Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Afremmen bij baanwissel (AP)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nu een week mijn Model 3 en moet zeggen dat de AP en ACC mij ook behoorlijk tegenvallen. Zo erg zelfs dat ik ze liever niet gebruik terwijl ik voorheen alles op cruise control reed. Dat was geen adaptieve versie maar wel veel fijner. De Tesla maakt onnodige rembewegingen, idd ook bij baanwissel maar ook als een vrachtwagen een klein slingertje maakt ofzo. Het gedrag is heel onvoorspelbaar en irritant. Zeker ook voor andere weggebruikers.

Hoop dat ze hier snel wat aan kunnen doen.
 
Op kortere snelweg ritjes maak ik mij geen zorgen meer om baan wissels. Autopilot aan, en lekker de krant lezen op het scherm. 90 of 100 scheelt maar een paar minuten die ik ruim terug verdien met het lezen van de krant enzo. Met 1 hand aan het stuur is het heel duidelijk wat er gebeurd en alles meer dan 'in de naam blijven' maakt dat ik weer zelf kijk. Werkt top en heel rustgevend. Er gebeurt namelijk vrij weinig op de rechterbaan.
Alle in de regen vertrouw ik het niet. Teveel reacties als gevolg van spray.
 
Ik denk dat het belangrijk is dat als er commentaar wordt gegeven of hoe goed, of niet goed, AP en TACC zijn welke Tesla je hebt en of je ook FSD / EAP hebt ja of nee.
Uit de reacties hierboven concludeer is dat over het algemeen Model S (& X) rijders meer tevreden zijn dan Model 3 rijders.

Zelf ben ik ook niet tevreden over AP / TACC op de model 3 en gebruik het daarom bijna niet meer.