Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autostoel advies

This site may earn commission on affiliate links.
Wij hebben een Britax Romer. Ik kan deze stoel met klem afraden in een Tesla!

Bij de Tesla zit bij deze stoel op een dusdanige manier vastgeklikt in de ISOFIX beugels dat de "ISOFIX release knop" in de bekleding drukt. Het gevolg is dat de stoel zichzelf los maakt van de ISOFIX bevestigingsbeugels.

Kortom, deze stoel klikt zichzelf los uit de ISOFIX beugels.
Ik heb dat issue niet in mijn X hij zit met die Isize haak ook nog eens extra goed vast.
 
Oef, dat staat een beetje lullig. Natuurlijk niet de enige reden, but you get my point :)
Hahaha geen probleem hoor smaken verschillen gelukkig en als gezinsauto kan ik me niks beters dan de X wensen.

Maar je kan ook voor een multimac gaan.

Child Car Seats - 4 Child Car Seat, 3 Child Car Seat & Accessories

In mijn zoektocht naar oplossingen voor 3 kleintjes vervoeren tegen gekomen en ook nog overwogen tot de proefrit in de X.
Toen was het niet meer nodig en viel alles op zn plaats:cool:
 
  • Informative
Reactions: Lucas31
Hahaha geen probleem hoor smaken verschillen gelukkig en als gezinsauto kan ik me niks beters dan de X wensen.

Maar je kan ook voor een multimac gaan.

Child Car Seats - 4 Child Car Seat, 3 Child Car Seat & Accessories

In mijn zoektocht naar oplossingen voor 3 kleintjes vervoeren tegen gekomen en ook nog overwogen tot de proefrit in de X.
Toen was het niet meer nodig en viel alles op zn plaats:cool:

Grappige oplossing die multimac, wel extreem met zo'n dubbele bank.. Dank voor de link!
 
Ik heb voor mijn Britax die zich in de MS zelf losklikt (super veilig!) dit ding gekocht:

I just got $50 Coupons!

Dit zijn eigenlijk 2 ISOFIX 'vrouwtjes' (klikt in de isofix beugel van de auto) aan een verstelbare autogordel. Heb de autogordel van dit ding door het stoeltje geregen. Stoeltje zit nu weer goed vast.

Had mijn twijfels (toch chinees spul, mogelijk troep) maar de gesp om de gordel te stellen is toevallig exact identiek aan die van de Britax top-tether haak. ISOFIX kliksysteem zit ook goed vast.

Daarbij 4x "seat belt alarm stopper" gekocht, zodat "gordel los" piepje ook niet meer afgaat. Wat een rust!

Edit:link krijg ik niet werkend. Poging 2:

Code:
https://www.dhgate.com/product/car-child-safety-seats-belt-general-safety/410874818.html
 
ik ben ook op zoek naar het volgende autostoeltje. Via de ADAC test kwam ik bij deze uit: besafe izi kid X2. Deze heeft de hoogste veiligheidsscore gekregen. Het zitje is ontworpen om tot 4 jaar achteruit gebruikt te worden. Door de isofix beugel uit te schuiven, zou hierdoor voldoende beenruimte zijn.
Iemand ervaring hoe deze in een model S past?
 
ik ben ook op zoek naar het volgende autostoeltje. Via de ADAC test kwam ik bij deze uit: besafe izi kid X2. Deze heeft de hoogste veiligheidsscore gekregen. Het zitje is ontworpen om tot 4 jaar achteruit gebruikt te worden. Door de isofix beugel uit te schuiven, zou hierdoor voldoende beenruimte zijn.
Iemand ervaring hoe deze in een model S past?

Ik heb meerdere autostoeltjes, ik vind ze in de Model S allemaal zwaar klote. De ISOFIX beugels zitten erg laag in de stoel en erg diep. Bovendien zitten ze te dicht op de gordelbevestigingen. Je moet die beugels dus behoorlijk in de stoel drukken, langs de gordelding en ver naar achter.

Ik zit er altijd zeker een kwartier mee te stoeien. In de Volvo van mijn vrouw heb ik ze er met een seconde of 10 in zitten.

1 van onze stoeltjes klikt zichzelf los, omdat de ontgrendel knop dusdanig in de bekleding drukt dat de knop wordt ingedrukt. Die zit met de gordels vast in plaats van met ISOFIX.

Vind het allemaal slecht doordacht voor 'de veiligste auto ter wereld'.
 
Ik heb meerdere autostoeltjes, ik vind ze in de Model S allemaal zwaar klote. De ISOFIX beugels zitten erg laag in de stoel en erg diep. Bovendien zitten ze te dicht op de gordelbevestigingen. Je moet die beugels dus behoorlijk in de stoel drukken, langs de gordelding en ver naar achter.

Ik zit er altijd zeker een kwartier mee te stoeien. In de Volvo van mijn vrouw heb ik ze er met een seconde of 10 in zitten.

1 van onze stoeltjes klikt zichzelf los, omdat de ontgrendel knop dusdanig in de bekleding drukt dat de knop wordt ingedrukt. Die zit met de gordels vast in plaats van met ISOFIX.

Vind het allemaal slecht doordacht voor 'de veiligste auto ter wereld'.
Alleen maar herkenning in je verhaal....!
Uiteindelijk ben ik maar over gegaan op bevestiging met de gordel.
 
bij mij zit de Maxi-cosi 3-wayfix (isofix base) achter de stoel van de bijrijder, de stoel moet hierdoor erg veel naar voren. Mijn vrouw heb ik niet horen klagen (is ook minder lang dan ik), maar ik zou er zelf niet meer willen zitten.
 
