Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Andere FEV's

This site may earn commission on affiliate links.
Ook zo'n ding waar je nooit meer iets van hebt gehoord: de Quant
http://www.duurzaamnieuws.nl/elektrische-superauto-met-accu-op-zout-water/

Hey! Falcon Wing Doors :smile:

Google deze eens, de zelfverklaarde geleerde achter Quant is een oplichter pur-sang...

En nu in het juiste topic :
lang geleden dat er een nieuwe Tesla-killer is voorgesteld.
Zou Powerpoint defect zijn ?


In elk geval wel een nieuwtje van Audi : Audi Brussels bouwt Tesla-rivaal | De Tijd
 
Was de BMW i6 hier al voorbij gekomen?

BMW i6 Crossover likely to arrive in 2020

BMW richt zich op Li-Po batterijen...fijne energie-dichtheid, razend snel opladen en razend snel ontladen, maar ook enorm onstabiel weet ik uit ervaring. Maar goed, het is nog geen 2020; wellicht verzint men bij BMW hier iets op.

Goed nieuws! Ben heel benieuwd naar de Li-Po batterij die ze hiervoor gaan gebruiken. Ik heb in mijn laptop een Li-Po batterij en die doet het geweldig. (nu doe ik ook wel mijn best om de batterij goed te behandelen, dank aan jpet voor de vele tips en informatie daaromtrent!)
 
Was ik toch bijna Saab vergeten, oh wacht. NEVS!

Met deze elektrische modellen komt Saab|Saab| Telegraaf.nl

en First NEVS EV in 2017, 4 new models coming 2018 - SaabBlog.net

Een elektrische spijker!

Saab+93+NEVS.jpg

WP_20151210_15_28_59_Rich_LI__highres.jpg
 
Ik ben heel benieuwd wat straks uit die Zweedse fabriek gaat rollen. Volgens mij gaan we daarvan weinig of niets van zien hier. Hier zitten we niet te wachten om het oude model Saab 9-3. Voor de rest zie ik alleen nog maar schetsen. Niet echt veelbelovend.

Helaas niet. Heb n zwak voor t merk. Tijdens en na m'n studententijd best n tijd in die oude 900 turbo modellen gereden.
 

Mooi! Hoe meer des te beter. Ik heb daarnaast begrepen dat autofabrikanten voor hun gehele modellenreeks een gemiddelde CO2-uitstoot limiet hebben. Dus als een elektrische auto tot het aanbod hoort, compenseert dat een flinke V8/V12. Dit zal ook zeker bijgedragen hebben aan dit besluit.
 
er zit bij Aston Martin een goed verhaal achter dat verder gaat dan alleen maar compliancy, lees deze blogpost/interview met de CEO:
"So would you rather listen to the sound of an inline-four, or would you rather listen to silence? My hypothesis is if you can have fabulous acceleration, a visceral experience, and silence, it’s almost as beautiful as the sound of a V-12. I just think that visceral experience is much higher if it’s silent than if it’s an I-4."
http://blog.caranddriver.com/rapide...eloping-electric-rapide-with-1000-horsepower/

Ja klopt, maar (ik ben nogal optimistisch hierover :smile:) dit is wel het eerste stapje (voor een merk als Aston Martin) naar duurzamere auto's en elektrische auto's.
 
er zit bij Aston Martin een goed verhaal achter dat verder gaat dan alleen maar compliancy, lees deze blogpost/interview met de CEO:
"So would you rather listen to the sound of an inline-four, or would you rather listen to silence? My hypothesis is if you can have fabulous acceleration, a visceral experience, and silence, it’s almost as beautiful as the sound of a V-12. I just think that visceral experience is much higher if it’s silent than if it’s an I-4."
http://blog.caranddriver.com/rapide...eloping-electric-rapide-with-1000-horsepower/
Inderdaad, hij is er serieus mee bezig, E.

Diezelfde Andy Palmer, CEO van AM, haalde bij zijn aantreden eind 2014 meteen een nieuwe communicatie man binnen. Zijn vroeger kameraad bij Nissan, Simon Sproule, was toen net een paar maanden VP Communications bij Tesla Motors. Sproule werd bij TM opgevolgd door de huidige VP Global Communications Ricardo Reyes. (Had ook Martian Communications kunnen zijn, want wie heeft ooit iets van hem gehoord of gezien?)
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