Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Auto wassen

This site may earn commission on affiliate links.
Bovenaan zie je duidelijk dat het water een film wil vormen, en niet weg loopt. Er is absoluut geen was meer over, en zou me niet verbazen moest je daar met wat kleien nog wat vuil vanaf kunnen halen. Het oppervlak na het wassen zal ook absoluut niet glad aanvoelen.

Zout en pekel zal daar niet speciaal extra tegenwerken. Wat jij hebt is nu gewoon een auto met klassieke blanke laag die al 8 maanden vuil heeft zitten opnemen. Enkel iets zoals een keramische coating zal je na meerdere jaren nog effect zien hebben.
 
heb je trouwens weleens een clay mitt gebruikt ipv klei wooter? ik gebruikte altijd klei, maar wil voor de golf van mn vrouw even snel de lak schoonmaken (voelt echt mega ruw).

mn eigen auto met ppf en keramische coating is nog zo glad als een spiegel 😀
 
heb je trouwens weleens een clay mitt gebruikt ipv klei wooter? ik gebruikte altijd klei, maar wil voor de golf van mn vrouw even snel de lak schoonmaken (voelt echt mega ruw).

mn eigen auto met ppf en keramische coating is nog zo glad als een spiegel 😀
Nee geen ervaring met een Clay Mitt, maar ik kan het voordeel van het niet meer laten vallen wel begrijpen. Maar een goeie clay moet je natuurlijk regelmatig omvouwen omdat je niet met vers vuil in je lak gaat schrobben.

Maar claying was iets wat ik deed toen in nog een twintiger was. Tijd en goesting genoeg. Daarna wat meer budget, en mocht een detailer het voor me oplossen 😂. En keramische coating is echt wel een godsgeschenk... Afspoelen, met de mitt erover en weer gewassen.
 
Ja hier de S ook vanaf de aanschaf in 2017 met keramische coating behandeld. Het polijsten eraan voorafgaand was nog het meeste werk. Om het jaar nabehandeld. De mitt doet zijn lichte werk en de redmulticoat is nog even helder als toen. Naast kleur- en leeftijdsgenoten gezet denk je dat de mijne in een lichtere, fellere kleur is gespoten.