacht kreeg die meteen een over-the-air update gepusht.

Ook zag je in de offerte dat een aantal zaken meerprijs had, terwijl die bij mij inclusief stond. Onder aan de streep staat wel een korting vermeld. Voor de uiteindelijke prijs maakt het niet zo heel veel uit. Ik begreep alleen dat de fiscale waarde van zijn auto wel hoger was dan mijn wagen en dat is voor de bijtelling natuurlijk minder gunstig.
 
Afgelopen vrijdag was ik aan de beurt voor een MX 75D. Om 17:00u hadden we afgesproken, maar uiteindelijk kwamen we om 17:15u aan (2 van de 3 treinen hadden vertraging). Hierdoor misten we de groep, maar uiteindelijk was dat niet zo'n probleem. De aflevering was kort en krachtig. Vanuit de ontvangstruimte in Tilburg stond de MX op de kopse kant, dus we konden hem direct aanschouwen. Na 5 minuten wachten werden we opgepikt door de medewerker die ons naar de auto begeleide. Daar begon hij vrolijk de afstandbediening uit te leggen. Eenmaal aangekomen bij e achterklep ontdekte hij daar een type 1 en type 2 kabel, samen met een brandblusser. Dat had ie niet verwacht, en daar ging hij direct navraag over doen. Dat bleek ook het einde te zijn van de gesctructureerde uitleg van de auto ;). Terwijl hij navraag aan het doen was zijn wij de auto gaan inspecteren. We zagen wat op de lak op de frunk, maar da kon weggepoetst worden. De dorpel aan de bestuurderszijde is beschadigt, en dat is direct doorgegeven.

(uiteindelijk hebben we alle kabels mee gekregen, incl de brandblusser. Of dat de bedoeling was weet ik niet)

Vervolgens hebben we nog even de presentatie gevolgt en was het tijd om te vertrekken. Na ongeveer 70km melde de autopilot zich en hebben we heerlijk naar huis gereden.

Gister ontdekte ik nog dat de diffuser aan aan de achterzijde niet helemaal goed zit. Daarnaast resoneert er een ventilator irritant bij het superchargen. Beide moet ik nog even doorgeven.

Als met al ben ik super tevreden met de auto en hoop ik op veel plezierige km's. De eerste staan erop!
 
Vorige week mijn MX100D gekregen. Aflevering routineus maar vriendelijk. Later blijkt helaas vochtschade in een paneel en de bekleding van een FWD hangt op half 7. En overal in het interieur vieze zwarte vingerafdrukken. Ben al gebeld om een afspraak te maken voor herstel maar wil eerst mijn model S laten repareren (wacht daar nu al 3 maanden op). Verder een fijne auto. AP2 is inmiddels beter dan AP1.
 
  • Like
Reactions: Refie
Mijn VIN weet ik wel, maar ik bedoel de website waar ik de productie-maand terug kan vinden.
Hm, toch niet zo makkelijk online als ik dacht.... excuus. Via deze site kan je het een beetje gissen: Tracking highest VINs | Tesla . En uit je VIN kan je enkel het produktiejaar halen: VIN Decoder | TeslaTap
Anyway, als je naar het Tesla servicecenter belt, dan kunnen ze je de exacte datum doorgeven.
 
Daar is geen pijl op te trekken. Er waren recent nog auto's geleverd met 2018.19. Die firmware is uit mei/juni. Andere auto's hebben weer de laatste versie.

Ik heb idd een voorraad model, eerste update stond gelijk te wachten op dag van aflevering ik heb nu versie : 2018.36.2 ac4a215

Oplevering sowieso erg soepel, ging allemaal snel genoeg AP idd na een klein half uurtje in de lucht, passagiers deur hangt er niet helemaal recht in moet bij SeC langs om te laten corrigeren.
 
Last edited: