Beste mede Tesla rijders,
Ik snap dat er een aantal Tesla rijders zich ergeren aan alle Taxi’s die gebruik maken van de supercharger in Amsterdam.
Ik zal in het kort een duidelijke inzicht geven in de ontstane situatie.
In 2014/2015 zijn er +/- 200 Tesla’s aan de ZZP taxi chauffeurs die in Amsterdam en omstreken hun werkzaamheden zouden verrichten.
Alleen werden er slechts 8 laders in Amsterdam geplaatst en 4 laders op Schiphol.
Kosten op Schiphol 30cent per kw en verbod op gebruik van alle superchargers ik Nederland.
Dus 4 laders voor 200 taxi’s die gemiddeld 700km per voertuig per dag rijden.
Omdat er een aantal prive tesla rijders in Amsterdam begon te klagen over de drukte werden de Tesla taxi rijders geblokkeerd door Schipholtaxi (malafide taxi bedrijf die vergunningen verzorgt op Schiphol).
Maar hiermee was het probleem niet opgelost omdat het aantal tesla taxi blijft toenemen en heel veel Tesla taxi rijders niet meer samenwerken met de malafide taxi organisatie Schipholtaxi is er een nieuwe probleem ontstaan namelijk dat Tesla Nederland voertuigen heeft verkocht die minder presteren dan beloofd 502 km bij verkoop inmiddels maar 180km werkelijk haalbaar.
In november 2017 kondigde Tesla een nieuwe plan aan namelijk opnieuw een verbod voor taxi’s bij superchargers in Amsterdam, en hiervoor gebruiken ze ik citieer ‘
Laadstation Amsterdam Zuid-Oost
Tesla is voomemens om (verkeers)veiligheidsmaatregelen te nemen omtrent het gebruik van de Superchargers op haar vestiging te Amsterdam Zuid-Oost. ’ .
Zoals de meeste van u weten zijn er inmiddels 12 laders op Schiphol geplaatst die ongebruikt blijven omdat Tesla contracten biedt aan de taxi rijders die op geen mogelijke wijze redelijk zijn .
De voorstel van tesla is :
Geen gebruik maken van supercharger Amsterdam + 50km om Amsterdam verbod op gebruik supercharger’s ( Inclusief toekomstige supercharger Leiden en Breukelen) + betaald superchargen op Schiphol tegen een tarief van 30 cent per kw.
Aan alle tesla rijders ik snap alle frustraties die ontstaat door alle taxi’s die Amsterdam staan te laden maar het is voorlopig niet anders zolang tesla
Ik snap dat er een aantal Tesla rijders zich ergeren aan alle Taxi’s die gebruik maken van de supercharger in Amsterdam.
Ik zal in het kort een duidelijke inzicht geven in de ontstane situatie.
In 2014/2015 zijn er +/- 200 Tesla’s aan de ZZP taxi chauffeurs die in Amsterdam en omstreken hun werkzaamheden zouden verrichten.
Alleen werden er slechts 8 laders in Amsterdam geplaatst en 4 laders op Schiphol.
Kosten op Schiphol 30cent per kw en verbod op gebruik van alle superchargers ik Nederland.
Dus 4 laders voor 200 taxi’s die gemiddeld 700km per voertuig per dag rijden.
Omdat er een aantal prive tesla rijders in Amsterdam begon te klagen over de drukte werden de Tesla taxi rijders geblokkeerd door Schipholtaxi (malafide taxi bedrijf die vergunningen verzorgt op Schiphol).
Maar hiermee was het probleem niet opgelost omdat het aantal tesla taxi blijft toenemen en heel veel Tesla taxi rijders niet meer samenwerken met de malafide taxi organisatie Schipholtaxi is er een nieuwe probleem ontstaan namelijk dat Tesla Nederland voertuigen heeft verkocht die minder presteren dan beloofd 502 km bij verkoop inmiddels maar 180km werkelijk haalbaar.
In november 2017 kondigde Tesla een nieuwe plan aan namelijk opnieuw een verbod voor taxi’s bij superchargers in Amsterdam, en hiervoor gebruiken ze ik citieer ‘
Laadstation Amsterdam Zuid-Oost
Tesla is voomemens om (verkeers)veiligheidsmaatregelen te nemen omtrent het gebruik van de Superchargers op haar vestiging te Amsterdam Zuid-Oost. ’ .
Zoals de meeste van u weten zijn er inmiddels 12 laders op Schiphol geplaatst die ongebruikt blijven omdat Tesla contracten biedt aan de taxi rijders die op geen mogelijke wijze redelijk zijn .
De voorstel van tesla is :
Geen gebruik maken van supercharger Amsterdam + 50km om Amsterdam verbod op gebruik supercharger’s ( Inclusief toekomstige supercharger Leiden en Breukelen) + betaald superchargen op Schiphol tegen een tarief van 30 cent per kw.
Aan alle tesla rijders ik snap alle frustraties die ontstaat door alle taxi’s die Amsterdam staan te laden maar het is voorlopig niet anders zolang tesla