Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Apple en Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Als je het techpakket hebt blijft de navigatie in je dashboard gewoon werken. Die maakt namelijk geen gebruik van 3G maar van de onboard kaarten.

Er wordt hier veel geklaagd over de navigatie. Ik moet zeggen dat ik er nauwelijks problemen mee heb. Net tijdens de lunch nog een gesprekje van wat medewerkers over hun TomTom opgevangen. Zij zetten die vaak al even van te voren aan omdat het zolang duurt voordat ie opgestart is of voldoende satellieten vindt om de locatie te bepalen. Ook als er fout gereden wordt schijnt het soms zo lang te duren voordat er een nieuwe route berekent is dat men de auto maar even langs de weg parkeert totdat de TomTom ook zo ver is... Zullen wel verouderde modellen zijn denk ik.

Dat zijn inderdaad verouderde modellen.
Bij TomTom op m'n iphone duurt het een paar tellen om een nieuwe route te berekenen.
 
Sorry, maar de beurswaarde van Tesla mag dan wel enorm veel zijn, het is qua merk een dwerg, nee een mini-dwerg vergeleken met de grote automerken. Nu alle grote merken serieus aan de slag gaan met EV (Porsche, Audi, Mercedes etc) en er al geruchten gaan dat Google en Apple zelf auto's willen bouwen denk ik dat het helemaal niet zo onverstandig is om als Tesla door Apple tw worden overgenomen. Dat geeft je een enorme slagkracht, een (bijna) on-uitputtende berg geld om de productie te vergroten, modellen als de III eerder op de markt te brengen en bestand te zijn dus tegen de grote merken. Ik denk dat Elon zo slim zal zijn om zijn gigafactory er buiten te houden en zich volledig zal gaan richten op de accu's en zelfs mogelijk accu's voor iPhone, iPad, iWatch en alle andere i dingen met accu's exclusief te mogen leveren als "part of the deal" Hij heeft igg de ogen van velen geopend, en aangetoond dat het kan....maar zakelijk gezien zal het moeilijk worden als je niet door bijvoorbeeld een Apple zal worden overgenomen.... Jongensdroom accomplished... nu verder.
 
Sorry, maar de beurswaarde van Tesla mag dan wel enorm veel zijn, het is qua merk een dwerg, nee een mini-dwerg vergeleken met de grote automerken. Nu alle grote merken serieus aan de slag gaan met EV (Porsche, Audi, Mercedes etc) en er al geruchten gaan dat Google en Apple zelf auto's willen bouwen denk ik dat het helemaal niet zo onverstandig is om als Tesla door Apple tw worden overgenomen. Dat geeft je een enorme slagkracht, een (bijna) on-uitputtende berg geld om de productie te vergroten, modellen als de III eerder op de markt te brengen en bestand te zijn dus tegen de grote merken. Ik denk dat Elon zo slim zal zijn om zijn gigafactory er buiten te houden en zich volledig zal gaan richten op de accu's en zelfs mogelijk accu's voor iPhone, iPad, iWatch en alle andere i dingen met accu's exclusief te mogen leveren als "part of the deal" Hij heeft igg de ogen van velen geopend, en aangetoond dat het kan....maar zakelijk gezien zal het moeilijk worden als je niet door bijvoorbeeld een Apple zal worden overgenomen.... Jongensdroom accomplished... nu verder.

Alle grote merken hebben volgens mij hetzelfde probleem als tesla nu ook heeft namelijk dat er geen betaalbare batterijen in grote getalen beschikbaar zijn om massaal elektrische auto's te produceren. Tesla heeft samen met panasonic de kennis in huis om daar verandering in te brengen en ze zijn daar volop mee bezig. Wat doen de andere fabrikanten om aan batterijen te komen? Volgens mij nog weinig grootschaligs/concreets. Volgens mij heeft Tesla zat geld om net zo snel te schalen als ze zelf willen, veel sneller als elk jaar de productie verdubbelen wil je lijkt me toch ook niet. Elon musk heeft verder herhaaldelijk gezegd dat ie net zolang aan het roer blijft totdat de model 3 gemassproduced wordt, volgens mij is dat 2020. Wat mij betreft mag ie daarna weg om te focussen op 't coloniseren van Mars :)
 
