Het gaat er meer om dat er bij de balie de mogelijkheid is om om het computersysteem heen te werken.
Helaas is die mogelijkheid in Tilburg ook verdwenen; Waar staan bij de balie 2 iPads, plus vaak nog andere verwarde klanten. Ik vind dat ècht niet kunnen.
Goeie tip. Wat laat, maar voor een eventuele volgende keer wel handig. Ik zal ze eens bellen.
Update
Woensdagmiddag was mijn auto klaar om opgehaald te worden. Dat zou eigenlijk de vrijdag ervoor al het geval zijn, maar onderbezetting, vakanties, ziektes, etc. Ze vonden zelf ook wel dat ze dat vooraf even hadden mogen melden, want ik had er een paar dagen eerder al naar gevraagd en ze hadden nog gezegd dat het de bedoeling was dat ze dat zouden gaan halen, waarop ik nog geantwoord had dat ik beide goed vind, als ik het maar tijdig weet.
Anyhow, over de reparatie; Ik heb helaas geen nieuw accu gekregen. Volgens geruchten in andere threads hier, doen ze dat wel eens, als er geen refurbished accu’s meer beschikbaar zijn.
De capaciteit van mijn refurbished pack is òf exact de capaciteit die ik had, òf net wat minder: Tussen de 310 en 320km
indicated bij een 90% lading. Ik heb wel het idee dat hij wat sneller zelf-ontlaadt. Ik had gehoopt op wat meer capaciteit, maar ik voel me niet echt te kort gedaan.
Maar waar ik zelf wel ongelofelijk van baal is dat ik mijn auto met schade terug heb gekregen. Ten eerste is hij verschrikkelijk vies: Hij stonk van binnen naar een autosloperij en ik kon het stuur niet vastpakken zonder er zwarte handen van te krijgen, het handvat van het bestuurdersportier had zwarte vlekken, en één alcantare wang van de bestuurdersstoel is zwart. Maar wat nog veel erger is; Er zit een vouw in mijn frunk. En ik weet zeker dat die er niet inzat toen de auto werd opgehaald, want enkele dagen daarvoor heb ik daar nog kalkvlekken, gelekt van een brug in Rotterdam, af staan poetsen.
Nu kan ik me niet voorstellen dat ze dat bij Tesla gedaan hebben. Het is waarschijnlijk de sleper van Gijsbers, die bij het ophalen al als een gorilla aan de nose-cone heeft staan rukken, om mijn auto open te krijgen. Terwijl ik expliciet heb aangegeven dat de auto niet open kon, en dat ze hem op karretjes onder de wielen van zijn plek moesten halen.
Dus nu zal het getouwtrek wel beginnen; Gijsbers zal zeggen dat Tesla het gedaan heeft, en Tesla zal Gijsbers de schuld geven. Bij de
handover tussen die twee was ik niet aanwezig. Ik heb vooraf Tesla nog wel gevraagd extra naar de nose-cone te krijgen om te bepalen of de gorilla niets gesloopt heeft, maar blijkbaar hebben ze daarbij de vouw niet gezien. Dàt, of hij is alsnog bij Tesla ontstaan.
Zo zag mijn poetsdoek eruit na alleen het stuurwiel schoongemaakt te hebben. En de vouw is te zien aan de reflectie van het raam. Ik vroeg me eerst af hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben, maar waarschijnlijk hebben ze er een deuk ingeduwd bij het sluiten van de frunk.