Zou kunnen inhouden dat je 12V batterij slecht aan het worden is. Deze wordt een paar keer per dag bijgeladen vanuit de hoofdbatterij.
Nee, de 12V batterij is nieuw.
Geen probleem wat mij betreft, was gewoon antwoord op de vraag van @MindBender .
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zou kunnen inhouden dat je 12V batterij slecht aan het worden is. Deze wordt een paar keer per dag bijgeladen vanuit de hoofdbatterij.
Neen, je betaalt voor een refurbished.Je betaalt toch de ”hoofdprijs“?
Mijn Model S verliest 2 kWh per 24 uur.
Gemeten over enkele maanden waarin hij stil stond, met de dashcam uit en er geen contact met de auto gemaakt werd via de app.
Het zoveelste bewijs dat de ontwikkeling bij Tesla bepaald niet stilstaat.
Zou kunnen inhouden dat je 12V batterij slecht aan het worden is. Deze wordt een paar keer per dag bijgeladen vanuit de hoofdbatterij.
Waarom krijg je bij een refurbished pack dezelfde range/capaciteit als het moment waarop hij overleden is?
Je betaalt toch de ”hoofdprijs“?
Neen, je betaalt voor een refurbished.
Kan je dan ook een geheel nieuwe krijgen?Neen, je betaalt voor een refurbished.
Nee, nee, nee.Kan je dan ook een geheel nieuwe krijgen?
En refurbished, so? Een gereviseerde motor is toch ook zo goed als nieuw?
Gaat men dan echt de capaciteit softwarematig afknijpen?
Is de refurbish prijs dan ook afhankelijk van de capaciteit/range op het moment van overlijden?
Kan je dan ook een geheel nieuwe krijgen?
En refurbished, so? Een gereviseerde motor is toch ook zo goed als nieuw?
Gaat men dan echt de capaciteit softwarematig afknijpen?
Is de refurbish prijs dan ook afhankelijk van de capaciteit/range op het moment van overlijden?
Ik krijg nu een beetje het idee dat dat ze mijn goeddeels versleten en defect versnellingsbak hebben vervangen door een andere goeddeels versleten en defect versnellingsbak, waarvan ze het defecte lager het omgewisseld met een niet-defect exemplaar uit een derde goeddeels versleten en defect versnellingsbak. Dat is geen refurbishement. Dat is niet eens repareren; dat is oplappen
Update
Als ik mijnnieuwerefubishedopgelapte accu 's nachts tot de gebruikelijke 90% laadt, heb ik niet zelden als ik 's ochtends wegrij, nog maar 87% over. Dat verlies lijkt misschien niet veel, maar het is over hooguit 5 uur tijd. De ontlaadsnelheid neemt daarna wel af, maar blijft relatief hoog. Gezien mijn eigen accu dat - voordat hij defect ging - niet had, heb ik dat gemeld. Er zit immers garantie op de accu.
Sinds 3e Kerstdag staat mijn auto nu bij Tesla. Ik heb keurig vervangengd vervoer gekregen, dus dat het wat langer duurt is geen probleem. Er is gevraagd akkoord te gaan met twee opeenvolgende cost estimates, voor het geval dat het probleem niet aan de accu ligt, maar bijvoorbeeld aan een App die de auto continue wakker maakt. Ik ben daarmee akkoord gegaan, want ik gebruik alleen de officiele Tesla App, en dan ook nog maar op 1 telefoon.
Gisteren werd ik gebeld: Ze kunnen het probleem ondanks vele uren diagnose niet vinden. Ze kunnen niet vaststellen dat het aan de accu ligt, maar ook niet dat het daar niet aan ligt. Ik vind het raar dat dit zo lastig te diagsnostiseren is: Zelf zou ik een current-clamp om de hoofdtoevoer van de accu zetten, met een datalogger eraan, om te zien of de verloren stroom eruit komt, of erin blijft. Als je weet waar je moet zijn, lijkt me dat niet zoveelw werk.
Maar blijkbaar heeft Tesla het 'opgegeven': Het probleem geconstateerd, maar de oorzaak is niet gevonden, laat staan opgelost. De kosten bedragen rond de 1000 Euro. Wat vinden jullie daar van?
Niet alleen zonder oplossing; Ook zonder diagnose. Er wordt gewezen naar mijn bijzondere configuratie; Ik heb namelijk een paar jaar geleden de MCU laten vervangen voor de modernere variant en ze vermoeden dat die de auto vaker dan gebruikelijk wakker maakt. Ze hebben 4 vergelijkbare gevallen, zeggen ze. En dat geloof ik natuurlijk best, maar; Met mijn oude accu had ik dit probleem niet. En wat is de garantie op die accu waard, als het me 1000 Euro kost als ik daar aanspraak op maak?Je moet 1000 euro betalen zonder oplossing? Daar zou ik niet mee accoord gaan.