Heeft iemand enig idee van de cash die Elon voor zijn andere projecten kan inzetten als Apple Tesla Motors van de beurs haalt? Zeg even voor het gemak tegen $ 250 per aandeel. (25% premie op de huidige koers)
 
Heeft iemand enig idee van de cash die Elon voor zijn andere projecten kan inzetten als Apple Tesla Motors van de beurs haalt? Zeg even voor het gemak tegen $ 250 per aandeel. (25% premie op de huidige koers)

Z'n andere grote project spacex is inmiddels al geld aan het verdienen en als het binnenkort lukt om een falcon 9 te laten landen wordt de marge zo groot dat dat ook 1 grote cashcow wordt. Dus zo hard is er geen geld nodig. Voor 250$ per aandeel de boel verkopen op korte termijn geloof ik in ieder geval helemaal niks van.
 
Elon zou bijna 1/3 van de aandelen hebben.
momenteel (193$) is Tesla 24,34 miljard dollar waard.

24,34 miljard..... Dat is toch niet realistisch jongens? 24.000 miljoen en nog geen 70.000 voertuigen verkocht?? Dat is meer dan 300.000 euro per verkochte S. Dus het is voornamelijk waarde gebaseerd op wat er verwacht gaat worden. Tesla wil in 10 jaar 500.000 auto's op de markt brengen. Een jaaromzet van nog geen 3 miljard tegen een jaaromzet van 150 miljard van de Volkswagen groep.... En die heeft een beurswaarde van 46 miljard. Dubbele waarde en 50x de omzet.... Do the math...
 
Heeft iemand enig idee van de cash die Elon voor zijn andere projecten kan inzetten als Apple Tesla Motors van de beurs haalt? Zeg even voor het gemak tegen $ 250 per aandeel. (25% premie op de huidige koers)

Op de Forbes lijst met miljardairs staat hij op de 103de plaats. Zijn persoonlijke net worth zou op dit moment iets meer dan 10 miljard USD zijn.
Hij bezit 32% van de Tesla aandelen (35.001.294 stuks), 25% van de Space X aandelen en 28% van de Solar City aandelen.

Als hij zijn Tesla aandelen verkoopt voor $250, levert hem dat 8,75 miljard USD op (even slikken en niet vergeten te ademen).
 
Bij die koers kan Elon dus al richting 10 miljard $ cashen. Er moeten tenslotte ook nog een Hyperloop en een Marsshuttle komen.
Ik sluit het niet uit en in de capabele handen van JB komt het vast goed met Tesla Motors onder Apple. En ruil ik met een gerust hart de P85+ om in een P110D tegen die tijd... (van de koerswinst op TSLA)
 
Bij die koers kan Elon dus al richting 10 miljard $ cashen. Er moeten tenslotte ook nog een Hyperloop en een Marsshuttle komen.
Ik sluit het niet uit en in de capabele handen van JB komt het vast goed met Tesla Motors onder Apple. En ruil ik met een gerust hart de P85+ om in een P110D tegen die tijd... (van de koerswinst op TSLA)

Na zijn uitspraak tijdens de laatste conf call gaat hij maar rusten als hij met Tesla de beurskapitalisatie van Apple heeft bereikt. Waarom zou je cashen aan $250 als je dat een paar jaar later aan $700 kan doen? :cool:
 
...Waarom zou je cashen aan $250 als je dat een paar jaar later aan $700 kan doen? :cool:
Om in die 'paar jaar' zijn andere prioriteiten voorrang te geven. Ik ben niet op de hoogte van zijn exacte biografie, maar stel me zo voor dat hij zijn eerdere exits (Paypal) ook niet tegen de maximaal te verwachten koers deed.
Zoals gezegd redt Tesla Motors het ook wel zonder hem.
 
Best lastig hoor om al die aandelen te verkopen zonder koersval , zeker als de verkoper Elon Musk heet.

Er zijn allerlei scenario's mogelijk. Elon kan zijn pakket verkopen aan Apple en de float blijft gewoon wat hij is. Of Apple kan een bod doen om Tesla over te nemen en van de beurs te halen. Dan gaan ze flink wat op tafel moeten leggen want no way dat ze er met een bod van $250 zullen geraken.

Je hebt een punt dat het verdwijnen van Musk niet zonder slag of stoot zal passeren. Zonder Musk is het bedrijf niet meer hetzelfde. Die transitie zullen ze heel goed moeten voorbereiden.