Arnout 2904
Member
Een van mijn vorige auto's was een Passat met chromen dakrails. Die had dat ook.
Ik haalde het weg met "blue-b-gone"
Ik haalde het weg met "blue-b-gone"
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Met zuiver regenwater. Wel voor de winter gesimoniseerd.Ik heb deze week een nieuw wasmiddel gekocht. Het groene is nieuw, het blauwe gebruik ik al jaren. Het resultaat mag er zijn.
View attachment 640558
Bij mijn auto zie ik hetzelfde, geen idee wat de oorzaak is.Vraag. Aan de achterrand van de achterdeuren verzamelt zich na een tijdje zoveel vuil dat het goed zichtbaar wordt. Is dat een gevolg van turbulentie of luchtlekkage vanuit de cabine? Heeft het met de afstelling van de deuren te maken? En kan het, afgezien van een regelmatig emmertje sop, vermeden worden?View attachment 902904
Hier ook. Sommige plekjes krijg ik er al niet meer van af. Maar ik heb dan ook weinig geduld.Nu we het toch over wassen hebben. Ik vind mijn MY pearl wit moeilijk te wassen. Nog nooit zo hard op een auto moeten schrobben om het vuil er af te krijgen.
Ik behandel hem 2 keer per jaar met een was van Meguiar’s. Normaal spoelt het vuil er dan heel vlot af, maar nu dus niet.
1 mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat het nederlandse strooizout een andere samenstelling heeft dan het Belgische en het vuil bindt. Ik rij de laatste tijd vaker in NL.
Was is pas de eindlaag. Als de lak zelf vol vuil zit, dan ga je het oppervlak niet met een wax veel gladder kunnen maken.Nu we het toch over wassen hebben. Ik vind mijn MY pearl wit moeilijk te wassen. Nog nooit zo hard op een auto moeten schrobben om het vuil er af te krijgen.
Ik behandel hem 2 keer per jaar met een was van Meguiar’s. Normaal spoelt het vuil er dan heel vlot af, maar nu dus niet.
1 mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat het nederlandse strooizout een andere samenstelling heeft dan het Belgische en het vuil bindt. Ik rij de laatste tijd vaker in NL.
De wagen wordt gewassen voor het waxen. Na het waxen zou het vuilWas is pas de eindlaag. Als de lak zelf vol vuil zit, dan ga je het oppervlak niet met een wax veel gladder kunnen maken.
Maar de werking van wax is na 2 weken vaak weer weg, en het vuil dat je er niet af gepoetst had voor de wax, blijft erop zitten.De wagen wordt gewassen voor het waxen. Na het waxen zou het vuil
In principe niet meer op de laklaag mogen geraken.
Daarom nam ik een witte. Zwart is de mooiste kleur, maar enkel op de dag dat hij gewassen is.Ik vind een witte auto niet zo moeilijk om schoon te maken, heb je al eens een metallic blauwe gewassen? Bij een witte zie je waar je geweest bent maar bij zo'n blauwe lijkt ie schoon als hij nat is en vergeet je dus heel makkelijk stukjes.
Tangier Orange was tot nu toe de beste kleur voor mij, daar kon ik veel mee rijden zonder dat je dacht dat hij vies was, mijn witte is eigenlijk alleen schoon na het wassen tot voor de eerste keer gebruiken.