Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
ik snap u ook niet echt.
Gisteren een toer van totaal een kleine 500km gedaan. waarvan ik 80% tot 90% op autopilot heb gereden.
Van zodra de auto 2 lijnen ziet, rij ik op autopilot:smile:

Ach, ieder z'n mening. Ik rijd een classic, dus heb, buiten een aantal uren, nog niet heel veel met AP gereden. Daarbij vond ik dat de autopilot teveel rechts hield en te schokkerig van baan wisselde bij knipperen. Wel was de lanekeeping, in vergelijking met een nieuwe mercedes C, veel beter (op het rechts houden na). Ik rijd over het algemeen stevig door, dus haal veel in. Als je echt met het verkeer meerijdt, dan zal het vast beter zijn (minder baanwisselingen).

Vergelijk ik puur de adaptive cruise control van de Tesla met de vorige auto (Audi S8), dan vind ik het niet veel beter. Het is voor mij net niet vloeiend genoeg. Dat is absoluut geen AP bashing hoor, Tesla ligt mijlenver voor op de concurrentie.

En misschien moet ik gewoon veel meer een Tesla met AP rijden om het te leren waarderen ;)

Hans, wat had de AP gedaan als de bestuurder op de linker rijbaan net wat later aankwam? Nog meer remmen dan nu (dat deed de AP nu ook al getuige de remlichten)? Let wel, ik vind dat de AP het goed oplost in deze situatie (chapeau voor de techniek), maar naar de andere weggebruiker toe vind ik het allesbehalve netjes. Die vraagt zich af: waarom gaat de Tesla niet naar links, dat is toch al mijlenver terug aangegeven?
 
Classic, dat verklaart het. Het duurt een behoorlijke tijd voordat hij ingegroeid is. Na mijn eerste rit, met een loaner, zag ik het ook nog niet zitten. Wat het filmpje betreft heb ik ook de vraag gesteld wat hij zou doen als die auto later was. Die pijlen op de weg betekenen niet hetzelfde als hier. Gewoon dat het één baan wordt. Je hoeft niet naa links want kunt gewoon doorrijden. Hier zouden we de pijl van links naar rechts inkleuren.
 
Gisterenmiddag kwam ik terug van het Topsportcentrum Rotterdam en reed de A13 op, autopilot aan natuurlijk. In de spiegel zie ik een Volvo met daarin vader en zoontje. Zoontje was duidelijk rijp om ook een Tesla te kopen, hij zat een hele tijd mij te filmen. Ik heb dus maar twee handen in de lucht gedaan voor de show.
Het was echt schattig.
 
Heeft er al iemand gedacht aan een pose die er naturel uit ziet, maar die duidelijk maakt aan andere bestuurders dat we autopilot rijden.
bv: raam open, linker elleboog uit het raam en rechterarm achter de hoofdsteun van de passagierszetel:wink:
andere suggesties?
 
Ben benieuwd of en hoe AP zich vandaag hield met al die rukwinden. Is het snel genoeg om adequaat te corrigeren?

Ik heb vanmiddag een kleine 60 km gereden, grotendeels op AP en hij had niet veel moeite met de wind. Wat je voelt zijn duwtjes van opzij of van voren doordat je snelheid iets wordt gedrukt en je hoort natuurlijk de wind. Maar het sturen gaat prima.
 
Dat is beter dan verwacht. Ik moest toch aardig corrigeren af en toe.

Vandaag overigens met heftige regen en wind naar huis gereden. Lijnen nauwelijks zichtbaar. Neem aan dat AP het dan ook wel op zal geven. Maar niet meer dan normaal lijkt me.