Aan naar de verbruiksmeter die ik voor mijn laadpaal heb zitten kijk, lijkt het er echt wel op dat hij tot de ingestelde 90% laadt.Je zou TeslaFi kunnen gebruiken om te zien wat er na het laden gebeurt. Je kunt dan zien tot hoeveel procent de auto daadwerkelijk laadt. Je kunt zien of de auto gaat slapen of wakker blijft. Je ziet wat het percentage is als je wegrijdt. En je kunt zien of/dat de auto niet meer bijlaadt als hij onder de 90 procent zakt.
Ja, dat wel; Ik heb uit goodwill een leenauto gekregen. En zo reken ik mezelf maar rijk: Als ik al die tijd een auto had moeten huren, was ik alleen daar al meer aan kwijt geweest.Extreem lange tijd binnen geweest voor geen diagnose in ieder geval, dat is bijna twee maanden?
Die €1000 was voor diagnose of zit daar de leenauto ook in?
3% verbruik kan op verschillende manieren te verklaren zijn en misschien konden ze het issue niet reproduceren.Update
Als ik mijnnieuwerefubishedopgelapte accu 's nachts tot de gebruikelijke 90% laadt, heb ik niet zelden als ik 's ochtends wegrij, nog maar 87% over. Dat verlies lijkt misschien niet veel, maar het is over hooguit 5 uur tijd. De ontlaadsnelheid neemt daarna wel af, maar blijft relatief hoog. Gezien mijn eigen accu dat - voordat hij defect ging - niet had, heb ik dat gemeld. Er zit immers garantie op de accu.
Sinds 3e Kerstdag staat mijn auto nu bij Tesla. Ik heb keurig vervangengd vervoer gekregen, dus dat het wat langer duurt is geen probleem. Er is gevraagd akkoord te gaan met twee opeenvolgende cost estimates, voor het geval dat het probleem niet aan de accu ligt, maar bijvoorbeeld aan een App die de auto continue wakker maakt. Ik ben daarmee akkoord gegaan, want ik gebruik alleen de officiele Tesla App, en dan ook nog maar op 1 telefoon.
Gisteren werd ik gebeld: Ze kunnen het probleem ondanks vele uren diagnose niet vinden. Ze kunnen niet vaststellen dat het aan de accu ligt, maar ook niet dat het daar niet aan ligt. Ik vind het raar dat dit zo lastig te diagsnostiseren is: Zelf zou ik een current-clamp om de hoofdtoevoer van de accu zetten, met een datalogger eraan, om te zien of de verloren stroom eruit komt, of erin blijft. Als je weet waar je moet zijn, lijkt me dat niet zoveelw werk.
Maar blijkbaar heeft Tesla het 'opgegeven': Het probleem geconstateerd, maar de oorzaak is niet gevonden, laat staan opgelost. De kosten bedragen rond de 1000 Euro. Wat vinden jullie daar van?
Van 36% naar 32% in anderhalf uur |
Ze zeiden dat ze het konden reproduceren, maar dat ze niet konden bewijzen dat het wèl of nìet aan de accu lag.3% verbruik kan op verschillende manieren te verklaren zijn en misschien konden ze het issue niet reproduceren.
Ik heb geen andere verbruikers dan wat fabrieksstandaard is. De dashcam is al niet meer ingeplugd sinds de accu vervangen is.Nadat ik de MCU2 had laten installeren was het verbruik ook significant hoger. Tesla heeft toen veel onderzoek gedaan, overigens nadat ik alle potentiële verbruikers had verwijderd zoals Teslamate.
Dat zal vast zo zijn, maar de MCU2 is compatible, of niet compatible. En als je geen keuze hebt, omdat je MCU1 defect is en niet meer geleverd kan worden, kan extra zelfontlading een afweging zijn. Maar mijn MCU1 was helemaal in orde en de MCU2 upgrade was was dus puur recreatief; Als ik daarbij de waarschuwing voor een hogere zelfontlading had gekregen, had ik daar nooit voor gekozen.De MCU2 gaat anders om met energiemanagement maar daar is een software update voor geweest wat enigszins helpt. Nu weet ik niet welk model jij rijdt. Die van mij staat in de signature.
Nee, want die is tegelijkertijd met de HV accu vervangen. Dat schijnt redelijk standaard-procedure te zijn.Een andere mogelijkheid is dat de 12V op het kritische moment van vervanging aan het komen is.
Wat dat ook met een nèt vervangenDrie jaar geleden had ik bijvoorbeeld:
Van 36% naar 32% in anderhalf uur
Wat me het meeste dwars zit, is dat er voor een klacht van een accu met garantie bijna 7 uur aan ‘generic diagnosis’ in rekening wordt gebracht, zonder dat er een diagnose gesteld is.Daarna eigenlijk niks vreemds meer.
Is het opgelost door de software? Zou kunnen maar het blijft vaag.