Ik heb zeer vaak dat AP bij een lane change even kort remt. Heel erg irritant, een korte break test voor je achterligger die juist gas geeft omdat jij net je knipper aan zet. Waarom AP dit doet geen idee maar het gebeurd wel erg vaak.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nee. Software kan je altijd verbeteren dus ik zie ze niet met een versie uitkomen waar naast de camerasuite ook nog een extra traditionele regensensor gaat zitten.Heeft de Model3 weer een traditionele regensensor met infrarood LED (nu blijkt dat de camera Beta versie niet goed werkt) ?
Aan 90 achter een vrachtwagen hangen om de volgende afrit te nemen, en eens de afrit op, accelereren naar 120 omdat dat je autopilot-snelheid was? Een rotonde naderen en je voorligger gaat de rotonde op en je neemt het stuur, waarop de auto wil accelereren naar je AP-snelheid?Ik ben nog geen enkel scenario tegen gekomen waarbij het wenselijk was dat hij dan ook de CC aanpast als ik het sturen zelf overneem.
Afhankelijk van de afrit wil je weer acceleren of je moet zelf je snelheid instellen.Aan 90 achter een vrachtwagen hangen om de volgende afrit te nemen, en eens de afrit op, accelereren naar 120 omdat dat je autopilot-snelheid was?
Wat is het probleem? Geen. precies...Een rotonde naderen en je voorligger gaat de rotonde op en je neemt het stuur, waarop de auto wil accelereren naar je AP-snelheid?
Als ik dat zou willen dan ben ik mans genoeg om dat zelf aan te passen.Nu schakelt ie naar je snelheid die je had op het moment dat je aan je stuur draait.
Waar het mis loopt is dat als je te lang wacht met van rijvak wisselen, en je aan 100 achter een voorligger zit en dan handmatig van rijvak wisselt, waardoor de auto niet automatisch naar 120 accelereert.
Wel, de plotselinge acceleraties zijn eruit dus ik vind het vloeiender rijden.
Het enige wat gebeurt is dat je ACC-snelheid wordt ingesteld op de snelheid die je had toen je door zelf draaien aan het stuur AP deactiveerde. Je valt toch niet stil?Stilvallen terwijl iedereen verwacht dat je gaat accelereren is ook niet zo bevorderlijk.
Ik rij liever dat ik zelf een beetje acceleratie bij kan geven dan dat ik een acceleratie moet onderbreken door op de rem te duwen. Smaken verschillen.
Ik ben akkoord dat het beter zou zijn als je dit in kon stellen.
Het enige wat gebeurt is dat je ACC-snelheid wordt ingesteld op de snelheid die je had toen je door zelf draaien aan het stuur AP deactiveerde. Je valt toch niet stil?
Ben je zeker dat je je richtingaanwijzer liet aanstaan tot wagen in nieuwe rijbaan was (of toch minstens voor meer dan de helft in nieuwe rijbaan was)? Ik vergeet dat soms en dan overkomt me ook dat AP zich "bedenkt", tot grote verschikking van mezelf (en mogelijk eindeloos geleuter van medepassagiers, als die er zijn, over hoe slecht AP is...)
Ik zelf houd hem half ingedrukt tot deze klaar is. Helaas heeft de S/X geen soft touch knipper zoals de 3.Ik laat de richtingsaanwijzer aan staat tot ik in het andere rijvak zit. Echt door de weerstand van de pook duwen, niet simpelweg een tikje zodat die 3 keren knippert.