Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Andere FEV's

This site may earn commission on affiliate links.
Die Bently heeft wel "Tesla-heupen" :smile:
Alle voer- vaar- en vliegtuigen met gunstige aerodynamische eigenschappen hebben de grootste breedte en liefst ook de hoogte achteraan. Een ontwerper probeert zo lang mogelijk een zogenaamde laminaire luchtstroming langs het voertuig te creëren. Daartoe moet de breedte, en ook de hoogte van voor tot achter continue toenemen. De lucht blijft continue naar buiten gedrukt worden en blijft daardoor laminair. Zou de grootste breedte meer naar voren liggen, dan verloopt de luchtstroming voorbij het breedste punt turbulent. En turbulente lucht veroorzaakt een twee tot drie keer zo hoge weerstand.
Daarom heeft onze Tesla zo'n lage neus en zulke brede heupen.
 
Last edited:
Zeg, er moeten wel voetballers in rijden hé... :tongue:
Voetballers in een EV - dat is alles wat we nodig hebben om het nog wat meer onder de aandacht te krijgen.

Verder is deze foto van het conceptmodel, altijd een stukje opzichtiger. Ik verwacht ook niet dat de autonome Mercedes die recent is getoond uiteindelijk zo in productie genomen wordt.
Ow ja idd laat die voetballers alsjeblieft in een elektrische Bentley gaan zitten, dan wordt ik snachts niet meer wakker als ze hier voluit tussen de drempels hun Bentley V8 (V12?) uitproberen (blijkbaar woon ik op hun route naar huis of zo)... Klinkt fantastisch hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik schrik liever helemaal niet wakker...
 
Ow ja idd laat die voetballers alsjeblieft in een elektrische Bentley gaan zitten, dan wordt ik snachts niet meer wakker als ze hier voluit tussen de drempels hun Bentley V8 (V12?) uitproberen (blijkbaar woon ik op hun route naar huis of zo)... Klinkt fantastisch hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik schrik liever helemaal niet wakker...

Tja... sjieke buurt bij het Eindhovens Kanaal is natuurlijk vragen om Bentley Buren...:biggrin:
Vroeger stond daar overigens ook nog wel eens een 5.7 Hemi 300C geparkeerd meen ik me te herinneren:rolleyes:
 
Vraagje: mag je volgens de regels een aanhangwagen (< 750kg) achter een i3 met rex hangen?

Ik mag volgend jaar een nieuwe bedrijfswagen kiezen en zie een i3 misschien wel zitten naast een Tesla (Tesla past natuurlijk niet binnen budget). Maar af en toe vervoer ik ook wel wat met een aanhangwagen en ik zou het vervelend vinden om dan steeds iemand te moeten lastigvallen.
 
Ow ja idd laat die voetballers alsjeblieft in een elektrische Bentley gaan zitten, dan wordt ik snachts niet meer wakker als ze hier voluit tussen de drempels hun Bentley V8 (V12?) uitproberen (blijkbaar woon ik op hun route naar huis of zo)... Klinkt fantastisch hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik schrik liever helemaal niet wakker...

Eh. Goedboerende aannemers doen dat helaas ook. Woon helaas tussen hun huis en de stamkroeg... [emoji16]
 
Ik kan niet wachten tot we wat te kiezen krijgen. Nu is er alleen Tesla en die is prima. Maar als er een paar echte alternatieven komen wordt de Tesla ook nog beter:smile:. En ik hou nu eenmaal van een beetje afwisseling.

Als er nog maar de helft iq die het van de tekenplank tot op de productieband halen is het al een succes.
 
En die stroomlijn. Kan toch nooit echt ideaal zijn??
Het beoordelen van de stroomlijn van een auto is heel erg moeilijk. Een super gestroomlijnde BMW i8 lijkt een betere stroomlijn te hebben dan onze Model S. Dat is niet zo. De BMW heeft een weerstandscoëfficiënt van 0,28, onze S heeft 0,24. Het is ook opvallend dat het formaat van de auto er minder toe doet dan de stroomlijn. Zo heeft onze grote Model S een gunstiger CW waarde dan bijv. een Nissan Leaf. Dit ondanks het feit dat de Nissan Leaf kleiner is en een flink kleiner frontaal oppervlak heeft.
Ogenschijnlijk kleine details kunnen een heel grote impact hebben op de stroomlijn. Een speciaal gewelfd randje bij de wielkasten kan de weerstand met 10% verlagen. Een belangrijk voordeel van onze Model S is dat er weinig lucht via roosters door de auto geleid wordt. De koellucht bij ICE voertuigen die via de radiator binnenkomt is verantwoordelijk voor een groot deel van de totale weerstand.