Last edited:
Ik heb de Concord Reverso Plus in de M3 staan maar voor een kind van nog geen 2 is er weinig beenruimte en dat is ook niet aan te passen. Begrijp ik goed dat dit wel kan in met die besafe isafe izi x2? Iemand ervaring daarmee in de M3?
 
Jaa, veel meer ruimte. Maar ik wilde het juist bij 3 houden om niet naar een X te "moeten" ;). Met een stoelverhoger in het midden moet het lukken, maar dit kan blijkbaar ook:
062212-tesla-testdrive-054edit.jpg
Welke austoel(combinatie) is dit?
 
Allen,

mijn eerste stapjes als toekomstig Tesla rijder aan het zetten... Wil ik direct al beroep doen op jullie gecombineerde kennis!

De situatie is als volgt:
We hebben 1 kindje van 2 jaar oud. Hij zit heden in een Maxi Cosi Pearl Pro, op een Isofix basis (familyfix?). Er is bovendien een tweeling op komst. Vorig weekend hebben wij een testrit gemaakt met Model X in 6-zits configuratie. Dit zorgde voor ons voor wat problemen:
- stoeltje op 3e zitrij onmogelijk indien 2 stoelen op 2e zitrij 'locked' moet zijn? (die poot zit in de weg?) Bodendien had hij, als we een autostoel namen van Dreambee, (te) weinig plaats voor zijn beentjes.
- er komen nog 2 draagbare kinderstoelen (de typische maxi-cosi's) aan, die ik bij voorkeur ook wil vastzetten met een of andere isofix oplossing...

Beperkende factor = We willen de kids zeker en vast vastzetten met isofix. In het (recente) verleden een ongeval gehad, ons kindje zat vast met een isofix stoel & is er goed uitgekomen. Argumentatie ten spijt, dit is iets waar wij (ihb mijn vrouw) niet op wil toegeven...

Voor de rest staan we open voor alle mogelijke configuraties Model X (5, 6 of 7 zitter); alsook mogelijke autostoelcombinaties/merken, zolang ze kwalitatief zijn. (post hierboven leek me interessant, van Lucas31).

Alvast bedankt voor jullie mogelijke hulp/input hierbij! De garage in Aartselaar was niet bijster behulpzaam in deze kwestie... :-(

bedankt alvast
groeten
Dries
 
Allen,

mijn eerste stapjes als toekomstig Tesla rijder aan het zetten... Wil ik direct al beroep doen op jullie gecombineerde kennis!

De situatie is als volgt:
We hebben 1 kindje van 2 jaar oud. Hij zit heden in een Maxi Cosi Pearl Pro, op een Isofix basis (familyfix?). Er is bovendien een tweeling op komst. Vorig weekend hebben wij een testrit gemaakt met Model X in 6-zits configuratie. Dit zorgde voor ons voor wat problemen:
- stoeltje op 3e zitrij onmogelijk indien 2 stoelen op 2e zitrij 'locked' moet zijn? (die poot zit in de weg?) Bodendien had hij, als we een autostoel namen van Dreambee, (te) weinig plaats voor zijn beentjes.
- er komen nog 2 draagbare kinderstoelen (de typische maxi-cosi's) aan, die ik bij voorkeur ook wil vastzetten met een of andere isofix oplossing...

Beperkende factor = We willen de kids zeker en vast vastzetten met isofix. In het (recente) verleden een ongeval gehad, ons kindje zat vast met een isofix stoel & is er goed uitgekomen. Argumentatie ten spijt, dit is iets waar wij (ihb mijn vrouw) niet op wil toegeven...

Voor de rest staan we open voor alle mogelijke configuraties Model X (5, 6 of 7 zitter); alsook mogelijke autostoelcombinaties/merken, zolang ze kwalitatief zijn. (post hierboven leek me interessant, van Lucas31).

Alvast bedankt voor jullie mogelijke hulp/input hierbij! De garage in Aartselaar was niet bijster behulpzaam in deze kwestie... :-(

bedankt alvast
groeten
Dries

Beste Dries,
Allereerst gefeliciteerd met de tweeling die op komt is. Als vader van 3 kan ik je zeggen dat het een drukke boel wordt.
Ik rij een Model S en daar is maar plek voor 2 isofix basissen, waarvan we er maar 1 gebruiken. Onze kids zitten alsvolgt:

- Kleuter, >15 kg, voorwaartse autostoel, merk geen idee, met gordel (links achter)
- Peuter, <15kg, voorwaartse autostoel, Maxi Cosi, op isofix basis (rechts achter)
- Baby, 6 mnd, maxi cosi autostoel, met gordel (midden)

Bovenstaand is naar mijn weten de enige manier om 3 kids achterin een model S te krijgen. Hoewel de X groter is, is hij denk ik niet breder, je moet dus even informeren of er in de 7-zits opstelling, 3 isofix basissen kunnen gemonteerd worden (het lijkt me van niet). In dat geval moet je dus uitwijken naar de derde zitrij, ik hoop voor je dat het in die opstelling dan wel past. Anders moet je concessies doen. Vergeet niet, iso fix is tijdelijk, op mijn basis staat dat kids tot 15kg zijn toegestaan, onze oudste van 3,5 jaar moest er dus uit.

Groeten en succes
Lucas