mennohvandijk
Member
ik snap u ook niet echt.
Gisteren een toer van totaal een kleine 500km gedaan. waarvan ik 80% tot 90% op autopilot heb gereden.
Van zodra de auto 2 lijnen ziet, rij ik op autopilot:smile:
Ach, ieder z'n mening. Ik rijd een classic, dus heb, buiten een aantal uren, nog niet heel veel met AP gereden. Daarbij vond ik dat de autopilot teveel rechts hield en te schokkerig van baan wisselde bij knipperen. Wel was de lanekeeping, in vergelijking met een nieuwe mercedes C, veel beter (op het rechts houden na). Ik rijd over het algemeen stevig door, dus haal veel in. Als je echt met het verkeer meerijdt, dan zal het vast beter zijn (minder baanwisselingen).
Vergelijk ik puur de adaptive cruise control van de Tesla met de vorige auto (Audi S8), dan vind ik het niet veel beter. Het is voor mij net niet vloeiend genoeg. Dat is absoluut geen AP bashing hoor, Tesla ligt mijlenver voor op de concurrentie.
En misschien moet ik gewoon veel meer een Tesla met AP rijden om het te leren waarderen
Hans, wat had de AP gedaan als de bestuurder op de linker rijbaan net wat later aankwam? Nog meer remmen dan nu (dat deed de AP nu ook al getuige de remlichten)? Let wel, ik vind dat de AP het goed oplost in deze situatie (chapeau voor de techniek), maar naar de andere weggebruiker toe vind ik het allesbehalve netjes. Die vraagt zich af: waarom gaat de Tesla niet naar links, dat is toch al mijlenver terug aangegeven?